A Renault Sport megszűnése egy új ajtót is kinyit, ezután az Alpine felel a sportos modellkért, az A110-zel már bizonyÃtották, hogy értenek az sportos autókhoz
Méltón búcsúztatja 47 éve fennálló RS részlegét a Renault. Az idei Tokiói Autószalonon mutatkozik be az utolsó Megane RS, ami mindössze 1976 példányban készül, utalva a Renault RS alapÃtásának évére. A sors fintora, hogy az RS részben az Alpine-ból nÅ‘tte ki magát, miután bezárták a Dieppe-ben működÅ‘ üzemet. A költözés után már csak az alvázak fejlesztéséért feleltek, a motorépÃtés a Gordinihez került. A két cég között sok konfliktus húzódott, Ãgy a Renault úgy döntött, hogy a hatékonyság jegyében összeolvasztja a két divÃziót, létrehozva ezzel a Renault Sportot.
Fekete elemek és egyedi matricázás, kÃvülrÅ‘l ezek különböztetik meg az Ultimate változatot
A Megane RS Utlimate csak apróságokban tér el a korábbi változatoktól. A Renault emblémát, a kilincseket, a tükröket és a felniket feketére fújták, ezenkÃvül néhány dekormatricát ragasztottak a karosszériára, belül Recaro ülés és sorszámozott plakett várja a tulajdonost. A motor terén nincs változás, az eddig is használt 1,8 literes 300 lovas turbós blokk kerül a géptetÅ‘ alá, a váltó hatfokozatú kézi vagy duplakuplungos automata lehet. Az ellátmány részét képezik olyan finomságok mint a Brembo fék, a négykerék-kormányzás és a Torsen diffi.
Minden autó dedikált plakettet kap, amin Laurent Hurgon aláÃrása szerepel. A francia autóversenyzÅ‘ több elsÅ‘kerekes körrekordot is felállÃtott a Megane RS-sel
A modell az RS búcsúja mellett egy picit szülinapos is, ugyanis kereken 20 esztendÅ‘vel ezelÅ‘tt jelent meg az elsÅ‘ Megane RS, de értelmezhetÅ‘ a tÃpus mementójaként is. A jelenlegi negyedik generáció már hét éve fut, Ãgy hamarosan leállhat a gyártás, az utód pedig erÅ‘sen kérdÅ‘jeles, valószÃnűbb, hogy a már futó
Megane E-Tech viszi tovább a nevet, Ãgy csak a szellemiség távozik.
Nincs könnyű helyzetben a Megane, a kompaktok eladása csökken, ami a megszokott formában a tÃpus végét is jelentheti