Javában zajlik a Hungaroring felújítása, így néz ki most a pálya

Egy szemléletes videó segítségével enged bepillantást a pályán zajló munkálatokba a Hungaroring

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Gőzerővel dolgoznak a szakemberek a Hungaroring kicsinosításán, amely 1986 után most először újul meg érdemben. Drónfelvételeken mutatjuk, hogy néz ki jelenleg a versenypálya területe!

A Formula-1 manapság rengeteg pálya közül válogathat, hiszen a legmagasabb minősítésű, úgynevezett Grade A besorolású aszfaltcsíkok mindegyike szívesen látná a száguldó cirkuszt. A hatalmas érdeklődés miatt egyre több klasszikus pálya jövője kerül veszélybe, nemrég például bejelentették, hogy 2026-tól a legendás barcelonai aszfaltcsík helyett Madridban rendezik majd a Spanyol Nagydíjat egy utcai jellegű pályán. Látva a tendenciákat még nagyobb jelentőséggel bír a múlt évben napvilágot látott dokumentum, amelynek értelmében Magyarországon 2032-ig biztosan lesz F1-es verseny. Persze, a mogyoródi létesítménynek is haladnia kell a korral, a kiszolgálóegységek pedig az 1986-os megnyitó óta szinte változatlan állapotban vannak. A szerződéshosszabbításnak így feltétele volt, hogy a pályát teljes egészében fel kell újítani, ennek munkálatai pedig a 2023-as futam után megkezdődtek, bár már két évvel ezelőtt is történtek fejlesztések, akkor a közüzemi hálózatok korszerűsítése történt meg. A beruházás mostani fázisában már új épületek is elkezdek kiemelkedni a földből, hiszen a főbejáratnál már szerkezetkész állapotban magasodik az ég felé egy leendő kiszolgálóegység.
Hirdetés
A felújítás ellenére természetesen idén is lesz Magyar Nagydíj, hiszen a modernizálást több lépcsőben valósítják meg, a paddock és a főtribün például csak a következő fázisban kerül lebontásra. Ennek ismeretében még sokkolóbbak azok a számok, amiket a Hungaroring a felújtás kapcsán közzétett: a munkagépek eddig 20 ezer köbméter földet mozgattak meg és 5 ezer köbméter betont bontottak el. A felújítás kezdete óta mintegy 800 cölöpöt fúrtak már le, a teherautók pedig 345 348 kilogrammnyi betonacélt szállítottak a pálya területére, viszonyításképpen ez nagyjából egy Boeing 747-es tömegével egyezik meg.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?