Ma is nagyon jó ajánlat! Kia Ceed teszt

Kia Ceed 1.4 T-GDI Launch Edition teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az első Kia cee'd 2006-ban akkorát gurított, hogy új időszámítást hozott a márka életébe; a harmadik generáció ismét egy nagyon jól sikerült, jó áron adott kompakt.


Nem véletlen, hogy a bevezetőben cee'd és Ceed is szerepel. Utóbbi a mostani, harmadik generációs - végre - egyszerűsített írásmódú - modellnév, előbbi pedig az az elnevezés, amivel 2006-ban bemutatkozott a Kia Európának, Európában tervezett, fejlesztett és gyártott kompaktja - a név a Community Europe & European Design szavakból ered. A cee'd 2006-ban állakat ejtett, olyan komoly előrelépés volt a korábbi Kiákhoz mérten, nem mellesleg elsőként hozta a márka azóta védjeggyé vált 7 év/150 000 kilométer garanciáját. Nyilván nem volt rossz a 2012-ben érkezett, s az elsőhöz hasonlóan 6 évig gyártott és mintegy 640 ezer példányban elkelt második generáció sem, de az elsőhöz hasonló áttörő, s a márka szlogenjével élve, a "meglepetés erejével ható" előrelépést inkább most, a harmadik generációnál érzek.
Teljesen új a forma, amiben nyilván egy csomó ismerős elem van, de mégis megjelenik benne a márka identitása, a frontban a csúcsmodell Stinger tekintete is. Ennél is fontosabb, hogy a minőség még tovább javult, aminek egyelőre persze inkább az érzete van meg, azt majd az évek döntik el, hogy valóban így van-e. Megvan viszont a már az első generációban is üdvözölt hatalmas belső szélesség és itt még minden kivitelnél a multilink hátsó futómű is. Ma ugyanis ez már nem egyértelmű ebben a kategóriában sem. Legyen persze bármilyen a rendszer, a fontos inkább az, hogy egyszerre kapunk döbbenetesen jó stabilitást és még a 17 colos kerekekkel is jó rugózási komfortot. A Kia ráadásul olyanokra is ad, mint a minőségi Michelin abroncsok, nagy kerékkel a Ceed mindenképp ilyeneket kap.
A motorpaletta annak ellenére egész sok opciót ad, hogy a legnagyobb és legizmosabb benzines az az 1,4-es T-GDI (közvetlen befecskendezésű, turbós, részecskeszűrős) benzines, 140 lóerővel, ami tesztautónkba is került. Van viszont továbbra is józan, 1,4-es, szívó, 100 lóerős és 6 fokozatú váltós belépő és egyliteres, háromhengeres, 120 lóerős középutas verzió is. Választható továbbá 115 és 136 lóerős 1,6-os dízel, ami azok után számomra kérdőjeles értelemmel bír, ahogyan az 1,4-es muzsikált. Ez ugyanis amellett, hogy alapjárata rezzenéstelen és az utastérből hallgatva néma, már 1500-as fordulattól hozza 242 Nm nyomatékát. Persze alatta is terhelhető, onnan viszont elég jól húz. És mellette elképesztően takarékos is.

A teljes, csaknem 400 kilométeres teszt átlaga tankolás szerint is kereken 6 liter lett.

Még autópályán is ilyesmi a fogyasztása az eltalált áttételezésű, jól kapcsolható 6 fokozatú váltóval (és aligha rosszabb az opciós 7 fokozatú duplakuplungos automatával). Itt a 130 km/órás tempó nem egész 2700/perc fordulattal futható, ami benzines mércével alacsony. Ugyanakkor itt még bőven a csúcsnyomaték tartományában autózunk, visszakapcsolás nélkül is bőven van gyorsítóképesség. A 100-as sprint 8,9 másodperc, a végsebesség 210 km/óra, s a nagy szilárdságú acélok bővebb alkalmazása miatt elődjénél könnyebb és könnyedebbnek is érződő Ceed stabil futóműve miatt a teljesítmény bőven ki is élvezhető.
A Ceed minden jegyével masszív, üléseivel, futóművével, motorjával és végállásai között nem egész 2,5 fordulatos, közvetlen kormányával is. A jó fogású kormánykerék ráadásul fűthető is. És ehhez jön még, hogy a 4,31 méteres hosszhoz mérten meglepően nagy az utastér hosszanti helykínálata (a már említett döbbenetes, egészen pontosan 1,5 méteres belső szélességen túl). Kellően nagy, alapból 395 literes, jól pakolható a csomagtér és még a beltéri anyagminőség is igen korrekt. Ugyanakkor árával most sem szállt el.

