Mától fokozottan ellenőrzik a gyorshajtókat az utakon!

TISPOL akció ismét - hemzsegő traffipaxok az utak szélén

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Magyarország ma csatlakozik az augusztus 20-án megkezdett, egyhetes átfogó európai TISPOL akcióhoz, a szokásosnál több fotó készülhet a gyorshajtókról.


Augusztus 20-án Európa-szerte az áprilisihoz hasonló, egy hétig tartó sebesség-ellenőrzési akció indult, melyet az Európai Közlekedési Rendőrségek Hálózata (TISPOL) koordinál és 27 tagállam részvételével támogat. Magyarország augusztus 22-23-án csatlakozik az akcióhoz. A fokozott ellenőrzés, amely magába foglal statikus sebességmérést és megállításos rendőri intézkedéseket egyaránt, kulcsfontosságú szerepet játszik a TISPOL stratégiájában, melynek célja az Európa közútjain meghalt és súlyosan sérült személyek számának csökkentése. A jelentős mértékű gyorshajtás a súlyos és halálos kimenetelű balesetek egyik legfőbb oka, és elsődleges okozója a 18-25 év közötti fiatalokat érintő baleseteknek.
Hirdetés
Pasi Kemppainen, a TISPOL elnökének figyelmeztetése:

A gyorshajtás veszélyes – potenciálisan halálos. Ez jelentheti a megengedett sebességhatár túllépését, de azt is, hogy a járművezető nem lépi túl azt, azonban nem a körülményeknek megfelelően választja meg a sebességet. Minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb az esélye egy baleset okozásának, amelyben ártatlan közlekedők veszíthetik életüket, vagy szenvedhetnek maradandó sérüléseket.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 18:34
    Permalink

    Sajnos igazat kell adnom Bandikának, rengeteg ilyen tötymörgő jár az utakon. Egy része nem alkalmas lelkileg/szellemileg a közlekedésre, a másik fele pedig ún. fillérbaszó. Az pedig nem a többi közlekedő hibája, ha nem tud előzni. Példa lehet a 7-es főút, amin nyáron nagy a forgalom, és egy tötymörgő nagyon szép sort tud maga mögé gyűjteni, mert kevés az előzési lehetőség, főleg hogy általában szemben is jönnek szép számmal. Az előzés pedig veszélyes manőver, eddig a legtöbb balesetveszélyes szituációt ebből kifolyólag tapasztaltam. Bevallom, én is mértem már fel rosszul a szembejövő távolságát, én is hibáztam, még ha baj nem is lett belőle. De ha mindenki tartaná a 90 km/h-t, sokkal kevesebb ilyen veszélyes szitu adódna az utakon. Ez vonatkozik a gyorshajtókra is, akik miatt fékezni kell, hogy visszaférjenek a sávba.
    Az általam tapasztalt rekord eddig egy VW Golf III 45 km/h-val a hetes főúton. Pedig nem is egy jellemző tötymörgős autó.

  • 2017.10.30. at 18:34
    Permalink

    “normál 90-km/h [b]haladási engedmény[/b] szakaszán”
    Az mi az?!?

    “80 éves mama felezőn “parkol” 30-cal egy A 4-es AUDIVAL”
    Ebből legfeljebb az AUDI igaz.

    Egyébként miért zavar, ha valaki nem megy csak pl. 75km/ó-val? Ha nem tudsz/mersz előzni az a te gyengeséged. Ráadásul, ilyen esetben az előzéshez még át sem kell lépni a megengedettet, mint pl. egy 85km/ó-val haladó esetén. Teherautó, busz 70-km/ó-val haladhat, az ugye nem zavaz, de egy kispolski már akadályoz?!

