Loeb lepipálhatja Schumachert

WRC: 7 év után jön a trónfosztás?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Loeb a ralivébé Schumachere, sőt vasárnap a Citroën klasszisa le is pipálhatja az F1-legendát. Aki a walesi szezonzárón beleköphet a levesébe, az Hirvonen és a Ford. Azért ne fogadjunk rá.

Nem mindennapos, hogy a WRC-ben legyen tétje a szezonzárónak. Márpedig most van, nem is kicsi, hiszen a legfontosabb kérdésre várjuk a választ: ki nyeri az egyéni rali-világbajnoki címet? Péntektől vasárnapig rendezik Walesben a 13 futamos sorozat utolsó versenyét, a Cardiff-központú Brit-ralit - javarészt murván, hiszen akad pár aszfaltos km -, rendszerint hideg-vizes-saras-ködös, trükkös-csúszós-kiszámíthatatlan körülmények közepette. Loebön kívül még más, jelesül Hirvonen is révbe érhet.
A francia extornász Sebastien Loeb 37 éves, a WRC-ben 2004 óta egyeduralkodó - immár a harmadik típusú Citroën World Rally Car (Xsara, C4, DS3) volánja mögött, és hűséges navigátora, a monacói Daniel Elena segítségével versenyez. Hét rali-világbajnoki címe után Loeb akarja a nyolcadikat is. Érthető, már csak azért is, mert ezzel überelné az F1-ben hétszeres legjobb Schumachert, és azzal az autósportban teljesen egyedülálló lenne! Ráadásul ő zsinórban szállítja az aranyakat – biztos, hogy ha egyszer visszavonul, senki nem érhet könnyen a nyomába. De talán nehezen se.
Nem is olyan rég Loeb azt nyilatkozta, hogy az évad zárultával visszavonul, később bezzeg módosította döntését, s már tudjuk, jövőre is marad a ralielitben, és a Citroën színeiben. De ne szaladjunk ennyire előre, foglalkozzunk még a hétvégével és a lehetséges trónfosztással, most az az érdekes.
Hirdetés
Tehát a hétvégi program: szezonzáró, Wales, 67. Brit-rali, murva, minimális, 8 pontos előny Loebnél. A győzelemért viszont 25 jár, továbbá az utolsó Power Stage-en bónuszpontokat is osztogatnak (3, 2, 1), szóval fordulhat a kocka (egyéniben ugye, mert konstruktőrileg már Spanyolországban címet védett a Citroën). Aki a szörnyű mélybe taszíthatja Loebünket, az nem más, mint a Forddal versenyző Mikko Hirvonen. A 31 éves finn ugyanis Fiesta RS WRC-ben pörgeti a kormányt, s bár messze nem olyan gyakorisággal locsolja a pezsgőt a pódium legfelső fokán, mint Loeb, kiegyensúlyozottsága csúcsra röpítheti.
Az eddigi 12 futamból Loeb és a szintén francia, és szintén gyári citroënes, továbbá szintén Sebastien keresztnevű, karrierjét szintén juniorvébés sikerrel megalapozó, 27 esztendős csapattárs, Ogier egyaránt ötöt, Hirvonen mindösszesen kettőt tudott megnyerni. Viszont azzal egyedül utóbbi büszkélkedhet, hogy minden egyes állomáson pontot szerzett, és nem is keveset, így liheghet Loeb nyakában. Ogier gyorsabbnak bizonyult (nem ritkán Loebnél is, ami elég nagy szó), de bele-belehibázott, illetve az idén debütáló két új modell közül kisebb meglepetésre a DS3 mondott többször - kiesést érően – csütörtököt. [kepallobal=424407]Solberg hat éve nem nyert ralit, tavaly második lett Walesben, de idén is üldözi a balszerencse[/kepallobal] Tehát Loeb vagy Hirvonen? Az egyik sarokban az elmúlt hét szezon világbajnoka, a 67-szeres futamgyőztes, az etalon, a kiüthetetlen (?) zseni. A szorító túlvégén pislogó Hirvonen legjobbja eddig egy abszolút második hely, futamgyőzelme ötödannyi. Walesben a finn egy alkalommal végzett az élen, még 2007-ben, azóta Loebé a Brit-rali (is)...
