Itt van minden – elérhető – infó a legújabb Suzukiról

A csúcsok csúcsa? Íme a konnektorról tölthető Suzuki Across!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új magaslatokba viszi a Suzukit a Toyotától származó Across, mutatjuk, mi mindent tud a már hazánkban is előrendelhető újdonság.

Ideje másként gondolni a Suzukira - ha meglátjuk az Across árát, akkor mindenképp. Igaz, a Suzuki kellően titkolja is, weboldalán nem látható, fel kellett hívnom hozzá egy márkakereskedést, hogy megtudjam, 19,5 millió. Majd gyorsan hozzátették: hűségprogrammal csak 18,5, flottakedvezménnyel még egy kicsivel "olcsóbb". A 18,5 milliós ár persze nem újdonság, már múlt héten fény derült rá. De mit tudhat ez az autó, hogy ennyibe kerül? Mindent - is! Első ízben kaphatjuk kezünket a fejükhöz és kiálthatnak fel: de, hiszen ez egy Toyota! A felismerés pedig nem véletlen a márkák közötti együttműködés nálunk első kézzel fogható termékéről van szó, méghozzá úgy, hogy a Suzuki nem csupán a tavaly előtt, a Párizsi Autószalonon debütált, majd tavaly év elején piacra érkezett aktuális RAV4-est kapta meg, hanem rögtön annak - hazánkban még nem is forgalmazott - plug-in hybrid verzióját.
Suzuki Across - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4635 1855 1690 2690 490-1604
Hirdetés
A Suzuki emblémás RAV4 persze nem csak nevével különbözik, arcával is. Na persze a szemfülesek kiszúrhatják, a 3,5 centivel "nyújtott" verzió valójában szintén egy - nem európai - RAV4, de ez igazából mindegy is, a honi vevők számára a legfontosabb, hogy sem ilyen drága,

sem ilyen nívós Suzuki nem volt még a piacon.

Kereken 10 évvel ezelőttről felderenghet a Kizashi, ám az lényegében fele ennyibe került, igaz, fele ennyire sem volt komoly autó. Persze abban is volt már összkerékhajtás, de még CVT automata váltó is, itt azért mást kapunk, nem kevéssel fejlettebb a hajtáslánc. Az ugyanis "szögre" egyezik a RAV4-esével, pontosabban annak PHEV verziójával. A kettős, közvetlen- és szívócső-befecskendezéses, 2,5 literes, természetesen Atkinson ciklusú benzinmotor 185 lóerőt mozgósít 227 Nm nyomaték mellett, de ehhez még társul egy 182 lóerős, 270 Nm nyomatékot adó első és egy 54 lóerős (121 Nm) hátsó villanymotor is. Kitalálható, csupán elektromos üzemben is elég sokra képes az Across, úgy is megfuthatja az autópályás (akár 135 km/órás) tempót, s a akár 75 kilométert is megtehet. Na persze ez nem meglepő, ha megtudjuk, akkumulátora 18,1 kWh kapacitású, alig kisebb, mint egy első generációs Volkswagen e-up!-é.

A rendszerteljesítmény 306 lóerő, amivel a 0-100-as sprint mindössze 6 másodperc, a kalkulált WLTP fogyasztás pedig kereken 1 l/100 km.

Suzuki Across - műszaki adatok
Emissziós norma Euro 6d
Hengerűrtartalom (cm3) 2487
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat e-CVT
Teljesítmény [LE (1/min)] 185 (6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 227 (3200-3700)
Villanymotor teljesítménye (első/hátsó) [kW] 134/40
Villanymotor nyomatéka (első/hátsó) [Nm] 270/121
Rendszerteljesítmény [LE] 306
Végsebesség [km/h] 180
Gyorsulás 0-100 km/h 6,0
Kombinált fogyasztás (WLTP) [l/100 km] 1
CO2-kibocsátás [g/km] 22
Saját tömeg [kg] 1940
Megengedett össztömeg [kg] 2510
Az Across egyelőre egyetlen - GLX - ellátmánnyal kapható. Sok más mellett a 19 colos, polírozott alumínium felniszett, az okoskulcs és a csomagtérajtó láblendítéssel is indítható elektromos mozgatása, de még az automata reflektoros LED fényszóró, a félbőr kárpitozás és az elektromos első ülésmozgatás sem hiányzik. A csomagban benne van az első-hátsó ülésfűtés és még a kormánykerék fűtése is, ahogyan a távolságtartós tempomat, a holttérfigyelő és az aktív sávtartó, valamint az első-hátsó parkolóradar és a tolatókamera is.
Hirdetés
Gyakorlatilag mindent megkapunk hozzá, egyedül a karosszéria színe választható. Ellátmányához és hajtásláncához, 75 kilométeres emissziómentes hatótávjához mérten az Across egyáltalán nem drága, csak Suzukiként szokatlan az ára. Sikerét nagyban fogja befolyásolni, hogy marad-e rajta a zöld rendszám, ugyanis pletykaszinten már hallani, hogy az lekerül a plug-in hybrid modellekről a jövő évben, ám erről pontos információ egyelőre ugyanúgy nincs, ahogyan az Across ügyfélautók érkezési idejét sem tudni egyelőre. Állítólag már úton, hajón van az első szállítmány, ugyanis a Swifhez és a haszonjárműként tovább élő Jimnyhez hasonlóan az Acrosst is Japán gyártásból kapjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.11.10. at 18:12
    Permalink

    Az sem normàlis aki közel 20MILLIÓ forintért gyártásba engedte. Óriási kapufa lesz ennyiért ford musztàngot , bömöst, audit lehet venni. Meg persze a világ egyik legjobb terepjáróját TOYOTA LANDCRUISERT. Szóval el lehet gondolkodni.