Az alapgép - élhető ellátmánnyal, egyebek mellett légkondicionálóval, Bluetooth-kihangosítós hifivel és tempomattal - 4,8 (akciósan 4,5) millió forint.

Extrából bőségesen van kínálat, sok más mellett táblafelismerő, holttérfigyelő vagy távolságtartós tempomat is elérhető. A bevezető paletta csúcs ajánlata a Launch Edition, sok más mellett már kétzónás automata klímával, aktív sávtartóval, LED lámpákkal és automata reflektorral, tolatóradarral és tolatókamerával, fűthető ülésekkel és kormánykerékkel. Még 17 colos alufelni, elektrokróm tükör és navigáció is van a csomagban, aminek 1,3 millió forint a felára.
Hogy érdemes-e a csúcsverzióra költeni, az ízlés- és preferenciafüggő, de van választási lehetőség bőven, hiszen az alap és a csúcs ellátmány között még négy másik is kínálkozik. Az 1,4-es alapgéphez mérten az 1.4 T-GDI motor felára 600 ezer forint, amit viszont már csak azért is ajánlok megfontolni, mert ma ebben a minőségben egy ennyire jó motorral a Ceed kifejezetten jó ajánlat, amit nem csak a 7 év/150 000 km garanciával, hanem gyári navigációt választva a garanciaidő alatt évente ingyenes frissítéssel is megfejel. Igaz, utóbbihoz meg kell jegyezzem, hiába volt ott a tesztautóban is a gyári navi, az Apple CarPlay funkciós hifivel én csakis a telefonomat használtam navigálásra is - ehhez pedig nem is kell a csúcsverziót megvásárolni.
A Ceed tehát erősen ajánlott, a konfigurálásnál pedig észnél kell lenni, már csak azért is, mert a kínálatban a komfortot javító és olcsóbban gumizható 15 és 16 colos felnik is szerepelnek, amik szintén megfontolandók a csinos 17 colosak helyett. Aki pedig csinos Ceedre vágyik, várja meg az immár ötajtós Shooting Brake Proceedet, amit két hét múlva személyesen is be fogunk tudni mutatni.
Értékelés
Pozitív
Erős és csendes motor, kényelmes és stabil futómű, remek kormányzás, helykínálat, jó kidolgozás
Negatív
A felszereltség csomagokhoz kötött, a Launch Edition esetén nincs pótkerék, hozzá sofőrsegédek sem rendelhetők
Árak
Tesztmodell alapára
5 399 000 Ft (2018.10.31.)
Tesztautó ára
6 539 000 Ft (2018.10.31.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1353 cm3
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
242 Nm 1500-3200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4310 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
1447 mm
Saját tömeg:
1240 kg
Össztömeg:
1820 kg
Tengelytáv:
2650 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
395-1291 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
450-760 mm
Csomagtér hossza:
780 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1140 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6d TEMP
Hengerűrtartalom:
1353 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
kézi (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
242 Nm 1500-3200 1/min-nél
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
CO2-kibocsátás:
135 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,0 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.10.31. at 19:28
    Permalink

    Pont autóvásárlás előtt álok, és ez az 1.4 T-Gdi egy kiszemelt, a Hyundai i30 szintén 1.4 turbós változatával együtt. Nos mind a kettőben ültem. (vezetni még nem sikerült) Nekem minőségre a Ceed jobbnak minőségibbnek tűnik a testvérmodellnél, igaz drágább is. Még megvárom az Új Toyota Corollát, az állítólag februárban érkezik, arra még kíváncsi vagyok, de valószínűleg ez lesz a befutó.

        • 2018.11.01. at 07:39
          Permalink

          Akkor a hármas Mazdát, az is komolynak tűnik. Fura dolog ez, a VW 20-25 éve a megbízhatóság mintaszobra volt, most ezt jól lerombolták elsősorban a tsi motorokkal. A BMW motorjai kigyulladnak. Nem tudom mi történt, elfelejtettek ezek motort gyártani? Lassan rosszabb lesz a hírük, mint az olasz-francia párosnak. A Kia hatalmasat nyert a hét év garival, már mindenki alternatívát lát benne.

    • 2018.11.05. at 18:48
      Permalink

      Biztos, hogy a Toyotát venném az autó . Legalább az árát is jobban tartja és össze sem hasonlítható ezzel . Én nem dobnám ki a pénzem biztos.

