A külső könnyen felismerhető, a felfüggesztés viszont teljesen új, a Bogárból is készült hasonló elgondolás mentén terepre szánt verzió
Végtelenül egyszerű és olcsó kisautónak készült a
2CV, ami nemcsak a francia gyarmatok mostoha körülményeit tolerálta, hanem az eleve rossz utakra tervezett futóművével ralipályákon is megfordult. A strapabÃróság és az imbolygó, de szinte mindent kirugózó futómű nem a gyorsasági szakaszokon, hanem inkább olyan helyeken jelentett elÅ‘nyt, mint a Dakar Rally, ahol szintén indult a Citroën kicsi autója. A marokkói Atlasz hegységben rendezett verseny viszont a gyárinál jóval komolyabb technikát igényelt, Ãgy kapott összkerékhajtást és két motort a 2CV.
Az olajcsere kicsit bonyolultabb, mivel elöl és hátul is meg kell ejteni a műveletet, de váltóból is kettő van
Az autó csak nagy vonalakban emlékeztet a Kacsára, az alap is két Citroën Ami összehegesztésébÅ‘l született. Az összkerékhajtást két motor valósÃtja meg: a frontmotor az elsÅ‘ kerekeket hajtja, a farban elhelyezett erÅ‘forrás pedig a hátsó kerekek forgatásáért felel. Mindkét blokk négyhengeres és boxer felépÃtésű, a származási helyük két hajdani Citroën GSA motortere. A motoroknak külön váltójuk és kuplungjuk van, de az egyszerűség kedvéért egy pedállal, illetve karral kezelhetÅ‘ek. A teljesÃtmény 130 lóerÅ‘, ami nagyjából megfelel a GSA motor korabeli értékének, persze ez esetben duplán számolva. A 2CV független felfüggesztést kapott, hasmagassága 30 cm. Az átalakÃtás sikerét bizonyÃtja, hogy a kétmotoros 2CV telesÃtette a bÅ‘ 2800 kilométeres marokkói Rallye de l’Atlas versenyt.
Az átépÃtett Citroën eladó, az Atlasz hegységet is megjárt négykerekűért 6-10 millió forint közötti összeget remélnek
A háromezer munkaórát igénylÅ‘ modell jócskán eltávolodott az eredeti autótól, ám a koncepció nem teljesen új a 2CV esetében. Az elsÅ‘sorban Afrikába szánt gyári Citroën 2CV Sahara 4x4 szintén két motorral valósÃtotta meg az összkerékhajtást. Ebben az esetben nemcsak az összkerékhajtásra miatt volt szükség két erÅ‘forrásra, hanem egy sivatag közepén történÅ‘ lerobbanásnál is jól jött a tartalék motor. A Sahara kivitel egészen fürge volt, egy motorral 65, kettÅ‘vel viszont 105 km/h-ra nÅ‘tt a végsebesség. A négykerékhajtású 2CV nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csupán 694 példány hagyta el a gyárkaput.
A kétmotoros felépÃtés a gyárnak is eszébe jutott, közel 700 példány készült a összkerékhajtású Kacsából (Forrás: autoclassics.com)