Két dízellel és brutális benzinessel, itt az Alfa Giulia

Most már tényleg szinte mindent tudunk az új Alfa Romeo Giulia kínálatáról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyáron már hazánkban is piacon lesz a rég várt Alfa Romeo Giulia. Szinte minden adatát közzétette a gyártó, a legfontosabb: hátul hajt.


Hátul hajt és brutálisan erős is lehet. Röviden ennyi mondható el az Alfa Giuliáról. Meg az, amit 2010-ben a Giuliettáról is mondott mindenki. Na nem csak az, hogy egy korábbi sikeres széria nevét használja, hanem az is, hogy a márka fennmaradása múlik rajta. Voltaképp a Giuliettával is kihúzta máig az Alfa, időközben született egy gyönyörű 4C is, de a Giulia azért a kompakt Giuliettánál sikeresebbnek ígérkezik.
Hirdetés
Alfa Romeo Giulia, 2016 - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]
4639187314262820

A Giulia a cégautósok körében kedvelt, már legalább menedzseri, de inkább főnöki szintnek számító felső-középkategóriába érkezett. Az elődnek tekinthető 159-nél 2 centivel szerényebb, ma a kategóriában már kompaktnak számító 4639 mm-es hosszúsággal és a 159-énél 12 centivel hosszabb, 2,82 méteres tengelytávval. Ez tágas hátsó lábteret sejtet, a fotók szerint valóban nagyot kapunk, természetesen jelentős, valódi kardánalagúttal, azon légbeömlőkkel. A beltéri anyagokból úgy tűnik, hogy az Alfa ismét beszállhat a prémiumszegmensbe, persze ehhez jó lenne látni, tapintani, érezni. Persze az Alfa nem a tapipróbával, hanem a Giulia vezethetőségével szeretne nyerni.
A lapított aljú kormánykerék a szegmens legközvetlenebbre vett kormányrendszerét ígéri, a tömegeloszlás a tengelyek között kiegyenlített, a tömegközéppont pedig a könnyűfém karosszériaelemeknek köszönhetően alacsony. Alumínium a gépháztető, a futóművek döntő része, az ajtók, a sárvédők és a gépháztető is. A nagyszilárdságú acélok használatának köszönhetően az akár 180 lóerős dízelek saját tömege (kézi váltó esetén) mindössze 1374 kilogramm.
A motorpaletta viszonylag szűkös, szinte csakis a volumen cégautókra koncentrált. Meg persze ott a (részint) Ferrari fejlesztésű 2,9 literes V6-os BiTurbo, 510 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal, 3,9 másodperces 100 km/órára gyorsulással és korlátozás nélküli, 307 km/órás végsebességgel, amivel a Giulia kategóriája autópálya-rekordere lehet. A Quadrifoglio csúcsváltozat 1524 kilogrammos saját tömegével igen előkelő, 2,99 kg/lóerő arányt mutat - köszönhetően annak, hogy teteje is karbonszálas plasztik, ahogyan egyébként a teljes spoilerezése is. A feláras karbon-kerámia fékrendszert és a Sparco üléseket rendelve még tovább apasztható a tömege, a két kuplunggal dolgozó, nyomatékszabályzós differenciálmű viszont alapáras hozzá.
Alfa Romeo Giulia, 2016 - műszaki adatok
2.2 Multijet 1502.2 Multijet 1802.9 V6 BiTurbo
Hengerűrtartalom [cm3]21432891
Hengerek/szelepek száma4/166/24
Váltófajta/-fokozat6/kézi (8/automata)
Teljesítmény [LE (1/min)]150 (4000)180 (3750)510 (6500)
Nyomaték [Nm (1/min)]380 (1500); Aut.: 450 (1750)600 (2500)
Gyorsulás 0-100 km/h 8,4 (8,2)*7,2 (7,1)*3,9
Végsebesség [km/h]220230307
Fogyasztás - vegyes4,24,28,5 (8,2)*
CO2-kibocsátás [g/km]109109198 (189)*
Saját tömeg [kg]1374 (1445)1580

