Közös fellépés a csalók ellen

Megállapodást kötött az Autós Nagykoalíció és a Magyar Biztosítók Szövetsége

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az együttműködés első körben a csaló használtautó kereskedők ellen szól.

A feketegazdaság a legális szervizeknek több tízmilliárd forintos bevételkiesést, az államnak sok milliárd forintos ÁFA-, illetve vállalkozási nyereségadó kiesést és felmérhetetlen morális kárt okoz” - jelentette ki Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke, éppen ezért az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) által aláírt megállapodás fő célja a feketegazdaság szerepének visszaszorítása, a kötelező felelősségbiztosítás nélkül közlekedő gépjárművek számának csökkentése és a legális gazdasági környezet erősítése.
Első komoly lépésként a használt autók világát átláthatóbbá tevő, új adatbázis létrehozását tervezi a két szervezet. A biztosítótársaságok a jövőben minden egyes autó esetében közös adatbázisba rögzítik az egyes autókon végzett javításokat, s ez az adatbázis a központi, a jövőben műszaki felülvizsgálatkor az autó kilométeróráját is rögzítő NKH adatbázisba integrálódna. Azaz - várhatóan jövő év elejétől - használtautó vásárlásakor a leendő tulajdonos informálódhatna az autó folyamatosan rögíztett kilométerállásáról, komolyabb sérüléseiről, illetve javításairól - hiszen a rendszer a sérülésekre kifizetett összegeket, illetve a javításokat is tartalmazná. A kilométeróra "pörgetés" visszaszorítására, várhatóan szintén jövő év elejétől", forgalmi ellenőrzéskor bármely rendőr is ellenőrizhetné az autó kilométeróra állását, hiszen annak megváltoztatása bűncselekménynek számít. Ezen változtatásokkal minimalizálódhat a csak "látszatra" javított, biztonságos közlekedésre nem feltétlenül alkalmas autók száma.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 14:01
    Permalink

    És mit fog nézni a kilométer órán a tisztelt közeg?Hasára üt,és megmondja,hogy vissza van tekerve?Tényleg ekkora tudással rendelkeznek a rendőrök?És mi van akkor,ha én magán úton javíttatom az autómat,és az nincs rögzítve sehol?Azért is bünti jár?Én sem értek egyet a sok csalással,visszatekeréssel,de ezek már megint hozzák a formájukat.Nincs itt semmi olyan dologról szó,hogy rendet akarnak,megint csak a pénz behajtása a lényeg.

  • 2017.10.31. at 14:01
    Permalink

    Igen,ha nem kerülne 30.-40.ezer forintba egy egyszerű olajcsere a szervizben és nem néznék hülyének az embert, talán én is ott szervizeltetném az autómat,de ha ugyanazt a minőségű munkát ötöd annyiért megkapom,csak pecsét nélkül,miért vinném oda???Elhiszem,hogy bajba vannak a szervizek,de munkátlanságuk oka a hihetetlenül “horror” munka/ár arány.Azt hiszik ha az autók múltja lekövethető lesz több munkájuk/megrendelőjük lesz,álomvilágban élnek….Az meg hab a tortán,hogy a rendőr ellenőrzi a km. órát,hát ilyen baromságot még életemben nem hallottam…hány autóban nem is működik vagy legálisan cserélt a futásteljesítmény mérő,persze szükség van ezekre a dolgokra,de ne menjen már ki megint a játék az állami bevételek szaporítására.Ezek a szolgáltatások legyenek opcionálisak,ne pedig kötelezők minden egyes autós számára.

Vélemény, hozzászólás?