Megfutamodik a ralikirály?

Loeb hamarosan Michelisz ellen vezethet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csak kicsit meglepő a bejelentés: minden idők messze legeredményesebb ralipilótája jövőre már csak néhány WRC-futamon fog részt venni. Aztán irány a túraautó-világbajnokság, talán.

A Párizsi Autószalonon bejelentették, hogy Sebastien Loeb jövőre már nem minden futamán fog indulni a ralivébének, a Citroën első számú pilótája pedig a mostani másodhegedűs Mikko Hirvonen lesz. Hogy Loeb korábbi ellenfele, idei csapattársa mellett 2013-ban ki vezet még gyári DS3 WRC-t, egyelőre nem publikus, de szinte biztos, hogy Thiery Neuville és Khalid Al-Qassimi osztozhat a pozíción. Utóbbi arab szponzorháttere nyilván nagyon kell a Citroënnek, miután a Red Bull ugye átpártolt a sorozatba frissen beszálló Volkswagenhez.
Hirdetés
Hivatalosan az a sztori, hogy Loeb rövidesen zsinórban kilencedik (!) vb-trófeáját is bezsebeli, jövőre meg - vélhetően csupán az aszfaltos versenyeken - azért besegít kenyéradójának, hogy a konstruktőri cím újra meglegyen. Murván Hirvonen is jó lesz. S hogy mi lehet a háttérben? Szigorúan magánvélemény, de a 38 éves extornász tán megfutamodik. Nem akarja, hogy az irdatlan büdzsével érkező VW belerondítson az ő mesés mérlegébe. A Volkswagen élharcosa az a Sebastien Ogier, aki még Loeb árnyékában nem ritkán ráncigálta az oroszlán bajszát - tőle, s a Polo R WRC sebességétől bizony joggal tarthat a király...
Nem mellesleg a Citroën kiszállása is borítékolható, noha a franciák megerősítették, hogy maradnak. De miért maradnának a végtelenségig? "Szétnyerték" magukat. És a Volkswagen tuti rettenet erős lesz. (Egyébként remélhetőleg a Ford is feltámad, a Mini "csak" van, a Hyundai visszatér, s hallani a Toyota meg mások részvételi szándékáról is.)
S mi lesz Loebbel? Eddig is kacérkodott a különféle pályaautós szakágakkal, később meg, akár már 2014-től a WTCC-ben mutathatja meg, mit tud. Ő és a Citroën. A túraautó-világbajnokság is átalakulóban van: a Chevrolet gyárilag el, támad a Honda, fegyverkezik a Lada, közben a SEAT meg a BMW fél- vagy negyedgyáriként üzemel. Loeb vs Michelisz Norbi? Miért ne? Alig várjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 13:47
    Permalink

    Itt nem versenyzői múltról beszélek, hanem hogy saját kútfőből szinte semmit sem terveztek, csak megvettek, elvettek, lemásoltak más márkákról, akik rengeteget költöttek kifejlesztésre.
    Mondj egy jelentős fejlesztést tőlük ( A TSI-motort hagyjuk, mert a közvetlen befecskendezést nem ők kezdték el használni, és a turbo-t sem) Mi van még önálló fejlesztésük?
    A Gumpert meg ki az? Kérdezz meg több utcai embert hátha tudja valaki. Még ha én tudom is. Lehet hogy ingyen kapja a motort hogy hirdetni lehessen AUDI.
    Lehet hogy rajtuk kívül nem kell senkinek az erőforrásuk.
    A Suzukinak sem kellett a dízelmotorjuk, csak tőlük a változó vezérlés technikája.
    Az Orvosok itt is sztrájkoltak, csak elindultak külföldre ,meg sokan el is mentek. Ide meg jöttek a “négerek”.
    A sztrájkra mindig van lehetőség, még ha meg is van tiltva, csak azt már diktatúrának hívják, meg zsarolásnak kicsi hazánkban. Meg a szakszervezet megvásárlásának.

  • 2017.10.30. at 13:47
    Permalink

    Tény, hogy az Audi nem rendelkezik olyan nagy versenyzői múlttal mint a Porsche, nincs akkora presztízse mint a Lamborghininek, de nem hiszem hogy olyan rossz erőforrásokat állítana elő. A Gumpert legalábbis nem szégyenkezik miatta, ebben biztos vagyok.
    Szlovákiában gőzöm sincs hogy miért van sztrájk. De ha jobban belegondolsz, ott az orvosok is sztrájkoltak. Ők olyan helyzetben vannak ezek szerint, hogy bármikor sztrájkolhatnak, nálunk pedig erre nincs lehetőség. Ettől függetlenül biztos van rá okuk.