    • 2020.11.10. at 21:32
      Permalink

      Sokkot kaptál, Sanyi?

      Akkor fontold meg az alábbiakat :

      1., A RAV4 a világ harmadik legnépszerűbb típusa, tavaly majdnem 1 milliót adtak el belőle.
      2., A RAV 4 plug-in hibrid gyártását nem győzi a Toyota :

      villanyautosok.hu/2020/07/01/nem-birnak-eleget-gyartani-a-toyota-rav4-phev-bol/

      3., Suzuki Across = Toyota RAV4 PHEV.
      4., A legközelebbi konkurens a Mitsubishi Outlander 4WD alapára 16,79 millió forint, annál ez a Suzuki minden létező paraméterben jobb. Ez 6 másodperc alatt tudja a 0-100-at, az Outlander 10,5 alatt. A Suzuki másfélszer annyit megy el elektromosan és kevesebbet is fogyaszt.
      5., A Mitsubishi Oulander-ből adták el a világon a legtöbb PHEV-et, idáig.

      Szóval el lehet gondolkodni.

    • 2020.11.10. at 22:16
      Permalink

      Nem magánszemélyek az értékesítési célpont (ahogy hibrid “bömöst” meg “audit” sem nagyon vesz magánszemély), hanem flottavásárlók. Itt igazából nem is azon van a hangsúly, hogy mennyibe kerül, hanem hogy vajon mennyire időben jöttek ki, mennyi idő míg lesz konkurenciája. A Ford Kuga ugye kicsinálta magát akkuproblémákkal, nem létezik, a VW még nem jutott odáig, hogy a Volkswagen, Skoda vagy Seat modelleket plug-inként kínálja, a Honda, Renault-Nissan, Hyundai-KIA sincs még PHEV-je, a Peugeot-Citroennek már van ugyan plug-inje de nagyon kis gyártási darabszámban meg még talán a Mitsubishi Outlander létezik olcsóbban ami egy ezer éves típus. Ha egy-két évig ilyen közel légüres térben árulhatják az nekik már megéri, mert egy Acrossal kb. tíz Vitara értékesítése után keletkező CO2 többletet olthatják ki, annyival tudnak eladni többet abból a típusból (magyarán ha csak havi 500 ilyet elsóznak Európában akkor mehet tovább az esztergomi gyár). Talán a Jeeptől jöhet az egyetlen komoly kihívója, ha ott az egyesülésesdi közepette nem álltak le a fejlesztésekkel.

      • 2020.11.11. at 08:01
        Permalink

        “a VW még nem jutott odáig, hogy a Volkswagen, Skoda vagy Seat modelleket plug-inként kínálja, a Honda, Renault-Nissan, Hyundai-KIA sincs még PHEV-je”

        Hacsak nem számolunk ide néhány típust :

        – VW Passar PHEV
        – Skoda Superb PHEV
        – Renault Megane PHEV
        – Renault Captur PHEV
        – Honda Clarity PHEV
        – Hyundai Ioniq PHEV
        – KIA Niro PHEV
        – KIA Ceed, XCeed PHEV
        – a KIA Optima PHEV meg már olyan régi, hogy meg is szűnt

        Annyira nem üres az a légtér, mivel pont az Outlanderből fogy a legtöbb idén is, amivel pont konkurálni tud az Across.

  • 2020.11.11. at 06:41
    Permalink

    Iggen sokkot kaptam, meg még ki is akadtam mint a húsos kampó. Persze értem én , hogy fújni kell a zöld trombitát , meg hibrid , meg elektromos, meg zöld , meg menők vagyunk. Csak úgy mondom nekem is vitarám van szóval nem a “mi autónkal ‘ van balyom. Ez a 20MILLIÓS ár szerintem továbra is agyhalott ötlet. Kívánom , hogy az általatok említett 2 db ot naponta eladják európába ,ha ez akkora siker. Továbra is azt gondolom, hogy ez a HÚSZMILLIÓS ár azért egy kicsit táj idegen. Most tegyük férre a zöld rendszámot és tegyétek a szívetekre a kezeteket, ha lenne 20 MILLÁD valóban ezt vennéd? / persze gondolom igen. És láss csodát a kirakatban a prius a hátsókertben meg a jóöreg mustáng, pont mint amerikába. Jó ez az elektromos bla-bla-bla csak várjatok még húsz évet , hogy ne csak svájcban, meg norvégiában tudják megvenni.

    • 2020.11.11. at 07:44
      Permalink

      Sanyi, tiszteld meg annyira az oldalt, hogy elolvasod amit írsz, mielőtt a küldés gombra kattintasz, mert amellett, hogy ostobaságokat beszélsz, egyetlen mondatot se írtál le hibátlanul. Balyom?? Tegyük férre??

      Mondtam már, hogy a Toyota gondja nem az, hogy rárohadnak a RAV4 PHEV-ek, hanem hogy nem tud eleget gyártani. Ez pedig csak az emblémában különbözik attól, az ára meg annyi, mint máshol. Iphone-t se kapsz olcsóbban csak azért, mert neked nem telik rá.

  • 2020.11.11. at 07:18
    Permalink

    Inkább az a kérdés, miért Suzuki felirattal venné bárki is, ha van Toyota felirattal. Eladhatosag szempontjából óriási különbség. Ilyen presztízs arszinten meg pláne. (Lásd Renault trafic kontra Fiat nevetsetudom, hiába olcsóbb, Fiat felirattal 0 keresettseg). Lehet, vannak a világnak olyan részei, ahol a Suzuki felirattal is menő, de azért nálunk ez még mindig az occó autó szinonimája, hiába drága már.