A BiTurbo V6 sok más mellett hengerlekapcsolásra is képes, így lehet vegyes fogyasztási értéke mindössze 8,5 (automata váltó esetén 8,2) l/100 km. Lesz egy kettős megfúvású turbós 2,0 literes benzines is 200 lóerővel, de a volument minden bizonnyal a dízelek adják majd, azok teljesítménytől és váltótól függetlenül mindössze 4,2 l/100 km fogyasztást ígérnek. A maguk módján szintén különlegesek: az Alfa történetében az első teljesen könnyűfém blokkosak, befecskendező-rendszerük a legújabb Multijet, 2000 bar csúcsnyomással.

Kitalálható, hogy bár minden bizonnyal benzineséről lesz híres a Giulia, jóval több fog fogyni a gázolajosokból, melyek 150 és 180 lóerősek is lehetnek.

A dízelek nyomatéka nem teljesítményükkel, hanem váltójukkal van összefüggésben. Az alapáras kézi váltós verziók 380, a ZF-féle 8 fokozatú automaták viszont egységesen 450 Nm nyomatékot tudnak. Ennek megfelelően a gázolajosokból az automaták jobban mennek, a benzinesnél pedig egységes a menetdinamika, de automatával kedvezőbb a fogyasztás.
Hogy kapjon még egy pofont a vezetés élménye az Alfától is, alapáras lesz az automata vészfékezővel és gyalogosfelismerővel is kiegészített ráfutásos balesetre figyelmeztetés, továbbá a sávelhagyásra bimbammolás is. Viszont nem lesz acélfelnis vagy kétzónás automata klíma nélküli változat sem. Ez persze nem is meglepő, a Giulia nem olcsó. Hazai bázisára még nem ismert, alapára a sógoréknál (Ausztriában) 35 390 euró, azaz több mint 11 millió forint. Ebben az az érdekes, hogy még a prémium konkurensek, a nagy német trió képviselői is kedvezőbb belépőket hirdetnek. Igaz, azonos felszereltséggel már nem biztos, hogy az Alfa lesz a drágább. Ezt majd megvizsgáljuk, ha végre itthon lesz a Giulia. Persze tudjuk, az egyedi kedvezmények ugyanúgy mindent átírhatnak, ahogyan a preferenciák is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    megmondom őszintén, erre az autóra nem tudok mit mondani. visszafogott is, meg nem is, újít is meg nem is. a qv impozáns csomag, meg úgy egyébként a koncepció, de valahogy még sem az igazi, mint anno a 159 volt (designra, mert súlyra meg az nem volt az igazi). valahogy a részleteket már máshol láttuk, itt-ott meg eltulóztak rajte ezt azt….
    én kívánom, h legyen szerencséjük,de bombasiker szagot nem érzek. (ezzel persze nem azt akarom mondani, h ez az utolsó alfa autó….de, a kompaktra is elférne egy frissítés meg a kisautóra….mert azok szvsz nagyon el lettek cseszve viszont)

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    Ennek az autónak a további sorsa(direkt nem a “siker” szót használom) és a márka jövője szempontjából perdöntő lehet, hogy miként fogadja majd az amerikai közönség. Gondolom, Marchionne nagy reményeket fűz az amcsikhoz. Amerikában több évtizede nem forgalmaznak Alfa-személyautókat, és a régiek(pl. 164) sem voltak sikeresek. A jelenleg ott egyedüliként kapható 4C után egy óriási élesváltás lesz a Giulia, majd később a Stelvio bevezetése. Abból kiindulva, hogy a Jaguar és a Volvo már évtizedek óta jelen vannak ott és előbbi kb. 15 ezres eladásokat produkált tavaly, utóbbi pedig 70 ezrest, a BMW-Mercedes-Lexus trió pedig 350 ezer körül jár, én nagy sikereket nem jósolok az Alfának az amerikai piacon. Főleg, hogy az amerikaiak nagyon adnak a különböző vevőelégedettségi felmérésekre, ahol az olasz kocsik az utolsó helyek egyikén állnak mindig(már az a néhány, amelyik kapható ott). Egyébként sajnos a Chrysler-termékek is.

