Egy ideje már lehet tudni Szegeden melyik típust fogja gyártani a BYD, azonban a törökországi gyár esetében eddig nyitott kérdés volt, melyik lesz az első ott (is) készülő autó.
Stella Li a Müncheni Autószalonon jelentette be, hogy a magyarországi üzemben, Szegeden a Dolphin Surf lesz az első típus, amelyet a BYD gyártani fog. Mindez azért rendkívül fontos a márka számára, hiszen az EU-n belül készülő autók értelemszerűen mentesülnek a 27 százalékos vám alól, amit jelenleg minden Kínából Európába importált tisztán elektromos autó után meg kell fizetniük.
Szegeden a Dolphin Surf villanyautót fogják először gyártani
Nemrég egy Kínában tartott konferencián Stella Li azt is megerősítette, hogy a törökországi üzemben a konnektoros hibrid Seal U-t fogják gyártani. Emellett az alelnök kifejtette, vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy az Atto 3 DM-i (plug-in hibrid) változatát is a gyártósorra küldjék a török üzemben. Ez jelenleg kizárólag villanyautóként érhető el Európában, így hazánkban is.
A Seal U messze a BYD legkelendőbb típusa volt az első kilenc hónapban a régióban, de Magyarországon is ebből a típusból fogyott a legtöbb a márka modellpalettáját vizsgálva - döntő többségében a DM-i hajtáslánccal. Bár ezek mentesülnek az elektromos modelleket érintő "büntetővám" alól, de a 10 százalékos "általános" illetéket így is ki kell fizetni utánuk. Ugyanakkor a törökországi gyártással ezt is kikerüli a BYD, hiszen az eurázsiai országból "büntetés" nélkül lehet autókat importálni az EU-ba.