Júniusban debütál, most láthatjuk: új Citroën C4 Picasso
Már-már űrhajóként jön az új Citroën C4 Picasso kompakt egyterű
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hivatalos képeken először most mutatkozik az új Citroën C4 Picasso, mely a Technospace tanulmány formáját hozza.
Véglegesen is tanulmányautós az új Citroën C4 Picasso formája. LED-es menetfénye alatt külön egység a projektoros, opcióként majd nyilván xenon főfényszóró
Elődjénél rövidebb, de 5,5 cm-rel nagyobb tengelytávú a nyáron érkező második generációs C4 Picasso
Erőteljes dizájn, 3D hatású LED hátsó lámpák, dinamikus vonalak, jelentős belmagasságú, loft lakások hangulatát idéző utastér - zengi a gyár. Még fontosabb, hogy a C4 Picasso alapja a márka hatékony, moduláris padlólemezének legújabb tagja, az EMP2 (Efficient Modular Platform 2), mely a következő Xsarát, illetve a Peugeot Citroën (PSA) csoport egyéb kompakt modelljeit, például a Peugeot 308 utódját is hozza majd a közeljövőben. Elődjénél 4,43x1,83x1,61 méteres dimenzióival az új generáció 4 cm-rel rövidebb és 7-tel alacsonyabb is, 5,5 cm-rel hizlalt, 2785 mm-es tengelytávja ugyanakkor méretesebb utasteret ígér. Többletet hoz a csomagtér is, 537 literes űrtartalmával csaknem 40 literrel múlja felül a kifutó nemzedékét.
| Hosszúság x szélesség x magasság | 4428 x 1826 x 1611 mm |
| Tengelytáv | 2785 mm |
| Csomagtér | 537 liter |
Szélesvásznú, 7-12 colos kijelző vetíthet a műszerfal tetején, középen a klíma irányítópultja is érintőpanel, a motor gombnyomásra, zsebben hordható intelligens kulccsal indulhat
Tömegcsökkentést is fel tud mutatni az újdonság, 140 kilogrammal szerényebb önsúlya és apasztott légellenállása 3,8 l/100 km vegyes fogyasztási és 98 g/km CO2 emissziós értékhez segíti a legtakarékosabb, 1.6 e-HDi verziót. A motorpaletta egyébként a korábbival lényegében egyező, de természetesen finomított és csakis 1,6 literes egységeket hoz. Benzinesből 1,6 literes, feltöltő nélküli VTi (120 LE) és turbós (155 LE) választható, az 1.6 HDi turbódízelek pedig 92 és 115 lóerővel sorakoznak. A benzines és dízel alapverziók 5 fokozatú, a második lépcsősek már alapból 6 fokozatú kézi váltósak. [BANNER type="1"] Miként első lesz a C4 Picasso az EMP2 padlólemezen, úgy e modell fogja elsőként megkapni – dízelmotorjaihoz opcióként – a márka új robotizált váltóját, az ETG6, nevével (Efficient Tronic Gearbox) a hatékonyságot szajkózó, nem meglepő módon 6 fokozatú egységet. További elsőség, hogy BlueHDi néven szintén a C4 Picasso hozza majd a Citroën első Euro6-normás dízelét is. Utóbbira azonban egyelőre még várni kell, miként a kínálatba csak jövő nyáron megérkező hagyományos automata váltóra is, de lesz az is.
| VTi 120 | THP 155 | HDi 90 | e-HDi 90 | e-HDi 115 | e-HDi 115 | |
| Üzemanyagfajta | benzin | benzin | dízel | dízel | dízel | dízel |
| Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1598 | 1560 | 1560 | 1560 | 1560 |
| Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 | kézi/5 | ETG*/6 | kézi/6 | ETG*/6 |
| Teljesítmény [LE(1/min)] | 120 (6000) | 156 (6000) | 92 (4000) | 92 (4000) | 115 (3600) | 115 (3600) |
| Nyomaték [Nm(1/min)] | 160 (4250) | 240 (1400- 4000) | 230 (1750) | 230 (1750) | 270 (1750- 2500) | 270 (1750- 2500) |
| Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,3 | 6,0 | 4,2 | 3,8 | 4,0 | 4,0 |
| CO2 [g/km] | 145 | 139 | 110 | 98 | 105 | 104 |
| Saját tömeg [kg] | 1252 | 1296 | 1279 | 1289 | 1298 | 1295 |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 12,3 | 9,0 | 12,9 | 13,7 | 11,8 | 12,3 |
| Végsebesség [km/h] | 187 | 209 | 173 | 175 | 189 | 189 |
*: Efficient Tronic Gearbox - robotizált váltó
Három független, 16 cm-es úton tologatható ülés és padlórekeszek sora, meg persze átlagon felüli belmagasság az egyterűség jegyében
Bár a C4 Picasso magasságával annak tömegközéppontja és minden bizonnyal ülésmagassága is apad, klasszikus egyterűs értékei, padlórekeszei, 16 cm-es úton tologatható hátsó ülései továbbra sem fognak hiányozni, s a júniusban debütáló 5 független üléses, modern családi autó után annak nagycsaládos, 7 üléses Grand verziója is minden bizonnyal érkezni fog. Várjuk, s halkan megjegyezzük, addig a kifutó nemzedék átlagon felüli árkedvezményekkel kapható meg.






A kérdésedre a válasz az alacsony fordulaton érkező bőséges nyomaték ami élvezetesebbé teszi a vezetést, nem kell úgy pörgetni, kevesebb váltás, alacsonyabb fogyasztás. Megnyugtattlak, nem fogok háborogni…
És minek kell a kis motor? Hogy használtan aggódj a turbó állapota miatt? Pár év múlva itt fogtok háborogni a turbók miatt… Bevált motor, BMW-PSA, mi kell még? Új kasztni, jobb minőség, digitális kánaán.
Na bennem is éppen ez a kérdés fogalmazódott meg. Úgy néz ki, hogy a PSA elégé lemaradt ezen a fronton, pedig ma már más benzinest nem nagyon lehet eladni.
A kocsiról akkor lehet többet mondani, ha látjuk élőben is, mindenesetre úgy tűnik, hogy belül az anyaghasználat, és a kialakítás igényesre sikerült.
Hol vannak a kisköbcentis friss fejlesztésű turbós benzinmotorok. Az 1.6Vti helyett jó lett volna egy kis turbós motort belerakni, a Thp alá.