    • 2020.11.11. at 08:09
      Permalink

      “miért Suzuki felirattal venné bárki is, ha van Toyota felirattal”

      Például azért, mert nincs Toyota felirattal, ugyanis alultervezték a várható fogyást és a jelek szerint a Suzukinak történő gyártás prioritást élvez.

      “Eladhatosag szempontjából óriási különbség.”
      A Suzuki elég jól tartja azárát, 4 évesen egy Vitara és egy Talisman ára között 200 ezer forint különbség van.

      • 2020.11.11. at 22:43
        Permalink

        Csakhogy a kettő nem egy kategória, akkor miért nem a lianaval hasonlitod, ezek szerint nem vagy túl járatos az autó témakörben. Nézd meg a Captur árat, az a Vitara kategória. Vedheted a munder becsületét, de a Suzuki és a Toyota presztízsét nem lehet összehasonlítani, nem egy pályán, nem egy célközönségnek játszanak. Mondon ezt úgy hogy egyik márkával sem szimpatizálók, nagyon távol állnak tőlem.
        Térjünk vissza rá 4 5 év múlva, mi lesz az ára egy Suzuki rav4nek. Van már példa rá, a kizashi sem lett se lancer se impreza, hiába jó. De te úgy gondolod, én meg így, pont. Én objektíven hasonlitom össze, mert egy teljesen más márkát képviselek és használok, nem erdekem egyiket se védeni vagy tamadni.

        • 2020.11.12. at 11:26
          Permalink

          Az 5 éves Captur is jelentősen olcsóbb, mint a Vitara.
          A Kizashiból nagyon kevés fogyott, de a használtak mai árából 2-3 darab hasonló korú Laguna kapható.

  • 2020.11.11. at 11:56
    Permalink

    Szerintem nem csak az a kérdés, hogy miért venné bárki is S betűvel az elején, hanem az is, hogy miért venne bárki is PHEV-et, amikor sima benzines is van 5-6 millióval olcsóbban.

    Fogadni merek bárkivel, hogy ez itthon ennyiért nem lesz sikeres. És értem én, hogy flottaátlag, de Magyarországon felesleges forgalmazni, inkább Svájcban kéne kettővel többet eladni..

    A Suzuki meg azért tartja itthon jól az árát, mert olcsó. A Talisman meg drága, van miből elbuknia az árát.. Ha véletlen vesz majd valaki Suzuki Acrosst 18,5M-ért, akkor egy Vitara árát el fogja rajta bukni pár éven belül 🙂

    És még vmi a Vitara értéktartásához: Így utólag azt mondom, hogy a Vitara nagyon olcsó volt 1.6 szívóval, viszont rengeteget drágult az elmúlt 2-3 évben. Ez nyilván felhúzta a fiatal Vitarák árát. Ráadásul Suzukit szerintem az vesz, aki megbízható autót akar olcsón, más selling pointot nem nagyon látok…

    • 2020.11.11. at 22:31
      Permalink

      “miért venne bárki is PHEV-et, amikor sima benzines is van 5-6 millióval olcsóbban”

      Ez egy RAV4 hibrid 4WD, közepesnél jobban felszerelve, tehát 4 millió forintba kerül a tölthetőség és a 306 lóerő. Ebből kimatekolják a potenciális vevők, hogy megéri-e.

      “A Talisman meg drága, van miből elbuknia az árát..”
      A RAV4 is drága, mégis tartja az árát. Hahun 6,19M a legolcsóbb 2016-os RAV4 hibrid, az újan 8,73M-ba került, Talisman 1.6 dCi meg van 4,1M-ért, újan 8,4M volt.

      • 2020.11.12. at 13:25
        Permalink

        “Ez egy RAV4 hibrid 4WD, közepesnél jobban felszerelve, tehát 4 millió forintba kerül a tölthetőség és a 306 lóerő. Ebből kimatekolják a potenciális vevők, hogy megéri-e.”
        Nem csak Suzukiból meg Toyotából áll a világ. Mondok más példát, maradjunk a japánnál, mert úgylátom japán párti vagy: Mazda CX5 2,5L benzin. Négykerékhajtás és hibrid rendszer nélkül 13 alatt biztos megkapod.

        “A RAV4 is drága, mégis tartja az árát. Hahun 6,19M a legolcsóbb 2016-os RAV4 hibrid, az újan 8,73M-ba került, Talisman 1.6 dCi meg van 4,1M-ért, újan 8,4M volt.”
        Igen, jobban tartja az árát a benzines RAV4 mint egy dízel francia. Ettől függetlenül biztosra veszem, hogy egy Suzuki Across a 18,5M-s árából legalább annyit el fog bukni mint egy dízel Talisman. (csak idő kérdése, h 4 éves korára, vagy mondjuk 8 éves korára)

      • 2020.11.12. at 13:32
        Permalink

        A Talisman 99%, hogy flottás volt. Ha az újkori árából levonod az áfát, meg a kedvezményt, amit kialkudott rá a flottakezelő, illetve le tudtad évekig költségelni amit kell, akkor sokkal kisebb az értékvesztés, mint az elsőre látszik.

  • 2020.11.11. at 16:21
    Permalink

    Tisztelt “N ” làtom belegázoltam a picike lelki világodba tudom az igazság néha fáj , de ez van ,kedves nyelvész barátom. Gondolom ön is megrögzött toyotás , /netán toyo kereskedő/de majd elmúlik ,mint minden más gyermekies butaság. Ja igen amúgy almás telefont használok, de nem szeretem . És továbra is állítom, hogy HÚSZ MILLÁÉRT JOBB ,NAGYOBB, ÉS SZEBB AUTÓT LEHET VENNI. ha önnek ez nem tetszik az a maga dolga .Majd az eladások tükrözik a végeredményt. Ahogy a suzuki kizashi is hirtelen búcsúzott. Ha pedig önnek toyotára van erekciója ,hát áldásom rá…….

