Már kapható a turbómotoros Suzuki Vitara

Kisebb motorral, mégis felfelé bővült a Suzuki Vitara kínálata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csupán turbós benzinmotorral, hanem duplakuplungos automataváltóval is bővült az esztergomi slágerterméknek számító Suzuki Vitara kínálata.

Az idei év topmodellje a Suzukinál egyértelműen az új Vitara, ami egyben a hazai szabadidő-autó szegmens vezetője is. Volt hónap, amelyben a piac éves szinten legnépszerűbbjének számító Skoda Octaviát is megelőzte. Eddig 1,6 literes szívó benzines és szintén 1,6 literes turbódízellellehetett rendelni. Mindkettővel szerethető, mindkettővel 120 lóerős teljesítményű, a dízellel természetesen jelentőseb nyomatékú. Most egy új variánssal, az eddigieknél kisebb, ám mégis csúcsmotornak is beillő, 140 lóerős, 1,4 literes, közvetlen befecskendezésű Boosterjet benzinessel bővült a kínálat. Ráadásul utóbbihoz és a dízelhez is elérhető már a hatfokozatú duplakuplungos automataváltó.
Hirdetés

Az 1,4 literes turbómotor különlegessége, hogy leömlője a hengerfejjel egybeépített, így turbóját is oda építették. Mindez gyorsabb reakciót ígér. Az 1,1 bar csúcsnyomású turbóval a 220 newtonméteres csúcsnyomaték 1500-4000 1/perc fordulatszám között folyamatosan megvan. A turbós Vitara így kézi és a kínálatban most megjelent duplakuplungos automataváltóval is 10,2 másodperces 100 km/órára gyorsulásra képes, végsebessége 200 km/óra, közben pedig még az összkerekes verzió kombinált fogyasztási értéke is csupán 5,4 l/100 km.
A csakis a leggazdagabb, GLX felszereltséggel kapható 1.4 Boosterjet felára az 1,6-os szívó benzineshez mérten 500 ezer forint, a dízelnél 300 ezer forinttal kedvezőbb. Az összkerékhajtás e motorhoz is 600 ezer forintba kerül, a csakis azzal együtt elérhető hatfokozatú duplakuplungos váltó 400 ezer forintért kérhető. Utóbbi a dízelhez 600 ezer forintért kapható (nyilván nem pontosan ugyanaz az egység, hiszen a dízel a turbós benzinesnél is nagyobb nyomatékot ad.) Listaáron az 1.4-es turbómotoros, GLX felszereltségű Vitara belépője 6,21 millió forint, az összkeres 6,81, míg az összkerekes automata 7,21 millió forint alapból, de természetesen a Suzukinál továbbra is él a Vitara nem szerény árcsökkentése.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:14
    Permalink

    Az 1,4 literes turbómotor különlegessége, hogy leömlője a hengerfejjel egybeépített, így turbóját is oda építették. Mindez gyorsabb reakciót ígér. Az 1,1 bar csúcsnyomású turbóval a 220 newtonméteres csúcsnyomaték 1500-4000 1/perc fordulatszám között folyamatosan megvan. A turbós Vitara így kézi és a kínálatban most megjelent duplakuplungos automataváltóval is 10,2 másodperces 100 km/órára gyorsulásra képes, végsebessége 200 km/óra, közben pedig még az összkerekes verzió kombinált fogyasztási értéke is csupán 5,4 l/100 km.

    Megint 1 vacak megoldás!! Leömlő hengerfej egybeépítése turbóval. Hasonló jó terméket gyártott a ford is talán a kis 1000-es ecobúszt motorjánál tapasztalható zseniális megoldás!! 5,4liter összkerekes változatban 1.6 turbó benzinesnél mi? Az igazság meg odaát van amikor kiviszik a nyílt útra és 7,5-8 liter alá meg majd nem tudják szorítani. 5,4liter?????????????????????? Talán a dízelnél elhiszem de nem a benzinesnél.

  • 2017.10.28. at 10:14
    Permalink

    Bukott az egész világon, Amerikában is, de az első komment a magyar viszonyokat vizsgálta, így én is ilyen szemszögből néztem. Én sajnálom egyébként, hogy nem lett sikeres – nekem nagyon tetszett, de az emberek nem tudták megemészteni, hogy a Suzuki Passat-kategóriában jött ki egy modellel. Amúgy egy jófajta japán szedán volt.

  • 2017.10.28. at 10:14
    Permalink

    Ahogy kijött az 1.6 szívó rögtön adtak akciót rá, bizonyára az 1.4T-re is adnak kedvezményt, nem kell 6 milliót kicsengetni.

    Egyébként meg a “halandó ember” akkor vegyen 1.6 szívót, nem megy sokkal rosszabbul, és még kisebb a hibalehetőség (bár valószínű az 1.4t sem egy rossz konstrukció), az árról meg nem is beszélve….

  • 2017.10.28. at 10:14
    Permalink

    Attól függ, honnan nézzük. Ha a konkurensekkel vetjük össze, egyáltalán nincsenek elszállva az árral.
    Aki képes túllépni azon, hogy a Suzuki már nem egy igénytelen, elnyűhetetlen olcsó minimálautó, mint 15-20 évvel ezelőtt volt, annak biztos hogy nem lesz ciki a turbós Vitara.

  • 2017.10.28. at 10:14
    Permalink

    “Ez mind szép és jó, de az a baj, hogy a legtöbb halandó embernek több mit 6 millió már sok egy suzukiért.”

    Ez az oka annak, hogy a Kizashi sem lett népszerű. Mert egy bizonyos ár felett már az ember nem gondol Suzukira, más márkák között kezd nézelődni. A Suzuki neve valahogy összeforrt itthon azzal, hogy kicsi és olcsó.

  • 2017.10.28. at 10:14
    Permalink

    Ez mind szép és jó, de az a baj, hogy a legtöbb halandó embernek több mit 6 millió már sok egy suzukiért. Félreértés ne essék nem szidni akarom a suzukit de ez tényleg sok érte. Már megint nem az átlag embernek kedveznek az árak.

Vélemény, hozzászólás?