„Kemény, de sikeres év volt a tavalyi”

Itthon és Európában is lendületben az Opel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Évértékelést tartott az Opel. A tavaly piacvezetőnek számító márka nem meglepő módon őrizni kívánja pozícióját. Fegyvertárát idén is új modellekkel és motorokkal tölti.

„Kemény, de sikeres év volt a tavalyi” – így foglalta össze a 2013-as esztendőt kereskedelmi szempontból Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. A tavalyi év elején, szintén ő azt a célt fogalmazta meg, hogy az Opel legyen továbbra is a legjobb a személyautó eladásokban. 2012-ben is a legjobb volt ugyanis, még a jelentős, 1250 darabos, Opel Astra Classic III-asokból álló rendőrségi flotta értékesítése nélkül is az lett volna, illetve az Astra Classic is a legnépszerűbb modell lett volna. Még 2012-ben. Tavaly viszont már nem volt Astra Classic, így a 2013-as év bizony kemény volt, mégis sikeres lett az Opel számára.
Az Opel tavaly 6120 személyautót adott el hazánkban, ami a korábbi évhez mérten elsőre visszaesésnek tűnhet, ám a rendőrautók nélküli 2012-es eladásoknál 210 darabbal magasabb szám. Az Opel Magyarország az év elejétől az új Astra átpozicionálásával, a Corsára és a Merivára kialakított kedvező ajánlatokkal, jó Mokka- és Antara-eladásokkal tudta kitölteni azt az űrt, amit az Astra Classic hagyott maga után. Az egész éves jó teljesítményt az Opel kiemelkedő év végi hajrával fejelte meg: decemberben a személyautó-piacon 704 autó eladásával 14 százalékos piaci részesedést ért el, míg a márka éves piaci részesedése a személyautóknál 10,9 százalék volt. Ha a személy- és kishaszonjárművek összesített piacát nézzük, ott az Opel 6726 példánnyal és 10 százalék körüli részesedéssel a második lett.
„Biztató és a márka erejét mutatja, hogy a Classic kiesése ellenére is növekedni tudtunk” – mondta Koncz Gábor. „Biztató az is, hogy – ha mérsékelten is – de növekedett a hazai autópiac, ugyanakkor továbbra is egészségtelen a flottaeladások 70 százalék fölötti aránya, és torzítja a valós piaci képet a néhány márkánál jelentős szerepet játszó re-export. Az idei esztendőben arra számítunk, hogy itthon folytatódik a piac és az Opel-eladások növekedése, és megőrizzük személyautó-eladásokban az első helyet.” Koncz Gábor végül kiemelte, hogy az Opel európai szinten is jól szerepelt 2013-ban. „A márka 14 év után tavaly először tudta növelni a piaci részesedését, és általában is javult az Opel nemzetközi megítélése”.
A múlt évi és az idei Opel újdonságok közös vonása, hogy egyre több modellben jelennek meg a legkorszerűbb szentgotthárdi motorok. A Cascada, Zafira, Astra és Insignia sor után ez év elejétől már a Merivában is lesz magyar szív – és az igazi felfutás még csak most jön.
Solt Tamástól, az Opel szentgotthárdi gyárának igazgatójától tudtuk meg, hogy a tavalyi, két nagyobb méretű (1.6-os benzin és dízel) motorcsalád bevezetése után az idei év közepén indul el a kis benzinmotorok sorozatgyártása, próbagyártásban már most, teljes volumennel nyártól készül az az 1,0 literes turbós, amit tavaly magunk is összerakhattunk a gyárban. Emellett az 1.6-os dízel- és benzinmotorok újabb változatai – összesen 20 új motorvariáns - is készül az idei esztendőtől a korszerű Flex gyárban. Az új verziók között természetesen a korábbiak frissített, például Euro 5-ről Euro 6 normásra alakított variánsai is említhetők, néhány motornál pedig csupán az az újdonság, hogy manuális mellett automata váltóval, apró módosításokkal is kaphatók lesznek. A foglalkoztatottság tovább nő: a teljes létszám tavaly decemberben elérte Szentgotthárdon az 1000 főt, idén pedig közel 400 további új munkahelyet teremt a szentgotthárdi üzem.
Folytatódnak a tavaly februárban bejelentett százezres kapacitásbővítés előkészületei is, melynek során a Flex gyár területe további 1 600 m2-rel bővült, az új csarnokban már a géptelepítés fázisánál tartanak, az új gyárrész átadására az idei első félévben fog sor kerülni.
Hirdetés
Tavaly a február óta üzemelő Flex gyárban termelt 14 ezer motor mellett a Family1-es motorgyár 340 ezer motort állított elő, melynek körülbelül 70 százaléka a tengerentúlon került értékesítésre. Jövőre az összdarabszám 10%-os növekedése várható, azaz a két motorgyár együttesen közel 400 ezer darab motort állít majd elő a „gyári” tervek szerint. Az Opel tehát lendületben van, a piacon pedig őrizni kívánja pozícióját.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?