Mindkettejüket támogathatja és támogatni is fogja csapata a teljes háttérrel és a kollégákkal is, azaz Ogier és a Ford másik finnje, Latvala is nyilván azon lesz felsőbb utasításra, hogy segítsen kikaparni a gesztenyét, jól elorozva azt az ellenfél éhes szája elől. Ami még közbeszólhat, az a technika, hiszen ügyebár a rali technikai sport.
Mások a mezőnyből? Kvázi sansztalan. A Mini-különítmény az északír Meeke-kel és a spanyol Sordóval majd csak jövőre lehet mindenütt versenyképes, a Loebével - papíron - megegyező DS3-at hajtó, négyszeres walesi első, Petter Solberg pedig legendásan peches. Ugye a Mr. Hollywood becenévre is hallgató norvég az a halandó, aki Loeb előtt – még Subaruval – világbajnok lehetett. 2003-at írtunk akkor, hajjaj.
Hogy Loeb és Hirvonen között milyen pontviszonyok adódhatnak, ebbe valószínűleg fölösleges belemenni, majd kiderül, hogyan alakul a verseny. Ha minden a pártatlan rajongók kedve szerint zajlik, talán a lehető legszebb módon, a legutolsó gyorson dől el az eredmény. Addig is mérget vehetünk rá, hogy dúl majd a durva taktikai harc (melyik nap ki induljon előrébbről, milyen lesz az idő, kell-e takarítani, pályát pucolni vagy sem?), továbbá izomból is fogják tolni autóikat a versenyzők, ami a csövön kifér. Pláne Hirvonen.
Hétközi nyilatkozataikból kiderül, hogy Hirvonen kevésbé számolgat, no persze Loeb sem becsüli le a riválist. Viszont neki nem muszáj 100 százalékon száguldozni, nyugodtan figyelgetheti az ellenfelet. A Fordnál remélik, hogy sikerül verniük Loeböt és a Citroënt, a Citroënnél pedig óriási meglepetésre bíznak magukban és hegemóniájuk sérthetetlenségében. Hirvonen kiemelte, hogy felettébb megérdemelnék a diadalt, mert keményen dolgoznak érte évek óta. Loeb dicsérte Hirvonen hitét és lélekjelenlétét az ilyen szituációkban, utóbbiakból persze ő sem szenved hiányt. Kiváló csata lesz, s már alig várják – rendben, mi is!
Az egyéni vb állása (élcsoport):
  1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën DS3 WRC) 222 pont
  2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Fiesta RS WRC) 214
  3. Ogier, Ingrassia (francia, Citroën DS3 WRC) 193
  4. Latvala, Anttila (finn, Ford Fiesta RS WRC) 146
  5. P. Solberg, Patterson (norvég, brit, Citroën DS3 WRC) 110
  6. Ostberg, J. Andersson (norvég, svéd, Ford Fiesta RS WRC) 70


A konstruktőri vb állása (élcsoport):
  1. Citroën WRT 397 pont – már világbajnok
  2. Ford WRT 351
  3. Stobart Ford 145

A nagy pároson kívül még érdemes lesz figyelni, hogy mit művel talán utolsó WRC-meccsén a valahai F1-világbajnok, finn Kimi Räikkönen vagy épp a Youtube-hős gymkhana-mester, Ken Block, a nagy-nagy lehetőségek hazájából.
Az SWRC kategória már letudta 2011-et: nyert a finn Hänninen Škoda Fabia S2000-essel. Őt amúgy egyre inkább kötik a ralielitbe érkező Volkswagenhez, és meg kell hagyni, van is a csatolásban ráció és potenciál. A PWRC géposztályban, az N-es, szériaközeli Subaruk és Mitsubishik csatájában is ismert már a bajnok az új-zélandi Paddon személyében. Azért Flodin, Kosciuszko és Semerad még tuti összeakasztják bajszukat a walesi erdők mélyén, így izgalom biztosan lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?