      • 2020.11.11. at 18:23
        Permalink

        Ezek mind öntöltő hibridek, az említett Suzuki és az Észak-Amerikában már kapható RAV4 pedig PHEV technológia. Ezek között mindig van néhány milliós árkülönbség.

          • 2020.11.11. at 22:36
            Permalink

            “áfával:16,5M”
            16% ÁFA-val. 27%-kal mennyi jött ki?

          • 2020.11.12. at 07:56
            Permalink

            Néztem ezt az oldalt, amit belinkeltél. Jelenlegi Euro árfolyamon ott is 17 milla és nem tudom, erre kell-e még valami Áfa-szerű dolgot rászámolni. Ha igen, akkor 27%-al számolva 22 millió. Na az a sok.

          • 2020.11.12. at 08:10
            Permalink

            Utazzatok majd Bécsig, ÁFÁ-val:16,5M (mai.355EUR) +200eFt átírási +270eFt reg díj -17M.
            Megéri 3 órát utazni hogy fogj 1,5M-ot?

          • 2020.11.12. at 08:47
            Permalink

            Hát igen. Így azért tényleg meggondolandó…

          • 2020.11.12. at 10:49
            Permalink

            Melyik Bécsben 16,5M bruttó?

            Az 46 400 EUR, annyiért a sima hibridet tapogathatod Ausztriában, mivel a közepes felszereltségű (Style) listaára 47 990 EUR.

          • 2020.11.12. at 12:58
            Permalink

            Sajnos az a helyzet, hogy Bécsben még nem lehet kapni a konnektorost, csak sima hibridet…legalábbis a Toyota osztrák oldala szerint. Vagy rosszul látom?

          • 2020.11.12. at 13:09
            Permalink

            “Bécsben még nem lehet kapni a konnektorost, csak sima hibridet…legalábbis a Toyota osztrák oldala szerint. Vagy rosszul látom?”

            Jó látod és az árához adj hozzá gazdagon, ha plug-int szeretnél.

          • 2020.11.12. at 13:13
            Permalink

            Ezt jómagam is írtam fentebb. 🙂

          • 2020.11.12. at 16:52
            Permalink

            Wien, Straße 33. Hívd fel. Tájékoztatnak hogy nem lesz drágább mint a németeknél,ahol 462.. -EUR, ugyan itt 20%az áfa (+4) de azt kedvezményben, szokták megadni a kedves értékesítők hogy ne kelljen német határ mellől megvenni.
            Szóval még egyszer, magyar forgalomba helyezés esetén,200eFt átírási +270eFt reg díj -17M.

          • 2020.11.12. at 17:07
            Permalink

            Aki nem tud az osztrák beérkezésre várni, még mindig ott a de link. 1,5M diff, a Suzuki árához képest. Ebbe egy német út is belefér.

  • 2020.11.11. at 18:10
    Permalink

    Én is azok közé tartozom, aki soha nem venne PHEV-et, meg semmilyen elektromost, hybridet, stb. Egy benzinest (vagy dízelt) megveszel fele pénzből, és – nyilván kis túlzással – a maradékból megveszed mellé a MOL-t :). Mi is nemrég vettünk egy kocsit. Évi 10-12 ezer km-re tervezzük. Ha ugyanabból az autóból PHEV-et vettünk volna, akkor 44 év (!!!) alatt hozná vissza az árát, de még az sem biztos. A másik oldal, aki meg évi 35-40 ezer km-t megy, annak meg azért nem jó, mert ennyit nyilván nem városban megy, így alig használja “olcsó” üzemmódban, másrészt valószínűleg vannak nagy távok is, ahol – egy tiszta villanyosnál – nem engedhető meg a több órás töltés, meg töltőhely keresgélés, várakozás, stb.
    Mégis van akinek megérheti. De! Csak és kizárólag gazdasági szempontból a zöld rendszám miatt. Mert nincs cégautó adó és nincs parkolási költség. A kettő együtt könnyen lehet több tízezer Ft, vagy akár a 100 ezret is meghaladhatja havonta. (Az egy kérdés, hogy meddig lesz a PHEV-eken zöld rendszám? Praktikusan a következő műszakiig érdemes tervezi, ez új autónál 4 év.)
    Akinek még “erkölcsileg megérheti” az az elvakult környezetvédő, aki hisz abban, hogy ezzel védi a környezetet.
    Ami még eszembe jutott, hogy kb. 15 éve egy gazdasági magazinban olvastam egy cikket egy borásszal, aki éppen túl volt az Angliai piaci bevezetésen. Azt mondta, hogy ha az XY Borászat borát kiteszed a polcra 5 Fontért, akkor azt belövik 5 fontos bornak és így szokják meg, így könyvelik el. Ha ezek után pár évvel kiteszel egy XY Borászatból származó bort 20 Fontért, akkor azt fogják mondani, hogy miért akar ez az 5 fontos boráért 20 Fontot kérni?

    • 2020.11.12. at 20:24
      Permalink

      3 hete vettem át egy Renault Captur 1.33 TCe-t Intens felszereltséggel és még pár extrával. 6,25 millió volt az ára. Februárban rendeltem, bevezetési akcióban. A vírus miatt kicsit csúszott az érkezés. A most megjelent plug-in hybrid Captur ugyanezzel a felszereltséggel kb. 11,2 millió körül lenne. És sokkal rosszabbak most a lízing feltételek. Összességében majdnem kétszer annyi. Évi 10 ezer km-rel számolva (plug-in esetében 3 literrel, benzines esetében 6 literrel kalkuláva) kb. 440 ezer km után térül meg a többletköltség. Magyarul soha.

