Már Budapesten is vehetsz Bentley-t
Nem is gondolnád, mekkora szükség volt itthon az első Bentley kereskedésre
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alig egy maroknyi ember vehet itthon évente Bentley-t, de ők meg is veszik. A budapesti Bentley szalonmegnyitón jártunk, ahol elsőként láthattuk az új Continental kabriót is.
Megnyílt Magyarország első Bentley kereskedése, mellyel a Porsche Inter Auto megkezdhette a hazai értékesítést
Miért volt szükség itthon Bentley szalonra? - Nem csak neked, nekünk is ez volt az első gondolatunk, amikor tavaly a Porsche Inter Auto bejelentette, hogy megépül az első hivatalos hazai Bentley kereskedés. Akiknek rémlik, hogy a '90-es években is volt hazai képviselet, ők nem tévednek, ám értékesítési joguk nekik sem volt. Egészen mostanáig csak úgy lehetett itthon új Bentley-hez kerülni, ha külföldön, legközelebb Bécsben rendelték meg a vásárlók, ebben persze a Porsche Inter Auto eddig is segített az ügyfeleknek, ám mostantól erre nincs szükség.
A Porsche Centrum Budapest kiegészítéseként épült 180 négyzetméteres bemutatóteremben mostantól összekonfigurálható és megrendelhető az álom Bentley.
A megnyitó sztárja mindenképp az új Continental GTC, mely alig pár napja mutatkozott csak be, ám a két létező bemutatóautó közül az egyiket elhozták, és itt látható Európában először
Pompás a beltér, eltüntethető a multimédia kijelzője és rendkívül minőségi az anyaghasználat, de ez is inkább csak 2+2-es, mint négyüléses
Érdekes kérdés, hogy hányan vesznek mégis itthon 100 millió környéki árcédulával ellátott luxusautót. Egészen könnyen behatárolható, ugyanis évente 15-en, legalábbis ennyi a minimum és a maximum darabszáma a hazai Bentley kereskedésnek, amit évente el kell, és el lehet adniuk. Az érdeklődést és a kereskedés létjogosultságát elég jól behatárolja az a tény, hogy az idei darabszám már a kereskedés megépülése előtt elkelt, a 2019-re tervezett 15 darab felére pedig már megvan a szerződés. Az értékesítés így nagyjából úgy néz ki, hogy
minden ügyfélre jut majdnem egy hónap, vagyis kényelmesen összeválogathatják maguknak a megfelelő darabot.
Egyébként 3-6 hónap alatt képesek is leszállítani a kész modellt, melyet kézzel szereltek össze Crewe-ban, az Egyesült Királyságban.Dupla üvegezés és precíz kidolgozás, a géptető alatt pedig egy 6,0 literes W12-es motor dolgozik
Tweed gyapjúból is készülhet a nyitható tető borítása, mellyel csukott tetővel jobb a zajkomfort
A környező országokban már évek óta működik Bentley kereskedés, Belgrád, Bukarest, Bécs után pedig Budapest igazán hiánypótló lesz. Főleg, amikor csatlakozik a szervizhálózathoz is, mely 2019-ben meg is fog történni a tervek szerint. Ez nem csak a hazai ügyfélkör számára jó, ugyanis bár Romániának is van saját képviselete, Erdélyből jobban megéri inkább Budapestet megcélozni úti célként. A hazai vásárlók zöme az új Continental kupét, vagy a Bentaygát választotta, és bár a WLTP miatt a dízelmotoros verzióról le kellett mondania a hazai vásárlóknak, erre túl nagy igény nem is volt a Porsche Inter Auto szerint. Jövőre elkel az első itthon értékesített Mulsanne luxuslimuzin is, melyből egy példányt a kereskedésben is kiállítottak. A hatalmas limuzin hosszított karosszériájával, olyan süppedős szőnyegeivel, amibe bokáig süllyed a lábfejünk és
6,75 literes polírozott motorjával nagyjából 160 millió forint értéket képvisel.
