A kínai Tesla gyár sem úszta meg leállás nélkül az idei évet
Nem egészen egy percbe sűrítette videójában a Tesla a sanghaji gyárának működését, pontosabban azt, ahogy a gyártósoron születnek az autók. Az első Tesla modellek 2019 novemberében gördültek le a gyártósorról, körülbelül 11 hónappal azután, hogy letették a létesítmény alapkövét. Azonban idén a járvány miatt hozott szigorú kínai intézkedések hatására egy darabig állt a gyártás az első negyedévben, illetve néhány napot májusban is alkatrészhiány miatt. Pedig a gyár illetékesei úgy becsülték, hogy az idei második negyedév végére felgyorsulhat gyártás és ezzel elérhetik a 200 ezer autó/év volument. Hamarosan kiderül, hogy ez sikerült-e.
Musk szeretné száműzni az emberi munkaerőt a gyártósor mellől
Érdekes, hogy Elon Musk már 2017-ben elhintette, szeretné elérni a teljes automatizálást a gyárban. Ez annyit jelent, hogy az emberi munkaerő csupán a futószalag melletti robotok karbantartásával, javításával foglalkozik. A gyártósoron nem kívánatos szerinte az emberi jelenlét, mert a robotok gyorsabban dolgoznak. Céldátumot azonban nem határoztak meg, így nem tudni, hogy pontosan mikorra is szeretnék elérni ezt az állapotot. A videóból viszont kiderül, hogy még elég messze vannak tőle.