      • 2020.11.12. at 21:01
        Permalink

        “A most megjelent plug-in hybrid Captur ugyanezzel a felszereltséggel kb. 11,2 millió körül lenne.”

        És mennyi lenne a 155 lóerős benzines Captur automata váltóval? 8,6 millió körül?
        8,6M x 2 = 17,2M. Mondtam, hogy semmiféle dupla árról nincs szó. Az erősebb automata Captur 7 litert kér, a plug-in pedig 0 és 5 liter között bármit. (A sima RAV4 hibrid megáll 6,1 literből, 2,5-ös benzinmotorral, 222 lóerővel.)

        A 8,6M és a 11,2M között 2,6M a különbség. Jelenleg nincs rá átírási illeték, gépjárműadó, cégautóadó, sok helyen ingyen parkol. Otthon töltve kb. 1,8 literes benzinfogyasztás árán villanyautózhatsz. Azt is kifelejtetted a számításból, hogy eladáskor is többet kapsz a PHEV-ért, tehát sehogy sem jó a matekod.
        Évi 10 ezer kilométer valóban nagyon kevés, arra eleve aránytévesztés új autót venni még akkor is, ha az egyébként az átlagnál több, de ez szigorúan szvsz.

        • 2020.11.12. at 23:13
          Permalink

          Nagyon máshogy látod az egészet. Próbálsz úgy számolni, hogy azt hozd ki, amit szeretnél. Mindezt úgy, hogy nagyon látszik, hogy egyáltalán nincs gyakorlati tapasztalatod.
          Először is semmiképpen nem akartunk automata váltós autót, szóval nekünk tökéletesen megfelel a 130 LE-s kocsi. Az, hogy a plug-in csak automatával kapható, számomra nem tekinthető hozzáadott értéknek (sőt). Másodszor írtam, hogy én februárban rendeltem, amikor is a piaci bevezetés miatt sok minden akciós volt. Szóval az én autómnál 5 millióval lett volna drágább egy azonos extrákat tartalmazó plug-in. Valóban nem dupla ár, “csak” plusz 5 millió 🙂 És ha valakinek megvan az az 5 millió, akkor sem biztos, hogy egy autóban akarja “tárolni”, mert pl. államkötvényben kicsit jobb.
          A cégautó adót és a parkolási költséget korábban én is írtam. De ez most nem érint minket.
          Az a baj, hogy elhiszed az 1 meg 2 literes fogyasztást is. Ilyen nincs! Családban van plug-in. Kiírja, hogy 45 km, ha benyomod a klímát, azonnal vált 22 km-re, utána meg benzinre. A klíma meg azért elég gyakran kell, májustól szeptemberig az ember ki sem kapcsolja. Szóval az helyes, ha 3 literrel számolok a plug-in-re (sőt sőt sőt!!! van az több is). És azzal még nem is számoltam, hogy a töltés is pénzbe kerül, otthon is, és most már sok más helyen is. Tehát a számításnál még a plug-in javára tévedtem.
          Az én szubjektív véleményem, hogy ezekkel a plug-in hybridekkel az is egy probléma, hogy az ember kimegy a városból, addigra pont kifogy az akksi, aztán meg több száz km-en kínlódhat egy szívó benzines motorral. Van néhány hybrid, ahol turbós a benzinmotor, de a legtöbbnél sajnos szívó. Én nagyon nem szeretem a szívó benzinest, a turbót sokkal jobb vezetni.
          Az új autó annak aránytévesztés, akinek nincs pénze. Nekem céges kocsim van, az új autó második kocsi, bőven belefér. Nekem megéri a garancia biztosította nyugalom (amúgy sem romlik el semmi).
          Volt idő – olyan 15-20 éve -, amikor én is azt mondtam, hogy hülyeség az új autó. Ennek 2 oka volt. Az első, hogy akkor nem volt rá pénzem. A másik, hogy akkor kétszer egymás után is tudtunk 3 éves magyarországi ismert előéletű autót venni kevesebb, mint 20 ezer km-rel az új ár feléért, sőt a másodiknál ennél is kevesebbért. Ezek a lehetőségek a 2008-as válság után megszűntek. Ma már nincs 3 éves autó féláron.

          • 2020.11.12. at 23:53
            Permalink

            Nagyjából mindennel egyet értek, eléggé hasonlóan néznek ki az igényeim és tapasztalataim.

            Én 15 éve tértem rá az új autókra, ha lenne versenyképes használt, akkor nem ragaszkodnék hozzá, ahogy korábban sem.

            Most megint aktuális lenne lassan az új autó, de durván elszaladtak az árak a bejáratott márkáknál.

          • 2020.11.13. at 07:22
            Permalink

            Érdekes azért így kívülről szemlélni a kettőtök beszélgetését. Ugyanis mindketten úgy próbáltok meg érvelni, számolni, hogy az tűnjön hihetőbbnek, amit képviseltek.
            Ebben is, abban is van igazság, de szubjektivitás ugyanúgy, azonban mindent egybevetve nagyon tanulságos, amiket írtok. 🙂

          • 2020.11.13. at 07:26
            Permalink

            Kettőnk közöl csak te állítottál valamit (nem térül meg), én mindössze néhány szikár tényt soroltam fel, de továbbra sincs igazad.

            Először is, egy mai árat másik mai árral korrekt összehasonlítani, másfelől a magasabb árért automata váltó és nagyobb teljesítmény is jár, vagyis a TE autódból nincs plug-in hibrid, utóbbi egy 30 lóerővel izmosabb autó, amit nem kell bottal gépészkedni. Ezzel nem a választásodat kérdőjelezem meg, de nem ugyanazt vetted kanóc nélkül.

