Lehull a lepel, itt a Lamborghini szuper SUV-ja

Bemutatkozott a Lamborghini Urus szuper SUV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Beadta a derekát a Lamborghini, a szupersportkocsik után a SUV-ok piacára is betette a lábát. Akárcsak az eddigi modellek, az Urus is a gazdagok játékszere lesz. 53 millióról indul, lássuk, mit kaphatunk ennyiért.


Új kategóriát teremtett az olasz gyártó, az Urus ugyanis nem szimplán SUV, hanem SSUV, azaz Super SUV. A bemutatót komoly ceremónia közepette tartották meg a Lamborghini Factory 4.0-ban, ahol egy teljesen új fényezőüzemet is építettek az újdonság számára. A szupersportkocsi gyártónak mostantól egy új szegmens is bekerül a vevők körébe, mégpedig a családok. Az Urus ugyanis egy mindennapi használatra is megfelelő autó, a család kényelmesen elfér benne. A bevásárlások és gyerekek oviba, iskolába fuvarozása mellett pedig nagyobb nyaralások során is rendelkezésre áll, sőt akár offroad körülmények között is használhatjuk.
Hirdetés


Az Urus egy igazi verseny vaddisznó. 5,1 méter hosszú, közel 2,2 tonna, tengelytávolsága 3003 mm. A motorja V8-as duplaturbós, amely 650 lóerőt és 850 Nm-t szabadít az aszfaltra. A váltó nyolcfokozatú automata. Álló helyből 3,6 másodperc alatt ugrik 100 km/órára, a 200 km/órát 12,8 másodperc alatt futja meg. Végsebessége 305 km/óra. Brutális! A kerekek 21-23 col között mozoghatnak, melyeken a Pirelli által, kifejezetten az Urushoz fejlesztett abroncsok feszülnek.

A meghajtásról mind a négy kerék gondoskodik, Torsen rendszerű, önzáró differenciálmű is segítségünkre van. A nyomaték alapesetben 40/60 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyek között. Elöl maximum 70 százalék, hátul maximum 87 százalék áll rendelkezésre, ha a körülmények úgy kívánják. Hátsókerék-kormányzást is kapott az Urus, melyet az Aventador S-ből örökölt, a karbonkerámia fékek 33,7 méter alatt lassítják 100 km/óráról állóra a méretes SSUV-ot. A lengéscsillapításról légrugós adaptív felfüggesztés gondoskodik, a hasmagasság 158-248 mm között állítható.

Vezetési módból sincs hiány, összesen hét különböző beállítás közül választhatunk. A "Strada" a nyugodt haladást segíti: visszavesz a motor hangjából és a menetdinamikából. A "Sport" módban alacsonyabbra kerül a hasa az aszfalthoz, hogy ojbb legyen a stabilitás, a "Corsa" mód pedig a komolyabb csapatásoknál lesz segítségünkre. Ilyenkor minden beállítást felteker a legkeményebbre és ami szóljon, ami a csövön kifér. Terepen illetve nehezebb útviszonyok között is elég egyet tekerni a középkonzolon lévő kontrollerrel és máris könnyebb dolgunk lesz. Havon a "Neve" mód lesz segítségünkre, off-road viszonyoknál a "Terra", homokos, sivatagi közegben pedig a "Sabbia". Mindháromnál megemelkedik a hasmagasság és aktiválódik a borulásgátló rendszer. A hetedik mód "Ego" névre hallgat, itt saját magunknak tetszés szerint állíthatjuk be az egyes paramétereket.

A beltér is igen exkluzív megjelenést ad. A kormány alul egyenesen csapott, ahogy egy sportautóban lenni kell, az indítógomb középen egy csappantyú alatt helyezkedik el. A műszerfal enyhén a vezető felé döntött, a hexagonális elemek pedig számos helyen megfigyelhetők. Az első ülés 12 irányban állítható, felárért 16 irányt is kérhetünk. Az Urus alapból ötüléses, némi plusz összegért rendelkezésre áll a 2+2 üléses elrendezés is. Csomagtere alapesetben 616 liter, ami 1596 literig bővíthető. Az Urus 2018 elején kerül forgalomba, bő 171 ezer euróról indul, ami alsó hangon is 53,5 millió forint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?