Máshogy jó az új Renault Clio R.S.
Itthon az új Renault Clio R.S., alapára 6,4 millió forint
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkezett az új Clio R.S., s bár vezetni sajnos még nem volt alkalmunk, de azért így is megelőlegezzük neki a legjobb kisméretű hot hatch címet. A Renault zsebrakétája turbósan, kétkuplungos automatával és ötajtósan kapható, csakis.
Ötajtós, "rejtett" hátsó kilincses, a B-oszloptól sötétített üveges, Cup csomaggal 18 colos fekete könnyűfém kerekeken és némi ültetéssel feszít az új Renault Clio R.S.
Sárga és sárga között is van különbség. Jobbra egy "mezei" Grandtour, balra a LED-es nappali menetfényét egyedi lökhárítóban hordó, a Sirius metálfényt 470 ezres felárért adó R.S. hot hatch
Vagány a diffúzor és a dupla trapézkipufogó. A tolatóradar széria
| Hosszúság | 4090 mm |
| Szélesség | 1732 mm |
| Magasság | 1432 mm |
| Tengelytáv | 2589 mm |
| Nyomtáv elöl/hátul | 1504/1500 mm |
| Hasmagasság | 120 mm |
| Saját tömeg | 1204 kg |
| Csomagtartó | 300-1146 l |
Elöl kiválóak a kagylóülések, átlagtermettel hátul is el lehet férni
Visszafogottan sportos
| Motor fajtája | Közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor |
| Hengerűrtartalom | 1618 cm3 |
| Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
| Váltó | 6 fokozatú EDC kétkuplungos automata manuális üzemmóddal, kormány mögötti váltófülekkel |
| Fék | Elöl hűtött tárcsafék (320/28 mm), hátul tárcsafék (260/8 mm) |
| Kerékméret | 205/45 R17 - 205/40 R18 |
| Teljesítmény | 200 LE (6000 1/p) |
| Nyomaték | 240 Nm (1750 1/p) |
| Végsebesség | 230 km/ó |
| Gyorsulás 0-100 km/ó | 6,7 mp |
| Vegyes fogyasztás | 6,3 l/100 km |
| CO2-kibocsátás | 144 g/km |
| Üzemanyagtartály | 45 l |
Egy pedállal kevesebb, egy turbóval több. Automata ide vagy oda, kézzel is lehet váltani
Széria a sebességrögzítő- és szabályozó és az üzemmódválasztó is. Normal, Sport és Race mód van
A csomagtartó 300 literes és osztott támlahajtással egyszerűen bővíthető.
A futómű, pláne a Cup még feszesebbre hangolt, még durvább kanyartempót enged
Mit csináljunk majd, hogy minél hamarabb kiautózzuk a már csak 45 literes tankot? Már a gázpedál padlózásán túl. Nyomkodjuk át serényen az üzemmódválasztó gombot Normalból Sportba, majd Race állásba, s a gázreakció élesebb, a kormány direktebb, a hang élvezetesebb, a váltó fürgébb, az ESP engedékenyebb, illetve inaktív lesz. Felárért az R.S. Monitor 2.0 adta adatokat is elemezgethetjük és pendrive-ra menthetjük köridőtől, nyomatéktól, vízhőfoktól keresztirányú- és hosszanti gyorsuláson át váltóolaj-hőmérsékletig vagy kerékkipörgésig, mert miért is ne. Az R-Link cucc a Bass Reflex hangszórókon keresztül Renault Alpine A110, R8 Gordini vagy Nissan GT-R hangokat imitál - remélhetőleg egyszer el tudjuk majd mesélni, van-e ennek értelme, s szükségeltetik-e éppenséggel azért, mert a rezonátoros turbómotor orgánuma mondjuk túlságosan is ványadt...
Mark Webber, a Red Bull-Renault F1-pilótája Ausztráliában már próbálta és természetesen élvezte is az új Renault Clio R.S.-t.
A hajtott tengely továbbra is nyilván az első. A Renault Sport mérnökei az első pszeudo-MacPherson rugóstagot megtartották ugyan, de masszívabb komponensekből még feszesebbre hangolták. Hátul is masszívabb a stabilizátor, még a Clio III R.S.-éhez és nem csak a polgári Clióéhoz viszonyítva is. Az első féktárcsa hűtött, 320 mm átmérőjű. Mechanikus sperr helyett elektronikus a differenciálzár, s elvileg minden helyzetben és kanyarban ideális sebességgel forgatja és fékezi az ívbelső és -külső első kerekeket.
| Listaár | 6 390 000 Ft |
| Felszereltség | 17" ezüst alufelni, mélységében is állítható bőrkormány, R.S. Drive 3 üzemmóddal, R.S. differenciálzár, rajtautomatika, menetstabilizáló, 4 légzsák, automata Renault kártya, tempomat, LED-es nappali menetfény, eső- és fényérzékelő, automata klíma, elöl-hátul elektromos ablak, sötétített hátsó ablakok, tolatóradar, R-Link multimédia és navigáció, Bluetooth-kihangosító |
| Metálfényezés | 110 000-470 000 Ft |
| Bőrkárpitozás | 320 000 Ft |
| Ülésfűtés elöl | 60 000 Ft (bőrkárpithoz) |
| R.S. Monitor | 75 000 Ft |
| Tolatókamera | 130 000 Ft |
| Cup csomag | 340 000 Ft (18" fekete alufelni, ültetett Cup futómű, piros féknyergek) |
Alapára 6,4 millió forint. Sok pénz, de elég sokat is ad érte az új Renault Clio R.S.

















