Jaguar szívvel, földgázzal
Magnolia Special
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nosztalgikus autó is lehet környezetbarát, ilyen a Magnolia Special roadster, amelyet a Jaguar E-type 4,2 literes, soros hathengeres motorja hajt, méghozzá sűrített földgázzal.
J.T. Nesbitt motortervező ötletei alapján valósult meg a Magnolia Special, a sűrített földgázzal üzemelő roadster. Először egy modell állt össze, majd 2009 szeptemberében kezdődött az igazi, a '30-as évek hangulatát idéző autó fejlesztése és építése
20 colos kerekek és tárcsafékek találhatók a tengelyeken. Az utastér szigorúan kétszemélyes, a pótkerék hátul utazik
Az egyedi tervek alapján, az 1930-as évek stílusában épített Magnolia Special több szempontból különleges. A 2946 milliméteres tengelytávval épített, könnyűfém szerkezetes sportkocsi meghajtásáról egy klasszikus Jaguar, konkrétan az idén 50 esztendős E-type motorja gondoskodik. A 4,2 literes, soros hathengeresre elsősorban nyomatékossága miatt esett a választás, és Nesbitt álláspontja szerint ez az erőforrás a legalkalmasabb a CNG, azaz a sűrített földgázos üzemre, mert remekül elviseli a magasabb kompressziót. Az átalakított gép a gyári teljesítményt ugyan nem képes hozni, de 200 lóerő még mindig bőven elegendő a könnyű felépítmény dinamikus mozgatásához. A küllős kerekek 20 colosak, mindegyik mögött tárcsafék dolgozik, míg a tömegeloszlás közelíti a tökéletest: előre az önsúly 47, hátra 53 százaléka jut.
A Magnolia Special nem csak műszaki tartalmával, de aprólékosan kidolgozott részleteivel is elbűvölő. A kormány bőrdíszítése, a míves kilincsek és visszapillantók, a hátsó lámpák, a műszerek mind-mind lenyűgöző megoldások.
4,2 literes, sűrített földgázzal üzemelő Jaguar motor dolgozik a gépházban. Műanyagot ne keressünk a műszerfalon, a Magnolia Special a felhasznált anyagaival is a múltat idézi. A szépség a részletekben bújik meg...