Máris elkészült egy ütős tuningkészlet a Lexus ES-hez

Japánból, egyelőre csak Japánnak: TRD tuningcsomag a Lexus ES-hez

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak a megjelenést csinosítja a japán TRD, futóműmerevítést is kínál a Lexus ES-hez.


A vadonatúj, hetedik generációs Lexus ES vadonatúj padlólemezével minden eddigi szériájánál dinamikusabb, pontosabb vezethetőséget ígér. Ennek fényében aligha meglepő, hogy a Toyota sportos kiegészítőkért felelős részlege, a Toyota Racing Development (TRD) máris összeállított egy optikai csomagot az újdonsághoz.
A sort a három részre osztott első szoknya nyitja; a légterelő perem 45 milliméterrel közelebb húzódik a talajhoz, mint a gyári kivitelnél, ugyanakkor a TRD fontosnak tartotta megemlíteni, hogy a gyalogosvédelem fontos eszközeként az ütközés hatására felpattanó, ezáltal a gyalogos fejét oltalmazó motorházfedél működését nem befolyásolja a módosított elem. Az oldalsó küszöbtoldat 51, a hátsó diffúzor 59 milliméterrel csökkenti a szabad hasmagasságot, így a dinamikus kiegészítőkkel felszerelt ES szinte rásimul az aszfaltra. A hátsó lökhárító csomaghoz 85 milliméter átmérőjű csövekből álló, dupla kettős kipufogó is tartozik; a módosítások nem gátolják a kéz nélküli csomagtérnyitó rendszer működését.
A fényezett, alapozott vagy Black Edition kivitelben választható elemek közül hiányzik a hátsó légterelő, van helyette viszont valami jóval stílusosabb: a külső tükörházak tetejére szerelhető, látványos aerodinamikai toldás, amely ténylegesen javítja a légellenállást, és mérsékli a szélzajt – az eredetileg az LC kupéhoz kidolgozott kiegészítő egyetlen hátránya, hogy az ES világelső digitális visszapillantó tükréhez nem társítható.
Hirdetés
Keréktárcsából kétfélét is kínál a TRD. Mindkettő kovácsolt alumínium szerkezetű; a 19 colos sötétszürke, a 20 colos fényes szürke kivitelben elérhető, a tárcsákra 235/45 R19, illetve 245/35 R20 méretű abroncsok szerelhetők.
A TRD csomagja ugyanakkor nem csak esztétikai célt szolgáló elemekből áll: több részből álló keresztmerevítő-készlet vásárolható az autóhoz, amely a futóművek alsó bekötési pontjait megszilárdítva ígér fokozott stabilitást és visszajelzést, komfortosabb rugózást és pontosabb irányíthatóságot. A komplett aerodinamikai csomag ára japán jenről átszámítva nettó 1,58 millió forint (ezen belül csak a tükörborítás valamivel több mint 140 ezer forintba kerül); a 20 colos keréktárcsa készletára 1,66, a 19 colosé 1,3 millió forint. A legjutányosabb és leghasznosabb extra a merevítőcsomag; ezért 240 ezer forintnak megfelelő japán jent kér el a TRD. A csomag európai forgalmazása még kérdéses, de nem zárta ki a vállalat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.11.04. at 11:53
    Permalink

    Tuning készlet már van most már csak motor kellene bele ” 2.5 szívó atkinson+eCVT váltó +ólomnehéz nem tölthető Nikkel-metál-hidrid akkumulátor ” majdnem 10 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulás??? 😀 😀 😀 ??? Ezt minek tuningolni ?? Ja tudom a kinézet a fontos .. csak eléggé ciki mikor egy 1.0 T Suzuki Vitara lazán legyorsul a lámpánál egy ilyen hiper szuper csúcsjárgányt … És egy ízlésesebb beltér sem ártana bele …

Vélemény, hozzászólás?