  • 2018.11.01. at 13:40
    Permalink

    Nem tudom mi a para ezzel a TSI vel az első széria tényleg szar volt de a mostaniak főleg az 1.5 Tsi egész jó . Szóval nyugodtan megvárhatja a 8as Golfot csak a Kis/Hyundai áraihoz mg tegyen hozzá legalább 2 milliót … Mazda 3 ??? :DDD ezen jót mulattam … ha valaki egy pár éves új autón szeretne rozsdát és rohadást látni akkor érdemes beruházni egy Mazda 3-asba is 6-7 millió környékén …szerintem a hülyének is megéri ennek a márkának ez a terméke …

    • 2018.11.01. at 18:03
      Permalink

      “Nem tudom mi a para ezzel a TSI vel az első széria tényleg szar volt de a mostaniak főleg az 1.5 Tsi egész jó.”

      Ez a javulás a Mazdák korrózióvédelmére is igaz(a II. generációs 3-astól és 6-ostól számítva), szóval nem értem, mi a para ezzel kapcsolatban 😀

  • 2018.11.01. at 18:02
    Permalink

    A VW Tsi motorjai állítólag már rég nem olyan rosszak mint a hírük, sőt egyáltalán nem rosszak. Testvérem a 150 lóerős Octáviáját imádja, amellett, hogy jól megy takarékos is. Semmi gondja a motornak igaz csak 50e körül van benne. Ami miatt viszont “nem vetek ügyet” a Vw-ra, az az, hogy nem adok nemhogy 2, de még 1 millióval sem többet autóra, mint amennyibe mondjuk a tesztben szereplő kerül. Engem ez a: prémium szegmens, meg presztizskérdés abszolúte hidegen hagy, bár szeretem az autókat mégis alapvetően közlekedési/munka eszközként tekintek rájuk. Ez a kocsi teljesen jó minőségérzetet kelt, nekem bőven elég. A Mazda 3 valamiért nem tetszik igazán. Ami viszont igen az a 308-as (azt ki is próbáltam) azt baromi jó volt vezetni, de az meg az idióta központi tablet miatt vérzett el.

    • 2018.11.01. at 19:32
      Permalink

      Azért azt tisztázzuk, hogy a VW se nem prémium, se nem presztízs autó.
      A legtöbbször valóban drágább a versenytársaknál, de az a VW árpolitikájából adódik.
      Alapja nem sok van, főleg, hogy a legritkább esetben jobbak a többieknél, sőt.
      A sok bajom bekajálja a marketing dumát, így megveszi, mert az AZ AUTÓ. 🙂

    • 2018.11.02. at 07:38
      Permalink

      Én is pont ezért vettem 308-t, mert jó vezetni. Van olyan jó, vagy jobb, mint a Focus, kevesebb is van belőle, szerintem szebb formája is van és belül is el lehet benne férni elől és hátul is (főleg hátul, lényegesen nagyobb)

      A tablet engem nem zavar, szépen bele van integrálva a középkonzolba, sehol sem lóg ki, mint ennél a Kiánál. Nekem pont hogy ez nem tetszik, kompromisszumos kilógó kijelző az 1 DINes rendszereknél megy el egyedül, itt inkább gagyi.

  • 2018.11.01. at 20:33
    Permalink

    6.5 misi egy ceed-ért?!Bruhaha muhaha!Ennyiért már alap Insigniát vagy 2-3 százzal többért mondeot is lehet kapni, azt ezekbe is benne van minden ami kell sőt még pótkereke is van !

    • 2018.11.02. at 07:53
      Permalink

      A “benne van minden ami kell” azt azért remélem érzed, hogy csúsztatás 😉 Mindenkinek mások a preferenciái, nekem egy kisebb (méretben is tömegben is) de jobban felszerelt autó inkább kellene, mint egy “fapados”, alapmotoros nagyobb. Főleg a sárnehéz Mondeo, trend felszereltség esetén készletes autók esetén kerül 6.8+forgalombahelyezés körül, ha a saját neved szeretnéd látni az autón. És ezekből már nem nagyon tudsz alkudni semmit.

      Grand Sport Insignia dettó, 1.5 140 LE az alapmotor, készletes autók 6.5+FH és ebből sem adnak szinte semmit, max egy ingyen kávét.

  • 2018.11.03. at 10:19
    Permalink

    Ha már Kia, meg off, a minap konfiguráltam és kértem ajánlatot egy Hyundai Kona 1,6 GDI elsőkerekes autóra, ami automata, 177 LE, konfigurálva LED fényszórós és 7,0 m-ra jött ki. A Hyundai dealer elmondta, hogy a Konfigurálás oldal nem jó, az Árak oldalról számoljak. Nos ott 6,8-ra jött ki. Ebből ajánlott a kereskedő 600K Ft kedvezményt. Az 6,2. Várakozás 4 hó. (A hibrid Ioniq-ra szerinte egy év!)

Vélemény, hozzászólás?