Kis dízel az ötméteres Jaguarban

Négyhengeres turbódízellel érkezik a Jaguar XF frissítése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akár 190 lóerős is lehet a ráncfelvarrott Jaguar XF-ben érkező, 2,2 literes turbódízel.

A 2008-ban bemutatkozott, tehát idén már három éves, 4,96 méteres hosszával a nagyautók között is méretesnek számító XF is megkapja kötelező frissítését. A várhatóan ősszel, a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó, már 2012-es modellévű XF új fényszórókat, LED-es nappali fényeket és átrajzolt, szintén diódás hátsó lámpákat kap. Várhatóan módosulnak kissé a lökhárítók is és persze minden bizonnyal a hűtőmaszk is, a lemezek azonban aligha. A frissített XF legfőbb újdonsága, hogy eddig is minden verziójánál automata váltóit 8 fokozatúakra cserélik, jelenlegi (3,0 V6, 238 LE; 5,0 V8, 385-510 LE; 3,0 V6, dízel, 211-275 LE) motorpalettája hajszálnyit erősödhet és a fogyasztási és emissziós értékek is csökkenhetnek. A kínálatot új, 2,2 literes, négyhengeres turbódízel egészíti ki - miután már a BMW ötös sorozatában, illetve a Mercedes-Benz E-osztályban is van hasonló, a Jaguar sem engedheti meg, hogy csakis V6-os gázolajost kínáljon. A Land Roverekből 150 és 190 lóerővel ismert, Ford-eredetű öngyújtós várhatóan csak erősebbik verziójával lesz kapható az XF-ben, ez utóbbi is 5,4 l/100 kilométeres kombinált fogyasztást ígér. Ezzel ugyan megközelíti, de kevéssel túllépi német konkurenseinek étvágyát. A gyáriak mégis bíznak abban, hogy tudnak új vevőket hozni a márkához, az európai eladások zömét állítólag ezen új négyhengerestől várják.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?