Konnektoros változatot kap a BMW 5-ös sorozata
BMW 530e iPerformance néven jön a plug-in hybrid 5-ös BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Öccsére, azaz a 330e-re licitál a BMW 530e iPerformance. Teljesítményautó 1,9 l/100 km vegyes fogyasztással, 50 km emissziómentes hatótávval.
Emissziómentesen is haladhat az 530e iPerformance. Szemből kék hűtőmaszk-lamelláiról ismerhető fel, oldalról a bal oldali töltőnyílásról és az eDrive logókról
Alig néhány héttel a hetedik generációs 5-ös BMW debütálása után itt van annak konnektorból tölthető „plug-in hybrid” változata, az 530e iPerformance is. Egy kicsivel erősebb, mint a 330e. A hagyományos motor ebben is 2,0 literes TwinPower (kettős leömlős) turbós, négyhengeres benzines (184 LE, 320 Nm), míg a 8 fokozatú automataváltó házába épített elektromos 95 lóerős és 250 Nm nyomatékot adó. A kombinált teljesítmény 252 lóerő, az elérhető csúcsnyomaték 420 Nm, amivel a legszerényebb, ciklus szerint mindössze 1,9 l/100 km kombinált fogyasztású 5-ös 6,2 másodperc alatt képes 100 km/órára érni, végsebessége 235 km/óra.
Belül leginkább műszerblokkjával tér el a többi ötöstől az 530e. Különlegesség, hogy 30-100% között szabadon állítható, hogy a hibrid akkumulátort mennyire hagyjuk lemeríteni, töltöttségét praktikus városi üzemhez tartalékolni
Állítólag valós forgalmi körülmények között is 650 kilométeres összesített hatótávra képes, emissziómentesen pedig 50 kilométert tud megtenni egy töltéssel, hazánkban tehát gond nélkül zöld rendszámra jogosult. A hajtás minden esetben a hátsó kerekeké, a tisztán elektromos üzemre 140 km/órás tempóig képes az 530e iPerformance, csomagtere pedig még az annak végébe, illetve a hátsó ülések alá épített lítium-ion akkumulátorral is 410 literes maradt. Hagyományos otthoni konnektorból 5, míg nagyobb teljesítményű fali töltővel 3 óra alatt tölthető fel az akkumulátor. A töltőnyílás a bal első sárvédőre került, továbbá a hűtőrács kék lamelláiról, a felnik kék kerékagysapkáiról, a C-oszlopokra rakott eDrive logókról és persze a csomagtérajtó 530e jelöléséről lesz felismerhető a konnektoros ötös. Utóbbiról csak akkor, ha a környezettudatos vevő nem kéri a típusjelölés felármentes elhagyását.
A töltőnyílás alá iPerformance logó is került, a kerékközepek itt kék karimásak
Az 530e az új 5-ös sorozat hagyományos hajtásláncú változatait egy hónappal követve, márciusban várható a hazai piacra, áráról most még nincs információ, ám miként a többi 5-ös ára is megjelent nemrégiben, hamarosan minden bizonnyal azt is megtudhatjuk, hogy mennyiért lesz megkapható a mindössze 44 g/km CO2 emissziójú változat.
Ahogyan az 530i, úgy az 530e benzinmotorja is 2,0 literes