Az eddigi legmenőbb Rocks-e, vagány a Stellantis, hogy gyártásba küldi ezt a kicsit őrült koncepciót
Az olcsó villanyautó kifejezés egy oximoron, ha az új villamos modellek piacát nézzük, valljuk be, hogy egy Dacia Spring nyolcmilliós ára is sokak számára elérhetetlen összeg, csak a többi modellhez viszonyÃtva lehet rásütni az olcsó jelzÅ‘t. A Stellantis csoport legkisebb elektromos autója viszont nem csak ahhoz képest olcsó, a Citroën Ami és az átemblémázással született Opel Rocks-e átszámÃtva 3,2 millió forintot kóstál. Ezek az apróságok persze messze nem teljes értékű autók, a kétszemélyes, műanyagükarosszériás apróságok végsebessége 45 km/h, a hatótáv 70 kilométer, Ãgy szigorúan városi cirkálók.
Város vagy könnyű terep, bizonyos hatótávon belül mindenhol helytáll a Rocks e-xtreme
Az Opel pályázatán elsÅ‘ helyet elérÅ‘ alkotás egy 26 éves német formatervezÅ‘ munkáját dicséri, a Rocks e-xtreme valódi terepre született. Az autó hasmagassága jócskán megnÅ‘tt, a futómű komoly rugóutakkal rendelkezik, a stabilitás érdekében jóval szélesebb lett a nyomtáv, amihez jár ugyan szélesÃtés, de olyan, mintha a műanyag toldatok egy ponton feladták volna a kerekek utolérését. Ha borulna az autó, akkor sincs nagy baj, az ablakvonaltól felfelé külsÅ‘ bukókeret védi az autót. A csövekre kiegészÃtÅ‘ket is szereltek, elÅ‘l LED fényszórók segÃtik a tájékozódást, hátul egy jókora szárny trónol, ami nem sok leszorÃtóerÅ‘t termelhet 45 km/h-nál.
Látványos az átalakulás, az elsÅ‘ futómű dupla lengÅ‘karos, a maximális teljesÃtmény 8 lóerÅ‘
A végeredmény egy kÃvánatos játék, ami könnyű terepen jó mókának Ãgérkezik, nem szennyez, és félteni sem kell a drága fényezést (mert nincs, anyagában szÃnezett). A legszebb, hogy az Opel komolyan is gondolja az autót, Ãgy tényleg gyártásba kerül.
Hamarosan még egy bőrt lehúznak a normál változatról, érkezik a Fiat Topolino