Kár lenne tagadni, az elektromos autók kapcsán gyakori sztereotípia, hogy könnyen kigyulladnak. Azonban a Lengyel Állami Tűzoltóság adatai szerint pontosan olyan gyakoriak az ilyen esetek, mint a belső égésű motoros személygépkocsiknál. Lengyelországban az idei év első felében összesen 4712 alkalommal riasztották a hivatásosokat lángoló autókhoz. Ebből 4636 esetben belső égésű motoros gyulladt ki, 23 esetben elektromos, 54 esetben pedig valamilyen hibrid (ide nem számítva az MHEV-eket). Önmagukban ezek a számok nem relevánsak, hiszen más-más számban futnak a különböző hajtáslánc-technológiákkal ellátott autók.
Éppen ezért a lengyelek kiszámolták, 1000 gépjárműre vetítve milyen gyakori a tűzeset. Az idei év első hat hónapjának adatai alapján 0,23-as mutató jött ki a belső égésű motoros és a villanyos gépjárműveknél is, míg a hibrideknél ugyanez az érték 0,04. Vagyis arányaiban 2025 első felében pontosan ugyanolyan gyakorisággal gyulladtak ki EV-k a lengyel utakon, mint benzines vagy gázolajos autók.
Az elmúlt 5 év adatait figyelembe véve szintén hasonlóan arányok rajzolódnak ki. Lengyelországban ez idő alatt 51 142 esetben kellett személyautót oltani, 99,39 százalékukban belső égésű motor dolgozott. 222 alkalommal full - vagy konnektoros hibrid kapott lángra, míg 87-szer tisztán elektromos autóhoz riasztották a hivatásosokat. Utóbbi kapcsán kifejtette a lengyel tűzoltóság, csupán az esetek felében okozta a nagyfeszültségű akkumulátor a tüzet, emellett műszaki meghibásodás, vagy külső erőhatás (pl. baleset) következtében csaptak fel a lángok.