            “Az a baj, hogy elhiszed az 1 meg 2 literes fogyasztást is. Ilyen nincs!”
            Hogyne lenne, kizárólag attól függ, hogyan aránylik a villamos és a hibrid üzem egymáshoz. A Prius plug-in tulajdonosok jelentős része 2 literes átlag alatt jár a kocsival :

            spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&constyear_s=2017&powerunit=2

            Szerintem nem a valóságtól elrugaszkodott élethelyzet, amikor napi 20-30-40 kilométert megyünk városi-elővárosi környezetben, amit a fenti autó villannyal is teljesíthet. Ekkor érdemes 100-as benzint tankolni, mert megposhad a tankban.

            “Az én szubjektív véleményem, hogy ezekkel a plug-in hybridekkel az is egy probléma, hogy az ember kimegy a városból, addigra pont kifogy az akksi, aztán meg több száz km-en kínlódhat egy szívó benzines motorral.”
            Teljes tévedés, mielőtt lemerülne az akku, a kocsi hibrid üzemre vált, tehát nem szívó benzinessel kínlódsz, hanem egy hibrid hajtással, ahol a rendszerteljesítmény továbbra is 160 lóerő, a rendszernyomaték pedig 350 Nm / 2400 min. Az egyetlen megkötés, hogy a maximális teljesítmény rövid ideig áll rendelkezésre, de az előzések, gyorsítások idejére mindenképp. Nem úgy van, hogy lemerül az akku és a villanymotor ott marad döglötten, ezt csak Zöld barátunk gondolta tévesen, de már nála is elmúlt.

            Megtérülésről inkább én beszélhetek. 4,5 éve vettem egy egy hibrid Toyotát, 3,2 millióért állítottam a ház elé, ma 3 millió a piaci ára, pedig 100 ezer kilométer belekerült. Az olajcsere szervizeken kívül a mérleg egy klímahűtő cseréjét tartalmazza, 70 ezer forint bruttóért, más javítani való nem akadt. Az éves átlagfogyasztás 4,6-4,7 liter, de számolj 5 literrel, a Prius átlaga annyi.

        • 2020.11.12. at 23:30
          Permalink

          Annyit még hozzátennék, hogy ha “csak” 2,6 millió a különbség, évi 10-12 ezer km-nél akkor is több, mint 20 év a megtérülés. Annak sincs sok értelme.

  • 2020.11.12. at 05:35
    Permalink

    Még egy kicsit köpködünk a túllárazott 20Milliós szarkupacra , hátha sokkot kapsz. Látom menni fog ,kedves tudományos főmunkatárs. Gondolom vastagon tejelnek a reklámért. Hiába néha a profik is tévednek. Gondod bajod te dolgod nem de ?

    • 2020.11.12. at 10:19
      Permalink

      Sanyi, értem én, hogy a 20 milliónak az ÁFA-ját se láttad még egyben, de attól, hogy nem hiszel a zsiráf létezésében, még vannak olyan állatok.

      Semmilyen márkához nincs közöm, de ha tudsz egy tippet, ahol vastagon tejelnek a reklámért, add elő, nem ugrok el a lóvé elől.

  • 2020.11.13. at 11:00
    Permalink

    “Nepperkedésbe” nem érdemes belemenni. Ki milyen autót vett 2015-ben és az most mennyit ér, stb. Egyébként annyit ér, amennyiért majd elviszik. Én is vettem egy új autót 2015-ben, amit nyáron adtam el az új ár 65%-áért. De ebből nem lehet sok mindent következtetni, nagyon sok összetevője van. Pl. mennyi volt az infláció, mennyit keresett az ember akkor és most, milyen megterhelés volt a kocsit kifizetni az akkori fizetéséből, stb. Családban van hybrid. Ha bolt, iskola, stb. az úticél, kijöhet akár 2 literes fogyasztás is. De pl. egy Bp.-Nagykanizsa úton éppen, hogy kiér az M7-esre átkapcsol benzinre. Ilyenkor 8,5 körül van a fogyasztás. Normál használatban, amiben van város is, meg hosszabb vidéki utak is, jön ki az átlag 6-6,5 literre (ez hybrid SUV). Ennyit tudna akár egy dízel is, vagy ha kicsit többel menne az sem lenne gond. Családtagom azt a kocsit kifejezetten a zöld rendszámmal járó előnyök miatt választotta, tehát a cégautó adó és a parkolás miatt. Azt azért megjegyzem, hogy ezeknek a plug-ineknek és elektromosoknak jelentősen magasabb a biztosítása (de cég esetén az is költségelhető).
    A váltó meg a LE megint egy szubjektív dolog. Nekem elég a 130 LE az általam vásárolt autóban, tehát nem nagyon érdekelne, ha adnának egy 250 vagy 350 lóerős autót, mert mit kezdenék vele. Olyan ez, mint amikor vacsorára egy pizzát tud megenni az ember, amivel pont jóllakik. Akkor hiába hoznak – akár ingyen – 3 vagy 10 pizzát, semmi értelme, megenni nem tudja, másnapra meg megromlik.
    Az automata váltó ugyanez. Van aki szereti, van aki ki nem állhatja. Aki nem szereti, annak nem jelent értéket (pláne ha fizetni is kell érte). Hogy ezt is szemléltessem, én jobban érzem magam egy 10 ezer forintos farmerban, mint egy 100 ezer Ft-os öltönyben, bármilyen szép is az az öltöny. És akkor most arról nem is beszélek, hogy ha az öltöny elszakad, akkor több farmer árát otthagyom, mire újra szép lesz. Erre is volt példa a családban (az automata váltó közel 1 milliós javításával).
    Én azt gondolom, hogy a plug-in hybrideket Magyarországon szinte kizárólag a zöld rendszámhoz kapcsolódó előnyök miatt veszik, elsősorban cégek nevére. Ha nem lenne zöld rendszám, jelentősen megcsappanna ezek aránya.

