Két Mercedes SUV is megújult a Genfi Autószalonra

Az új GLE 53 AMG és a frissített GLC mutatkozott be a Genfi Autószalonon

Két eltérő karakter mutatkozott be Genfben a Mercedes standján: a józan GLC és a brutális GLE 53 AMG.

Új lámpákkal és lökhárítóval érkezik a 2015-ben bemutatott GLC frissített változata

Megújult külsővel, de drámai változás nélkül mutatkozott be a GLC. A csillag melletti vízszintes osztások laposabbak és kissé szélesebbek lettek és változott a lámpa belső kialakítása, valamint a nappali menetfény alakja is. Az első lökhárítón alul hármas osztás jelent meg, hátul a lámpák belső szerkezete és a kipufogónyílás alakja módosult. A frissítéssel a GLC-be is beköltözött az MBUX fedélzeti rendszer, amely digitális műszercsoportból és egy méretes központi kijelzőből áll, több más Mercedeshez hasonlóan a kijelző itt sincs beépítve a műszerfalba.
Hirdetés

A forma maradt, hátul a lámpák változtak

Műszaki téren is hoz újat a GLC. Mindkét benzines (GLC 200, 194 LE és GLC 300, 255 LE) verzió 48 voltos könnyű hibrid rendszert kap, mely ugyan önállóan nem képes mozgásra bírni az autót, de besegít a motor munkájába. Dízel fronton három választási lehetőség kínálkozik: 200d (161 LE), 220d (192 LE) és a 300d (241 LE), manuális sebességváltó nincs, mindegyik motorhoz alapáron jár a 9G-Tronic automataváltó.

Jól áll a Panamerica hűtőrács, elődjénél szögletesebb a GLE

Eggyel nagyobb méretben is találni újdonságot a Mercedes palettáján, méghozzá a GLE 53 AMG személyében. A tavaly bemutatott negyedik GLE generáció (az első három még ML néven látta meg a napvilágot) sportváltozatáról a Genfi Autószalonon hullott le a lepel. Soros hathengeres, 3 literes, 435 lóerős benzinmotor repíti 0-ról 100-ra a közepes méretű SUV-t mindössze 5,3 másodperc alatt. Legfeltűnőbb részlet a Panamerica hűtőrács, mely az AMG GT R-en is osztatlan sikert aratott. A modellt alapáron légrugókkal szerelik, mely akár 55 milliméterrel is tudja változtatni a hasmagasságot. A belsőt sem érheti kritika: varrott bőr műszerfal, alumínium pedálok, sportkormány és karbonbetét adja meg a sportos hangulatot. Egyelőre többé-kevésbé légüres térbe érkezik a GLE 53 AMG: a Jaguar F-Pace SVR (550 LE) már más ligában játszik, míg az Audi SQ7 (435 LE) és az BMW X5 M50d (400 LE) csak gázolajosként érhetőek el.

Jellegzetes a csomagtér oldalablaka, a coupé változatot egyelőre nem mutatták be

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?