Kínai villanyautó kell az USA-nak?

Coda - villanyautó Kínából az USA-nak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alapvetően amerikai cég a Coda, ám első, a cégről elnevezett modelljét Kínában gyártja, így a Coda az első USA-ban forgalmazott kínai autó.


Bátorságban nem szenved hiányt az alapvetően Kínában gyártó, de amerikai vezetőséggel és jelentős egyesült államokbeli tulajdonrésszel rendelkező Coda. Első autójukkal a kínai autógyártók közül első ízben lépnek az Egyesült Államok piacára. A teljesen elektromos, különálló modellnévvel egyelőre nem is rendelkező, 4 ajtós, 5 üléses, 4,5 méter hosszú, állítólag a Mitsubishitől vásárolt licencű alvázra, saját de erőteljesen korábbi honda civices beütésű karosszériában a fotók alapján nem túl minőségi, Chevrolet Lacetti ihlette műszerfal fogadja a jenkiket. Őket állítólag még ez a kivitelezés és a Nissan Leaf-nél, valamint a Chevrolet Volt-nál magasabb, alapesetben 45 ezer dolláros, állami és szövetségi adójóváírásokkal 35 ezer dollárra apadó, a hagyományos belső égésű motorosokhoz mérten nagyon, a többi elektromos konkurenshez mérten pedig kissé magas vételár sem riasztja vissza.

A Coda ugyanis minden ma kapható, tisztán villanyüzemű autónál jelentősebb, 240 kilométeres hatótávot mutat fel a padlólemezébe épített, 36 kWh-s, 728 cellából összeépített, szabványos konnektorból 6 óra alatt feltölthető lítium vas-foszfát akkumulátorcsomaggal. Végsebessége az USA-ban bárhol elegendő, 85 mérföld/óra, azaz 136 km/óra. Arról nincs hír, hogy a 134 lóerő teljesítményű és 300 Newtonméter állandó, már az indulás pillanatától élvezhető nyomatékkal rendelkező motor milyen gyorsulást ad, de lomha aligha lehet a Coda. Biztonsági ellátmányában ABS és 6 légzsák szerepel, a gyáriak kielégítő, 4 NCAP csillagos utasvédelmet ígérnek. A környezetbarát limuzin iránti bizalmat 3 év/36 ezer mérföld (57 600 km) általános és 8 év/100 000 mérföld (160 000 km) akkumulátor garancia hivatott felkelteni, az Egyesült Államokban már most hirdetett, s első példányaival ez év végétől kiszállított Coda eladásait évi 10-12 ezer példányosnak jósolják a gyáriak, akik szerint ez lesz az első olyan, teljesen emissziómentes, villanyautó, amely már gond nélkül kielégíti az amerikaiak közlekedési igényét. Hatótáját az akkumulátor körüli állandó hőmérséklettel időjárástól, külső hőmérséklettől függetlenül fixnek ígérik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?