    • 2020.11.13. at 13:54
      Permalink

      Tisztelt N az ön értelmi képességéhez az utolsó válasza nem méltó. Lám ismét a kocsmai szintet veri. Öszinte sajnálatom. Magáról többet gondoltam, de lám ismét tévedtem. Viszont ha ugrálni szeretne akkor azt az ugriparkban kell megoldani .Ha gondolja adok jegyrevalót.

    • 2020.11.13. at 21:19
      Permalink

      Nézd, én nem szeretném az észt osztani neked, de a RAV4 példájánál maradva, a sima hibrid átlagfogyasztása 6,1 liter:
      spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/440-RAV_4.html?constyear_s=2019&power_s=200&powerunit=2
      Ez azt jelenti, hogy ennél többet a plug-in sem eszik, sima hibridként használva sem.

      “Én azt gondolom, hogy a plug-in hybrideket Magyarországon szinte kizárólag a zöld rendszámhoz kapcsolódó előnyök miatt veszik”
      Lássuk az előnyöket a Captur plug-in esetén, a 155 lovas benzineshez képest :
      – vagyonszerzési illeték : – 85 500 Ft
      – gépjárműadó : 39 330 Ft
      – cégautó adó : 132 000 – 39 330 = 92 670 Ft
      Ez azt jelenti, hogy a cég egyszer 85 500 Ft-ot, majd évi 132 000 Ft-ot takarít meg, ha a 155 lovas benzines helyett, a plug-int veszi meg, tehát adóban 20 év alatt jön vissza a felár = soha.
      Az esetleges ingyenes parkolás javíthat a helyzeten, de az önkormányzati hatáskör, messze nem mindenhol lehetséges.
      Ebből nekem az jön le, hogy ha egy cég ilyet vesz, az nagyon nem az adóvonzatok miatt teszi. A pizzás hasonlat remek, de attól, hogy neked elég a 24 cm-es, bátran lehet többet kérni a 32 centisért, mivel az sokkal nagyobb.

      “Erre is volt példa a családban (az automata váltó közel 1 milliós javításával).”
      Mivel a cikk egy Toyota hibridről szól, jelezném, hogy abban nincsen váltó, ami nincs az autóban azt javítani sem lehet.

      “Családban van hybrid. Ha bolt, iskola, stb. az úticél, kijöhet akár 2 literes fogyasztás is. De pl. egy Bp.-Nagykanizsa úton éppen, hogy kiér az M7-esre átkapcsol benzinre. Ilyenkor 8,5 körül van a fogyasztás.”
      Ismét utalnék a fenti autóra. Mivel az nem egy benzines villanymotorral, hanem eleve egy hibrid tölthető akkuval, nagyon nem egyről beszélünk. Ez nem csak annyira hibrid, hogy a váltóházba applikálnak egy villanymotort, a csomagtartóba pedig egy akkut.

      Épp a sok esetlegesség miatt nem azt írtam, hogy megtérül a plug-in felára, csak felsoroltam a tényeket, amik miatt megtérülHET. Fontos adalék még, hogy annak a maradványértéke is magasabb lesz, később sem a sima benzines árában fogod eladni.

      • 2020.11.14. at 13:32
        Permalink

        A költségeket nem jól elemzed. Nyilván nem nem mindenki ért ehhez, én azért munkám során sokat foglalkozom ilyesmivel.
        Pl. a vagyonszerzési illeték, ez az amivel egyáltalán nem kell foglalkozni. Az autó értékéhez képest elhanyagolható összeg, és csak egyszer kell megfizetni. Ez a költség eloszlik annyi időre, ameddig használja valaki az autót. Ha 10 évig lesz meg az autó, akkor a 85,5 ezer Ft 120 hónapra oszlik, vagyis havi kb. 700 Ft-ot jelent. A cégautó adót minden hónapban meg kell fizetni, az már más költség. Ami igazán lényeges, az éppen a pakolás. Aki a belvárosban dolgozik, vagy ott vagy az irodája, annak ez havi 100 ezer Ft-ot is jelenthet, vagyis évi 1-1,2 millió Ft is lehet. És ez az amiért megveszik a zöld rendszámos autókat, nem a kevesebb fogyasztás, vagy a környezetvédelem. Mert aki megveszi a plug-in X5-öst, az éppen úgy meg tudná venni a 3 ezres dízelt is, csakhogy azzal nem parkolna ingyen. Nyilván, ha valaki egy faluban lakik, akkor ez nem szempont, de a megyeszékhelyeken, pláne Budapesten már nagyon is az.
        Ahogy a hozzászólások végén látható, az alapárat tekintve ez a Suzuki drágább lett, mint a hasonló kategóriás Merci és BMW, ez azért el fogja dönteni a versenyt.

        • 2020.11.14. at 21:10
          Permalink

          Ezért írtam, miután levezettem, hogy az adómegtakarítás nem jelentős tétel :

          “Az esetleges ingyenes parkolás javíthat a helyzeten, de az önkormányzati hatáskör, messze nem mindenhol lehetséges.”

          Budapest nem az ország, éves bérlet cégnek, a teljes rendszer korlátlan használatához :

          Miskolc : 154 000 Ft
          Győr : 154 000 Ft
          Pécs : 190 000 Ft

          A fenti áraknál sokkal olcsóbb, ha meghatározott övezetre vásárolsz, és jellemzően a magánszemélyek számára is kevesebbe kerülnek.

