Hirdetés

Kicsontozva érkezik a Porsche Cayman R

Könnyebb és gyorsabb a Porsche Cayman R

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Februártól már rendelhető a versenypályára szánt, fokozott menetteljesítményű, sportfutóművön és 19 colos alufelniken gördülő Cayman.

A középmotoros Cayman R immár a 911-esekkel is felveheti a versenyt

Az 5 éve megjelent, s 2 éve már a megszokott ciklusközi frissítésén is átesett Cayman, azaz a Porsche belépő kupéja most versenypályára szánt változattal jelentkezik. A Cayman R tömegét az alapverzióhoz mérten 55 kilogrammal apasztották, egyebek mellett csökkentett méretű, 54 literes üzemanyagtartályt, karbonszálas műanyag vázra épített sportüléseket, alumínium panelre épített ajtókat építettek a pályagépbe. A futómű 20 milliméterrel ültetett és természetesen keményített. A 19 colos alufelnik önmagukban 5 kilós spórolást jelentenek. A 3,4 literes, 6 hengeres boxermotor teljesítményét 320-ról 330 lóerőre fokozták a Porsche fejlesztői, a kúra eredményeként az alapáras, 6 fokozatú manuális váltóval kereken 5 s alatt gyorsul 100 km/órára a Cayman R, az opciós, 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltó további egy, míg a rajtprogramot is adó Sport Chrono csomag további két tizedmásodpercet javít a gyorsuláson, így a Cayman R akár 4,7 s alatt 100 km/órára érhet. A végsebesség manuális váltóval 282, automatával „csupán” 280 km/óra. Az eddigi Cayman csúcsgéphez, azaz az S-hez mérten mintegy 10 százalékkal adják majd drágábban a februártól kínált R-t, melyhez az önzáró hátsó difi alapáras, de a tömegcsökkentés jegyében a légkondicionálót és az audiorendszert is száműzték belőle.

Karbonszálas műanyag a hátsó légterelő, könnyítettek a speciális 19 colos alufelnik, illetve a kagylóülések, rádió és légkondi pedig nincs

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?