    Az biztos amúgy, hogy a franciáknál jobban elkaphatják a fonalat, mert az nekem ép ésszel felfoghatatlan, hogy ők mi a túrót akarnak az USÁ-tól és Kanadától. Márpedig neki akarnak futni újra…

    Ja, és a Giuliához még egy szösszenet: a kombi lehet, hogy nagyot fog majd szólni.

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    Kinek mi, szerencsére a többségnek tetszik. A különbözet úgy értendő, hogy az Alfában alapáron meglevő extrákat belepakolod a BMW-be, kint a hátsó könyöklő, kétzónás klíma, navigáció, tolatóradar stb, akkor adódik az az árkülönbözet.
    2.2-es dízel Giuliát nem tudsz 48e euró fölé konfigurálni, ellenben a másik hárommal.
    Nincs ebben semmi erőlködés, a mezőnyben még így is az egyik legérdekesebb modell, szépen illeszkedik az eddigi KÖZÉPKATEGÓRIÁBA, kedves Katona Mátyás.

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    Egyébként meg itt van a teljes motor lista : [url]https://it.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Giulia_%282016%29[/url]
    Lehet hogy nem ártana kibővíteni a cikket pár infóval …

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    Hmm 4000euró azaz kb 1.2 millió forint különbség egy BMW 3 Audi A4 vagy egy Mercedes benz C … és egy Olasz minőségben olyan amilyen és kitudja menyire összerakott az árukból legnagyobbat vesztő ” Franciák mellett” modell … nem is tusom m itt válasszak a jól bevált Német ” prémium” mezőnyt garantáltan jobb értéktartással jobban kiépített szervizzel… vagy egy eléggé erőlködés szagú Olasz utolsó esélyes Alfát … hmm hmmm végül is asszem a Németek nyernek elvégre aki ilyent vesz az ” pávázni ” is veszi a kocsit nem csak furikázni szóval abban meg a Német ” prémium ” trió jobb … Ez pont az aliga ahol még 4000 euró nem nagyon számít főleg egy Olasz gyártmánnyal szemben …szóval értem én hogy kell a Fiatnak pénz de basszki tudják már hogy jol a helyük a rangsorban … 8-10.000 eurós különbségen már elgondolkodnának de 4.000 csak a kalandorok fognak belevágni ebbe a modellbe … Egyébként meg szerintem nem szép autó olyan full semmilyen dizájn … ráadásul mára abba a ligába ahová ezt árazták elavult Bi-xenon lámpákkal ” ledet rendelni sem lehet ” . Hááátttt még zsiráf kategória sem mert az legalább szép de ez ….

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    Érdekes ez az autók méretkategóriája, de lassan teljesen felesleges lesz, egy Astra majdnem akkora, mint egy bálna Merci, na jó még egy arasszal kisebb, de meddig?

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    És már megint kihagyták a normál (hétköznapibb, mint a Ferrari motor) benzineseket a motorpalettából. Eszembe jut egy gyógyszer reklám, ahol a kis srác mondta, hogy itt mindenki beteg, csak én szedek egyedül ****-t?

    Lefordítva, itt mindenki hülye (az Alfánál), csak énnekem hiányzik a benzines a kínálatból?

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    Csikos cikke par helyen pontatlan, FCA megnevezesen jot nevettem, elektronikai rendszerek teren sincs nagy lemaradas. Telefonnal osszekotheto a fedelzeti rendszer, Android Auto, es Apple Carplay tamogatott (youtubeon van video a bemutatasarol), radaros tempomat is van, start-stop, savtarto, 360 fokos parkolo kamera, stb stb. Ketlem, hogy automata parkolas ne lenne, mivel a Deltaban es a Giuliettaban is van/rendelheto.
    A pontos es teljes felszereltsegrol erdemes megnezni pl az osztrak konfiguratort.

