Már átlagautóban is van kiterjesztett valóságos head-up display
A Volkswagen ID.3 és ID.4 is rendelhető lesz ezzel az eddig csak prémiumautókban lévő funkcióval
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
SzélvédÅ‘re vetÃtett navigációt láttunk már, de olyat, ami valós idÅ‘ben mutatja a haladási irányt a keresztezÅ‘dés fölött lebegÅ‘ nyilakkal, még nem sokszor - a prémium kategóriánál olcsóbb szegmensben pedig még sosem.
A Mercedes-Benz után a Volkswagennél is elérhető ez a futurisztikus funkció
A hagyományos head-up displayekhez hasonlóan itt is egy projektort helyeznek a kormány és a műszerblokk mögé, ami a szélvédÅ‘re vetÃt különbözÅ‘ információkat. A nagy dobás az ID.3 esetében az, hogy a navigáció, a kamerák és a többi szenzor segÃtségével betájolja, hol van az utca vagy a sáv, amerre tartanunk kellene, és valós idÅ‘ben nyilakat vetÃt rá. A jeleket szépen lassan pont úgy mozgatja a kivetÃtÅ‘, hogy azok továbbra is úgy tűnjenek, mintha ugyanott lebegnének a keresztezÅ‘dés fölött, miközben a jármű egyre közelebb ér hozzá. Az már csak hab a tortán, hogy még el is halványulnak az ábrák, nehogy zavarjanak a kilátásban. Ezen kÃvül a sávtartó asszisztens is hasonló módon kommunikál a sofÅ‘rrel, a két oldalon lévÅ‘ sáv zölden jelenik meg a szélvédÅ‘n keresztül, ám pirossá változik, ha szabálytalanul vagy véletlenül közeledünk a szélek felé. SÅ‘t, az adaptÃv tempomat is pirosra szÃnezi az elÅ‘ttünk haladó járművet, ha túl közel vagyunk hozzá. A jelek, bár néhány centiméterre vannak a vezetÅ‘ szemétÅ‘l, úgy tűnnek, mintha 10 méterrel az autó elÅ‘tt, az úton lebegnének. A hagyományos head-up display funkciók, mint a sebesség vagy az aktuális sebességkorlát a navigáció nyilai alatt jelennek meg, statikusan, érzésre három méterre elÅ‘re. Valóban hasznosnak tűnik ez a technológia, bár a gyakorlati kivitelezés a kritikus pont, mindenesetre igazi sci-fi hangulatot áraszt, amivel akár ismerÅ‘seinket is le tudjuk nyűgözni, ha nem túl szkeptikusak az ilyen kütyükkel szemben.