          Az általad említett gyártók kényszerhelyzetben vannak, mivel rettenetes pénzeket kellene (némelyiknek kell is) büntetésül befizetniük, tehát kénytelenek megfelelő számú elektromos, vagy hibrid autót eladni. A Toyota plug-in és villanyautó nélkül is teljesíti a flottaszintű emissziót, tehát mindegy, hogy vesznek-e a fenti autóból, vagy sem. A vevők szempontjából persze nem ez számít, de az igen, hogy ez egy valódi hibrid autó, amit eleve annak terveztek, nem pedig egy utólagosan kitalált villamos hajtással kiegészített ún. kamuhibrid, amelyik egy turbómotort indítgat az úr nagyobb dicsőségére.

          A magyar árat árnyalja az 58 000 eurós osztrák listaár (20,8 millió Ft), továbbá az, hogy az említett konkurens modellek vásárlói egész biztosan nagyobb értékvesztést fognak elkönyvelni, függetlenül attól, hogy ezen Suzuki embléma feszül.

          • 2020.11.15. at 19:46
            Permalink

            Akkor vidéken tényleg nem éri meg zöld rendszámos autót venni, mert soha nem hozza be a különbséget. Ebből is látható, nem véletlen, hogy Pesten van sok zöld rendszámos. Pesten nem lehet bérletet venni. Fenti árak alapján, Győrben egy hónapot parkolhat az ember annyiból, amennyiből Pesten a Belvárosban 3 napot sem (napi 9 órával számolva).
            Azt azért kizártnak tartom, hogy mondjuk egy 5 éves Merci olcsóbb lesz majd, mint egy 5 éves Suzuki. Vagy ha igen, akkor használtan is a Mercit, BMW-t veszik majd.

          • 2020.11.15. at 23:01
            Permalink

            “Azt azért kizártnak tartom, hogy mondjuk egy 5 éves Merci olcsóbb lesz majd, mint egy 5 éves Suzuki.”
            A Volvo V60 dízel plug-in és a Prius plug-in hasonló árban van ma, a svéd újan bő 5 millióval volt drágább. A Toyota hibridek nagyon keresettek használtan, mivel megbízható, kipróbált technika, fillérekből fenntartható, nem hinném hogy a közeljövőben rájönne a használt piac, hogy egy sokkal bonyolultabb felépítésű autót érdemes drágán megvenni, durván nagyobb meghibásodási kockázattal, de kevesebb lóvéval a zsebben. Ez persze nem biztos, mindössze a múltból táplálkozó valószínűség. Valami oka van, hogy a Honda Jazz többet ér,mint az A-osztály…

  • 2020.11.13. at 11:37
    Permalink

    Sziasztok azért 19-től van GLC_plug-in (diesel és benzines is) vagy X-3 plug-in.
    És az már egy másik liga.
    Azért szóltam mert azt írtátok hogy csak a mitsu van helyette.
    De gondolom a vw-konszern is miden autójába elérhető (vagy hamarosan az lesz) a saját plug-in rendszere.
    CSAK SZÓLOK HOGY EZ A SAJÁT VÉLEMÉNYEM.

    • 2020.11.13. at 16:46
      Permalink

      Kíváncsiságból megnéztem az árakat, és tényleg. Mercedes GLC 300e 17.772.000 Ft, BMW X3 xDrive 30e 17.757.000 Ft. Nyilván ezek az alap árak, de mindkettő 4 kerék meghajtású. Egy Mercit és egy BMW-t addig extrázod amennyi pénzed van, na de mégiscsak két prémiumról beszélünk.

    • 2020.11.13. at 23:00
      Permalink

      18 milla bruttó a T6, és nem kevés füstölgéssel konstatálom hogy lassan minden piacon a BMW árai fölé céloznak, legalábbis az árlistában És ez Inscription felszereltség, ami azért elég bőségesen felszerelt.

  • 2020.11.15. at 00:41
    Permalink

    Én nem állítom hogy a toyota nem jó autó csak azt hogy ennyiért már van más is.
    De mint írtam a glc-ből nem csak hogy 4×4 de van diesel plug-in is.
    És ha már cégesnek venném akkor az is számít.
    Egyébként azért írtam 19-et mert kb annyi extra azért kell bele.(szerintem)
    Ja csak ráadásként 4-év vagy 120000-km ingyen szervíz is benne van.

    • 2020.11.15. at 10:05
      Permalink

      “De mint írtam a glc-ből nem csak hogy 4×4…”

      A fenti Suzuki is összkerékhajtású. Szerintem igazad van abban, hogy ennyiért vannak a felsorolt típusok, de a pontos helyzet úgy néz ki, hogy ez a Suzuki (RAV4) a felszereltség teteje, az osztrák árlista szerint semmit nem lehet hozzá rendelni (még a gyöngyház szín is benne van az árban), a Merci/BMW/Volvo ára pedig itt kezdődik. A Suzuki/Toyota valós 75 kilométert tud elektromos üzemben, még a fűtése is hőszivattyús. Itt a műszaki tartalomért, a régóta csiszolgatott és bizonyított technikáért fizetsz, a többieknél pedig a presztízsért és a testre szabhatóságért. Annyi biztos, hogy a Toyota nem azzal küszködik, hogy elsózza a rajta maradt autókat, hanem alultervezte a várható fogyást.
      Amerikában nem alku van az autóból, hanem az ajánlott ár felett is hajlandóak fizetni a vevők :

      torquenews.com/1083/toyota-can-follow-rav4-primes-record-breaking-launch-success-following-tesla-model-3-or-honda-clarity-s-example

      industryweek.com/supply-chain/article/22028685/toyotas-biggest-problem-is-keeping-hybrid-car-models-in-stock

Vélemény, hozzászólás?