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    Ez nem a Passat kategóriája hanem a 3er bmw, ami az ún. prémium középkategóriás modellek ligája.
    [url]http://left-lane.com/european-sales-2016-q1-premium-midsized-segment/[/url]
    Ez egy mára igen jól összeállt szegmens, eléggé összemérhető méretekkel, tudással és árfekvéssel.
    A Passat a családi autók között indul, ami nem annyira egységes, a Mondeo pl lényegesen nagyobb.
    Versenyjogi értelemben ezt egységesen D szegmensnek nevezik, és van is értelme, mert a kicsit nagyobb Passat/Mondeo/insigna és tsai (közepes családi autók: [url]http://left-lane.com/european-sales-2016-q1-midsized-car-segment/[/url]) a drágbb, de passentosabb prémiumközepesekkel versenyeznek.

    A felsőközépkategória (vagy nagy prémium: [url]http://left-lane.com/european-sales-2016-q1-premium-large-segment/[/url] ) általában magyobb és igényesebb autókat jelent, a Fiat csoporttól ott a kis Maserati játszik, ami egy szükségmegoldás, mert az igazán tömegmodellek hiányoznak (flottába és a jól szituált középosztály kombijait biztosító alapdzíel kombik (pl ez: [url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/12/a_kinalat_legjobb_mercedese[/url]) ).
    EU versenyjog szerint ez az E szegmens: [url]https://en.wikipedia.org/wiki/E-segment[/url]
    Amerikában utóbbit valóban közepesnek neveznék, de ott mások a méretek: a középkat nekik “belépő luxus”, és a nagy prémium autók “közepesek”.

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    A cikk a nemzetközi sajtóanyag alapján készült, az árakhoz pedig az osztrák listaárakat néztem. A kategórián lehet vitatkozni, a Passat szegmenst (ami ez) sokszor nevezik felső-középnek is.

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    Bocsi ez itt a reklám helye! [url]http://totalcar.hu/tesztek/2016/05/23/bemutato_alfa_romeo_giulia_2016/[/url]
    Nekem nagyon teccik a kocsi is meg A Csikos Zsolt cikke is. Télleg unalmas egy kicsit a német paletta ebbe felüdülésként érkeyik ez az Alfa, és infúzióként az anyacégnek. Hiányoznak belőle az elektronikai játékszerek, de pont ez a része az ami engem pont nem érdekel, hisz vezetni akarom nem GameBoyozni. Kívűl belül dögös, remélem odapörköl a konkurenciának. ÉS amit Zsolt ír a vezetési élményről az teszi fel a pontot az I-re.

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    Azért a cikkben vannak furcsaságok.
    egy két odaszúrás még pozitívumnak is vélhető: [i]“Voltaképp a Giuliettával is kihúzta máig az Alfa”[/i]. Persze ez enyhe túlzás. Az eladások a padlón, valami nevetséges pldszémokkal a csúcsadatok negyedén, , szinte a Maserati szintjén (70.000 db, normálisan az idő előtt kivont 159 egymaga jobb eladásokat produkált).

    Ugyanakkor visszatér a legszenyább újságírói hozzáállás, a nem létező “német prémium trió” legyőzhetetlensége, amikor a 3 fejű hidraként a 3 gyártó közös többszöröse ellen mérik a versenyzőt.
    [url]“A motorpaletta viszonylag szűkös, szinte csakis a volumen cégautókra koncentrált”[/url]. Miért? a 3ernél mi az ami használható motor és nem d-re végződik, és még fogy is? Minek bohóckodjanak kisebb benzinsekkel, ott lesz a dízel tekintélyes palettával 136-től fölfelé. Attól még hogy nincs 136 a sógoréknál, aligha hagyják ki ott ahol ez fontos (pl belga piac).

    Emlékszik még a szerző, hogy mivel jött ki a C klasse az első modellévében? Korántsem volt teljes a paletta, a Renault 1.6osa kéziváltóval pl csak a következő modellévben érkezett meg. A GLChez talán 2 év is lesz mire lesz 200CDI RWD belépőmodell.