  • 2017.10.30. at 13:47
    Permalink

    Ha elolvastad volna a Skodás tesztet vagy akár többet is nem mondanád azt hogy az autónavigátor szarozza a VW-t. Aki szarozza az én vagyok, és semmi közöm az autónavigátor csapatához.
    Én személyes tapasztalatból szarozom a VW konszernt, de tény hogy valamit jól csinálhatnak ha ilyen jól megy nekik, ilyen jól el tudják adni a termékeiket.
    Az viszont tény hogy nem kellene VW-audi motoros Lamborghini, Porsche, stb stb.
    A VW szinte mindig csinált egy etalont, de valahogy motorikusan mindig vannak akik többet tudnak, és nem mindig egyenformákból építkeznek.
    A GM megvette az Opelt Saabot és tönkre is tette.
    Nemrég sztrájkot helyeztek kilátásba a szlovák VW gyárba, vajon miért?
    A Győri Audiba miért nem lesz sztájk sosem? Mert lassan már csak az Audiba lesz munka a Győr környékén élőknek, és ezt Magyar politikának köszönhetjük meg hogy lepaktált a németekkel.
    Én nem ismerem Szentgotthárdot, azaz az ottani GM-et, nem tudom megmondani hogy van-e olyan nyomorult a munka ott mint a győri audiban. Valamiért az az érzésem hogy nincs annyira.
    A VW konszern árképzése olyan hogy azért más ugyanolyan szintű autógyártótól jobb terméket kaphatsz.

  • 2017.10.30. at 13:47
    Permalink

    Javaslom az autónavigátor átkeresztelését VW sz*ró klubra.
    A többi cég is ezt csinálja, mint a VW, csak kisebb mértékben. A GM megvette az opelt, saab-ot….. ÉS? Bepakolta ugyanazokat a motorokat több különböző modellbe? igen. Azonos padlólemezen dolgozott? Igen. Akkor? Ez nem baj, csak az amit a VW csinál.

  • 2017.10.30. at 13:47
    Permalink

    A VW meg úgy gondolja mindenkit és mindent meg lehet venni. Ez sajnos így is van majdnem, de minden tiszteletem a kivételeknek. (Loeb, Suzuki… meg az össze többi ember aki nem VW konszern terméket vesz, és nem nekik dolgozik.) Sajnálom a Ducatit, a Scaniát, egy kicsit a Lamborghinit is, de a Porschet is mert tömegautó lett belőle agyonsztárolt szar V motoros VW, Audi.

  • 2017.10.30. at 13:47
    Permalink

    Én nem gondolnám úgy hogy Loeb beijjedt. Ilyen eredménnyel? Ha jól tudom nem Ogier lett a világbajnok most sem. Loeb meg már hány éve az.
    Szerintem tök fölösleges itt F1-el meg Schumacher-el példálózni.
    Az F1 az autókról szól, a pilóták ügyességéről csak ha nagyon egyformán ütőképesek az autók.
    A WRC meg a pilótákról. Loeb a legütőképesebb most is, de egy kisebb fizetésű, pénz nélküli Citroennel minek állna ki egy pénzt okádó VW-el szemben. Loeb mindegy milyen autóba ül szerintem, Ogier csak mindig utána kullogna.
    Az F1 az autókról szól nem a szaros Hamiltonról, csak fényezik a kis köcsögöt.
    Schumacher (bár sosem volt kedvencem) meg egyforma autókkal még mindig vezetne ha tele nem lett volna a töke a versenyképtelen Mergával, amire nem számított, így roncsaultóversenyt csinált belőle.

  • 2017.10.30. at 13:47
    Permalink

    És ha még hozzá tesszük, hogy nyilvánosság szempontjából a WTCC sokkal érdekesebb lehet, WRC-ét szinte csak a videómegosztó portálon találhatunk. A BMW be is rágott, talán ezért megy a Mini csak félgőzzel.TV-és szempontból pedig sokkal jobban közvetíthető egy pályaverseny.Egyébként nagyon sajnáltam amikor lekerült a képernyőről a WRC. Az pedig, hogy nagy anyagi háttérrel mennyire lesz ütőképes a VW, az majd csak jövőre derül ki. Ott volt a Toyota F1, bazi nagy anyagi háttérrel és nem mentek semmire.

Vélemény, hozzászólás?