    A megengedett legnagyobbat nem kéne összekeverni, a kötelező legkissebbel. Két jól megkülönböztethető tábla van rájuk. 🙂

  • 2017.10.30. at 18:34
    Permalink

    Tisztelt olvasók!
    NEM CSAK A GYORS DE AZ INDOKOLATLAN NEM JÓ HELYEN TÖRTÉNŐ LASSÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ HAJTÁS IS “potenciálisan halálos.Ez jelentheti a megengedett sebességhatár”MEG SEM KÖZELÍTÉSÉT AZ AUTÓPÁLYA,GYORSFORGALMI ÚT BELSŐ SÁVJÁBAN,illetve minden olyan útszakaszon ahol csak normálisan közlekedni lehet.Történt ugyanis 4-es számú főútvonal DEMECSER-KISVÁRDA közötti normál 90-km/h haladási engedmény szakaszán. 80 éves mama felezőn “parkol” 30-cal egy A 4-es AUDIVAL.Lehet ,hogy az az összes többi 90-nel eszeveszetten száguldó autós mind rosszul választotta meg a sebességet.A kanyargós szakasz is megy egy átlag kisautóval is 100-120 közötti tempóval.ŐKET AKIK NEM MERNEK 90 KÖRNYÉKÉN SZÁGULDANI nem kellene büntetni.Szerintem az is jó bevétel lenne az államkasszába,de mi tudjuk ,hogy ez csakis kizárólag a baleset-megelőzésről és nem a bírságolásról szól.

  • 2017.10.30. at 18:34
    Permalink

    T.Hírszerkesztő!
    Minden megértésem az Öné! Hozott anyagból kell dolgoznia, most a TISPOL elnökének figyelmeztetése közlésével! Ön rendkívüli szakmai alázatról tett tanúságot, amikor minden kommentár, megjegyzés, észrevétel mellőzésével pusztán magát az elnöki figyelmeztetést közölte cikke végén. Ön is úgy értékelte, hogy olyan mélyenszántó, magvas, elgondolkodtató gondolatokat fogalmaz meg Pasi Kemppainen, amelyeket a szakmában “no comment” megjegyzéssel jegyeznek! Különösen megragadott az az elnöki kijelentés, hogy a “gyorshajtás veszélyes”, mert számomra egyenértékű azzal a kijelentéssel, hogy idős korban többen halnak meg, mint fiatalon! Óh, ha egyszer megadatna, hogy személyesen is találkozhatnék, ilyen széles látókörű, tapasztalt, felkészült elnökkel! Addig marad az örök tény: képességek hiánya miatt senkit sem lehet felelősségre vonni! Őszinte együtt érzéssel kívánok sok sikert, eredményt munkájában! Velekey-Modroczky Péter

  • 2017.10.30. at 18:34
    Permalink

    Ha már a vezetési stílusról beszélünk, majd morálról, akkor kizárólag Anglia, pontosabban az Egyesült Királyság! A többi mehet a levesbe a németekkel együtt!!

  • 2017.10.30. at 18:34
    Permalink

    Ha,ha, ha a Németek? Amig nálunk mindenki kib@szottul tud vezetni, addig ott részt vesznek és részesei a forgalomnak. Példa: A német érkezik 160-al a belsöben és látja hogy én az emelkedön utol fogom érni a kamiont a megpakolt 120-al halado furgonommal akkor elveszi a gázt hogy kitudjak menni elözni. A magyar aki 125-el érkezik folyamatos haladással persze a belsöben, dudál, villog és beszorit 75-re visszalassult kamion mögé. Vagy m5 kivezetö oldal,azért van a 100-as tábla mert az m0.ásrol folyamatosan jön a rengeteg auto és ahhoz hogy betudjanak sorolni, az m5-ös külsö sávjábol a belsöbe kell sorolni az ott haladoknak, amit persze pár, a belsöben száguldozo idiota miatt nem lehet. Érdekes a német ilyen helyen 160-rol lelassitva betartja a 100-at. Tehát ott azért nem veszélyes a gyorshajtás mert a fejüket gondolkodásra használják, mig itt keleten a legtöbben csak hajat hordanak rajta és megmutatják mindenkinek hogy mekkora csávok az autoban. Szoval szerintem ebben az esetben ezért nem szerencsés a németekkel példálozni. 🙂

Vélemény, hozzászólás?