Lehull a lepel, itt a Lamborghini szuper SUV-ja

Bemutatkozott a Lamborghini Urus szuper SUV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Beadta a derekát a Lamborghini, a szupersportkocsik után a SUV-ok piacára is betette a lábát. Akárcsak az eddigi modellek, az Urus is a gazdagok játékszere lesz. 53 millióról indul, lássuk, mit kaphatunk ennyiért.


Új kategóriát teremtett az olasz gyártó, az Urus ugyanis nem szimplán SUV, hanem SSUV, azaz Super SUV. A bemutatót komoly ceremónia közepette tartották meg a Lamborghini Factory 4.0-ban, ahol egy teljesen új fényezőüzemet is építettek az újdonság számára. A szupersportkocsi gyártónak mostantól egy új szegmens is bekerül a vevők körébe, mégpedig a családok. Az Urus ugyanis egy mindennapi használatra is megfelelő autó, a család kényelmesen elfér benne. A bevásárlások és gyerekek oviba, iskolába fuvarozása mellett pedig nagyobb nyaralások során is rendelkezésre áll, sőt akár offroad körülmények között is használhatjuk.
[BANNER type="1"]

Az Urus egy igazi verseny vaddisznó. 5,1 méter hosszú, közel 2,2 tonna, tengelytávolsága 3003 mm. A motorja V8-as duplaturbós, amely 650 lóerőt és 850 Nm-t szabadít az aszfaltra. A váltó nyolcfokozatú automata. Álló helyből 3,6 másodperc alatt ugrik 100 km/órára, a 200 km/órát 12,8 másodperc alatt futja meg. Végsebessége 305 km/óra. Brutális! A kerekek 21-23 col között mozoghatnak, melyeken a Pirelli által, kifejezetten az Urushoz fejlesztett abroncsok feszülnek.

A meghajtásról mind a négy kerék gondoskodik, Torsen rendszerű, önzáró differenciálmű is segítségünkre van. A nyomaték alapesetben 40/60 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyek között. Elöl maximum 70 százalék, hátul maximum 87 százalék áll rendelkezésre, ha a körülmények úgy kívánják. Hátsókerék-kormányzást is kapott az Urus, melyet az Aventador S-ből örökölt, a karbonkerámia fékek 33,7 méter alatt lassítják 100 km/óráról állóra a méretes SSUV-ot. A lengéscsillapításról légrugós adaptív felfüggesztés gondoskodik, a hasmagasság 158-248 mm között állítható.

Vezetési módból sincs hiány, összesen hét különböző beállítás közül választhatunk. A "Strada" a nyugodt haladást segíti: visszavesz a motor hangjából és a menetdinamikából. A "Sport" módban alacsonyabbra kerül a hasa az aszfalthoz, hogy ojbb legyen a stabilitás, a "Corsa" mód pedig a komolyabb csapatásoknál lesz segítségünkre. Ilyenkor minden beállítást felteker a legkeményebbre és ami szóljon, ami a csövön kifér. Terepen illetve nehezebb útviszonyok között is elég egyet tekerni a középkonzolon lévő kontrollerrel és máris könnyebb dolgunk lesz. Havon a "Neve" mód lesz segítségünkre, off-road viszonyoknál a "Terra", homokos, sivatagi közegben pedig a "Sabbia". Mindháromnál megemelkedik a hasmagasság és aktiválódik a borulásgátló rendszer. A hetedik mód "Ego" névre hallgat, itt saját magunknak tetszés szerint állíthatjuk be az egyes paramétereket.

A beltér is igen exkluzív megjelenést ad. A kormány alul egyenesen csapott, ahogy egy sportautóban lenni kell, az indítógomb középen egy csappantyú alatt helyezkedik el. A műszerfal enyhén a vezető felé döntött, a hexagonális elemek pedig számos helyen megfigyelhetők. Az első ülés 12 irányban állítható, felárért 16 irányt is kérhetünk. Az Urus alapból ötüléses, némi plusz összegért rendelkezésre áll a 2+2 üléses elrendezés is. Csomagtere alapesetben 616 liter, ami 1596 literig bővíthető. Az Urus 2018 elején kerül forgalomba, bő 171 ezer euróról indul, ami alsó hangon is 53,5 millió forint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Lehull a lepel, itt a Lamborghini szuper SUV-ja

Vélemény, hozzászólás?