Már az új, 160 lovas 1,6-ossal jönnek a nagy Fordok

Ford EcoBoost: új 1,6 literes, 160 lóerős benzinmotor

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már itthon is kapható az új, 160 lóerős, 1,6 literes, turbós EcoBoost benzinmotor a Ford Mondeóhoz, valamint az S-Max/Galaxy pároshoz.

Az azonos alapokra épülő nagyautók legfrissebb motorja a Ford már ismert EcoBoost motorsorának legkisebb tagja. A négyhengeres erőforrásokból álló EcoBoost motorcsalád a kisebb, takarékosabb és alacsonyabb CO2 kibocsátású erőforrások új generációja. A modern, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérlésű, hengerenkénti négyszelepes benzines a hasonló teljesítményű benzinmotoroknál 20 százalékkal alacsonyabb fogyasztású. A takarékosságot (alapáron) további kiegészítők is szolgálják, ilyen például a váltás esedékességjelző vagy a légellenállást javító Aktív Hűtőrács Elzáró rendszer.
A Ford nagyautó-palettájának legkisebb, de nem legszerényebb teljesítményű, 160 lóerős EcoBoost benzinese a Mondeóban 6,8 l/100 km vegyes fogyasztást, 158 g/km CO2-emissziót hoz, miközben 215 km/órás végsebességre és 9,3 s 100 km/órára gyorsításra képes. Az S-Max azonos értékei 7,0 l/100 km, 164 g/km, 204 km/óra és 9,8 s, a Galaxy-é 7,2 l/100 km, 169 g/km, 201 km/óra, illetve 9,9 s.
A jövő évtől automatikus Start-Stop elektronikát is kapó 1,6-os EcoBoost mellett 2011-ben szintén 1,6 literes, 115 lóerős turbódízel is kiegészíti a Ford nagyautóinak motorpalettáját, utóbbival a Mondeo CO2-emissziója 115 g/km-re apadhat.
A már itthon is kapható 1,6 literes EcoBoost motor felára a Mondeo esetében a feltöltő nélküli 1,6-oshoz mérten 500 000 forint, így legolcsóbban 7 310 000 forinttól kapható vele a négyajtós. Az S-Max esetében a 8 250 000 forintos alapár a nagyobb, de szerényebb, 145 lóerő teljesítményű 2,0 literesével egyező. Így van ez a Galaxynál is, de ott az alapár 9,4 millió forint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 23:23
    Permalink

    Nagyon szép eredmény az 1.6-os motortól a 160 lóerő…most már elérték azt,ahol a Honda tartott 1986-ban,ugyanis az első 1.6-os 160 lovas vti-motorjukat épp ekkor rakták be az Integrába.

Vélemény, hozzászólás?