Borzasztó ritka modell az 1100 MBX, csupán 2517 darab készült belőle, az 1,1-es blokk 52 lóerős
Az autózás egyik legfontosabb mozzanata a motor beindítása, ami rögtön eldönti, hogy egyáltalán kínálkozik-e lehetőség az úticélunk eléréséhez. Ahogy az autó minden összetevője, az indítás is rengeteget fejlődött az elmúlt évszázadban, ám éles határvonal talán csak a külső és a belső indítás között húzható a felhasználó kényelme szempontjából, a kulcsos vagy gombos indítás egyike sem ró túlzott terhet a vezetőre.
Az első Superb 1934 és 1946 között készült, csak sorhatos és V8-as blokkokkal szerelték, négyliteres motorral 135 km/h végsebességre volt képes
A videóban első állomásként egy 1908-as Laurin & Klement BSC-t mutatnak be, amivel nem olyan egyszerű elindulni. Először a benzincsapot kell kinyitni, majd a gyújtáskart kell beállítani, ezután az olajnak kell szabad utat adni. A gyújtás ráadása a negyedik mozzanat, majd jöhet a várva-várt kurblizás, ha szerencsés a sofőr, hamar beröffen a 10 lóerős 1,4-es. Az 1939-es Suberb 3000-ben már luxusautóhoz méltó módon indítómotor végzi a munka oroszlánrészét, bár a benzincsap nyitása, a gyújtás ráadása és a szivatókar kihúzása a sofőr dolga. Ha ezekkel végzett, jöhet a legfontosabb momentum, a nagy Skoda gombnyomásra beindul. Az 1948-as Skoda 1101 indítása a Superbhez hasonló, azonban egy újdonsággal mégis szolgál, a motor beindítása egy külön pedállal történik.
A Spartak már magán hordozza az első Octavia stílusjegyeit, az 1959-es nyugdíjazása után érkezett a népszerű kompakt első nemzedéke
Az ötvenes években készült Spartak levett néhány terhet a sofőr válláról, itt már csak a gyújtást kell ráadni, egy kar meghúzásával már indul is az erőforrás. A ma (még) ismert metódus a hatvanas években ért el a Skodához, a gyönyörű 1100 MBX már kulccsal indítható, nem különül el a gyújtás és az indítózás folyamata, e megoldás mellett évtizedekre gyökeret vert az autóipar. A ma ismert utolsó lépcsőfokot az Enyaq Coupe iV prezentálja, itt már semmit sem kell sehova dugni, elég ha zsebben van a jeladó, az autó a kilincs meghúzására nyit, a pedál lenyomására indul.