A hatalmas blokkot kézzel polírozzák, ám ez az extra az autó értékéhez képest is annyira drága, hogy az eddigi tapasztalatok szerint 2000 ügyfélből csak egy rendeli meg, így a kiállított modell már csak ezért is érdekes, ez persze a reprezentációs célok miatt készült el így.A nyújtott tengelytávú elnöki Mulsanne értéke több mint 160 millió forint, jövőre egy ilyet is eladnak ebben a kereskedésben, már megvan a vevő
Ennél süppedősebb szőnyeget keresve sem találhatunk, cipővel beszállni vétek, az ablakok függönyei pedig teljesen kizárják a külvilág fényeit, olyan, akár egy magánrepülő
A hazai megnyitó viszont több szempontból is fontos pillanat volt, alig pár napja mutatkozott be a Continental GTC, ám a fenséges kabrió egyelőre két létező bemutatópéldányának egyikét sikerült elhozniuk.
Itt látható először Európában a Continental GTC élőben,
így a holnap érkező potenciális ügyfélkör megtiszteltetésben részesül és garantáltan kinyit majd néhány pénztárcát a látvány. A GTC élőben lenyűgöző, a hatalmas kabrió bordó utastere a végletekig kidolgozott, a krómozott kapcsolók és tekerők élőben kevésbé tűnnek fényűzőnek, mint a fotókon. A kedvenc részletem viszont az eltüntethető multimédiás kijelző, mely elforgatható és akár egyszerű fabetétet is nézhetünk helyette, így igazán letisztult lehet a kép. Dupla rétegű üvegezését akár tweed gyapjúból készült sokszorosan hangszigetelt vászonteteje egészítheti ki a külvilágtól való teljes elszigeteltség érdekében.A Mulsanne emblémája a menetszéltől lecsukódik, majd kézzel könnyen kipattintható. A hazai kereskedésben viszont a Bentayga és a Continental kupé a sláger
Eltekintve a bordó multikormány kapcsolóitól, feltűnően nem hasonlít más ponton egyetlen Volkswagen termékre sem, azok, akik egy ilyenre befizetnek, rendkívül exkluzív autóban ülhetnek. Nem mellesleg pedig gyorsban, a GTC hatalmas gépteteje alatt ugyanis egy W12-es motor dolgozik, teljesítménye 635 lóerő és 900 Nm nyomaték, gyorsulása pedig 3,8 másodperc 100 km/h-ra, miközben súlya meghaladja a 2,4 tonnát. A jelenlegi Bentley ügyfélkör meglehetősen színes, a forgalmazó szerint valamivel 30 év fölötti az átlagéletkor és ugyanúgy érkeznek a fővárosból, mint vidékről az érdeklődők. Van átfedés a Porsche ügyfeleivel is, de többjük eddigi legelső Bentley-jét vásárolja meg Budapesten. Legnagyobb érdeklődés viszont a szerviz iránt érkezik, ami mint említettem, jövőre már megvalósul. A hazai Bentley szalon megnyitását egészen tudatosan úgy időzítették, hogy a vevőkörnek legyen miből válogatnia, hiszen egészen sok modellt kínál jelenleg a gyártó, de talán mindennél fontosabb, hogy a jelenleg elég nagy divatnak örvendő SUV is szinte korlátozás nélkül elérhető.
Évente csak 15 autót adhat el a hazai kereskedés, de ez a darabszám követelmény is az eladásra, egyelőre úgy tűnik, ezzel nincs probléma, hamar elkelt az első évi kvóta
Ha már az autóforgalmazás nem megy, beszállnak a luxusiparágba…végülis, megértem őket. Mondjuk annyi eszük azért lehetett volna, hogy ha már bevesznek egy ilyen reprezentatív márkát a kínálatba, akkor nem a Szerémi úton, a semmi közepén nyitják meg a szalont, hanem a Warm Up mintájára beköltöztetik azt a komoly 2 autós bemutatótermet mondjuk a banknegyedbe, ahol azokat a csúnya nagy karórákat is veszik, a szerviz meg marad a külvárosban. Okosabbtól sosem szégyen tanulni.
https://www.vezess.hu/vezetunk/2018/05/02/megszallta-az-ordog-a-65-millios-bentley-t-tucatjaval-dobalj-a-hibakat/