    A prémiumodelleknél bevett dolog, hogy először a drágább változatok érkeznek, majd csak később a belépőmotorok.

    [i]“Hogy kapjon még egy pofont a vezetés élménye az Alfától is, alapáras lesz az automata vészfékezővel és gyalogosfelismerővel is kiegészített ráfutásos balesetre figyelmeztetés, továbbá a sávelhagyásra bimbammolás is”.[/i]

    Na ez a rossz indulatba mártott hozzá nem értés teteje.
    Előbbi már az NCAP alapkövetemény, utóbbi meg ráneveli az embert az indexelésre, ami a BMW sofőrök leggyengébb pontja. Ha azt hoszed a te munkád értelmetlen, képzeld el azt a csókát aki az indexkart szereli fel a BMW-kre… 🙂

    Amúgy 36e tényelg sok lenne, de az a’navigátornál is szoktak vicces árakat írni autókra, miért pont most akad ki a szerző? A 20 millás C klassénél nem volt baj?

    A kérdés az lesz mibe kerül egy normális felszereltségű alap vagy középszintű 2.2.es.

    Speciel engem jobban zavar hogy 2.2-esre váltottak. Sokkel értelmetlenebb húzás…

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    Akkor melyik orszag szerint keszult a cikk? Ha nemet, akkor kapasbol 3 (egy, 3, kesobb 4 teljesitmenyszinttel) dizel van, 136,150,180 juniustol 210 loerovel. A belepo ar, pedig 34e euro.
    A hazai ar az olaszhoz merten, az eddigu gyakorlatok szerint, fel- 1 millioval lesz olcsobb, motortol es felszereltsegtol fuggoen.
    Az elso bekezdes javitva lett, a kategoria viszont meg mindig nem felso-kozep, hanem kozep.

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    A Giulia hazai ára egyelőre nem ismert. Nem azt mondtuk, hogy azonos motorizáltsággal drágább az Alfa, hanem azt, hogy a jelenlegi paletta alapára magasabb. Jelenleg a 2.2 JTD a belépő. Nyártól a hazai piacra várhatjuk az autót, jelenleg itt még nem kapható.

  • 2017.10.28. at 05:01
    Permalink

    Tehát, a Giulia középkategóriás, ahogy a 3-as, a C és az A4 is, nem felső-közép (ott az 5-ös, E, A6 van).
    A csomagtér térfogata már egy éve ismert, 480 liter.
    Németországban 34100 euróról indul a 136 lovas dízel, mivel van ilyen is, illetve hónap végén köv elején mér rendelhetőek a benzinesek is.
    És nem állítólag nyártól piacon, hanem már piacon a Giulia.

    “Ebben az az érdekes, hogy még a prémium konkurensek, a nagy német trió képviselői is kedvezőbb belépőket hirdetnek. Igaz, azonos felszereltséggel már nem biztos, hogy az Alfa lesz a drágább. Ezt majd megvizsgáljuk, ha végre itthon lesz a Giulia. Persze tudjuk, az egyedi kedvezmények ugyanúgy mindent átírhatnak, ahogyan a preferenciák is.”

    Akkor ezt talán illett volna már most kideríteni, mielőtt ekkora baromságot leírtok.
    A Giuliának nem ez a 2.2-es dízel a belépője, hanem a benzinesek lesznek.
    A német konkurensek nyitó modellje (F30) 1.5-ös TB, 30e euró, a 318d 150 lóerővel automata váltóval 36950, azonos szintre konfigurálva pedig közel 4000 euróval lesz drágább mint az Alfa (BMW-ben fizetős a hátsó könyöklő, a kétzónás klíma, a navigáció és az extrák is drágábbak valamelyest)
    C Mercedes szintén ezen az árszinten mozog, az A4 úgyszint.
    Vagy javítsátok, vagy nézzetek utána, mert ez így leírva baromság.

Vélemény, hozzászólás?