Izmos és takarékos sportmodellel bővülhet a Mazda kínálata

Hiroyuki Matsumoto a jövő Mazdáiról mesélt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Részletek nélkül, kézzel fogható információk helyett sokat sejtető gesztusokkal válaszolt kérdéseinkre a Mazda európai fejlesztési vezetője, Hiroyuki Matsumoto.

[kepallobal=448527]Hiroyuki Matsumoto tavaly óta vezeti a Mazda európai kutatási-fejlesztési központját, a SkyActiv technológiákkal a maiaknál is élménydúsabb, ugyanakkor szerényebb fogyasztású modelleket ígér[/kepallobal]
A SkyActiv technológiák bemutatásakor megtudhattuk, hogy új benzines és dízelmotorjuk, azaz a SkyActiv-G és SkyActiv-D azonos, 14,0:1 kompresszió arányt alkalmaz. Van-e valamiféle szimbolikus jelentése ennek a számnak vagy mindkét motornál ez az érték bizonyult a legjobb választásnak?
Nincs mögöttes tartalom, egyszerűen a fejlesztések és a mérések alapján ez eredményezte a legtökéletesebb égést, így tudtuk a legmagasabb hatásfokot, azaz a legkedvezőbb teljesítményt elérni.
Mikortól lesznek ezen motorok elsőként elérhetőek?
Az ősszel bemutatkozó, a Minagi koncepcióautón alapuló kompakt szabadidőautó már teljes mértékben SkyActiv modell lesz. Azt az újságírók már idén kipróbálhatják, jövő év elején pedig már az összes európai piacon elérhető lesz.
A kipróbálható SkyActiv motorok esetén ugyebár a 2,0 litereseket érti. Terveznek-e kisebb, illetve nagyobb SkyActiv motorokat?
Kisebb és nagyobb motorok egyaránt szerepelnek terveinkben, hogy melyek érkeznek előbb, arról nem adhatok több információt, mint, hogy még nincs eldöntve. Találgatni persze szabad, megsúgom, a Mazda a vezetési élményről szól.
Új futóműveket is ígérnek a SkyActiv technológiával, jól látjuk, hogy ezek a ma legszélesebb körben alkalmazott MacPherson első és multilink hátsó rendszereket jelentik?
Igen, ilyen elvűek lesznek, azaz az első nem a Mazda6-ban ma alkalmazott kettős keresztlengőkaros. Ugyanakkor biztosak vagyunk abban, hogy az új, a mostaniaknál könnyebb futóművek is a márkától megszokott sportos, közvetlen vezethetőséget adnak majd. Friss kormányművünk az eddiginél is közvetlenebb lesz.
Maradnak-e az elektromos kormányszervónál?
Igen, hiszen mai modelljeinkben is tökéletesen alkalmazzuk már ezeket, a fogyasztást a hidraulikusoknál jóval szerényebb fogyasztású rásegítőket.
Helyesen látjuk-e, hogy a következő vadonatúj Mazda modell a Mazda6 következő generációja lesz?
Sajnos nem adhatok információt a jövőbeli modellpalettánkról.
Ezek szerint rátapintottam a lényegre? – A válasz csak egy sokat sejtető mosoly…
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?