Már több mint 15 millió hibridet adott el a Toyota

Csak tavaly 1,9 millió hibrid Toyota fogyott, elkelt a tizenötmilliomodik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Várható volt, meg is lett a tizenöt-milliomodik eladott Toyota hibrid.

A Toyota 1997-ben, a kérdőjeles szépségű, de annál előremutatóbb első Priusszal indította útjára hibrideit. A Prius azóta is kizárólag hibrid hajtáslánccal készül, jelenleg negyedik generációjával, de a Toyota - prémiummárkájával a Lexusszal - 40, csak Európában már 20 különféle hibrid modellt kínál, s immár 15 millió példányt adott el - ebből 1,7 milliót tettek ki a Lexus, 13,3 milliót a Toyota hibrid autói. Hazánkban igazából 2010 óta, az első Auris hibrid piacra lépésétől ugrott meg a hibridek eladása, azóta folyamatos növekedés látható.
Világszinten csak tavaly 1,9 millió hibridet adott el a Toyota, Európában a márka eladásainak 61, a Lexusénak 96 százalékát adták a hibridek, s a Toyota eladásait világszinten is 19 százalékban a hibridek adták. Ha az eddig összesen eladott Toyota és Lexus hibridek számát vizsgáljuk, akkor Japán viszi a prímet 6,7 millió darabbal, amit Észak-Amerika (4 millió darab) majd pedig Európa (2,7 millió darab) követ. Ha viszont a tavaly évet vizsgáljuk, azt látjuk hogy Japán (640.000 darab) után már rögtön Európa (530.000 darab) jön, megelőzve Észak-Amerikát (330.000 darab). Ez a trend már negyedik éve tart, Európa egyre nagyobb mértékben körözi le Észak-Amerikát, amiben kétségkívül szerepe volt az európai dízelbotránynak is. A folyamat a 2020-tól érvénybe lépő szigorodó európai emissziós korlátoknak köszönhetően várhatóan még tovább gyorsul majd, így könnyen lehet, hogy az idei évben Japánt is sikerül majd leköröznünk e tekintetben.
Hirdetés

Hazánkban 2019 végéig közel 20 ezer (több mint 16 100 Toyota és közel 3600 Lexus) hibrid autót adott el a vállalat, amely a tavalyi évben a teljes magyarországi zöld autó értékesítés 57,5% és az öntöltő hibrid elektromos eladások 92,4%-át jegyezte. A magyarországi részben-vagy teljesen elektromos autó eladásokból egyébiránt több, mint 62%-ot tettek ki a hibrid elektromos autók 2019-ben, a legnépszerűbb hibrid (és zöld autó) pedig - ahogyan már beszámoltunk róla - a Toyota Corolla volt.
A Toyota a jövőt is "zölden" képzeli el, céljuk, hogy 2025-re világszintű értékesítésük minimum 50%-át tegyék ki a részben vagy teljesen elektromos autók, ebből minimum 1 millió zéró emissziós (akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autóval. Európában ennél is messzebbre megy a vállalat: 2025-re 90%-ban határozta meg az európai Toyota és Lexus eladásokra vonatkozóan a részben vagy teljesen elektromos autók arányát, ebből 70%-ot tehetnek majd ki az öntöltő hibrid elektromos, 10%-ot a plug-in hibrid elektromos és további 10%-ot az akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók, utóbbiak kapcsán nemrégiben jelent meg a maga nemében piacvezető Mirai második generációja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?