Melyik a kékvérűbb? Lexus LS vs. Mercedes-Benz S 500
Sofőrös limuzin mindkettő, de nagyon eltérő karakterek. Melyik a jobb választás?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mindjárt az elején le kell szögezni, hogy nem teljesen igazságos az összevetés, mert a Mercedes friss generációval érkezett a piacra, a Lexusnál pedig már évek óta fut az aktuális LS. De azért nem előre eldöntött a meccs.
Sofőrös limuzinok, de nagyon eltérő karakterek
A Mercedes magasabb
A Lexus extrémebb, éles vonalakkal hívja fel magára a figyelmet, meg persze termetes karosszériájával. A Mercedes sokkal konzervatívabb formavilágú, még azt a „csúnya” jelzőt is meg merem kockáztatni, hogy ingerszegényebb. De csak addig, amíg közelebb nem megyünk hozzá!
Fantasztikusak a lámpatestjei elöl és hátul egyaránt, barnában játszó fényezésén ezernyi csillagként pompázik a gyöngyház fény, tetővonala is klasszikusabb limuzint mintáz, ezáltal eleganciából is egy kicsit többet sugároz magából. Ám félreértés ne essék, ez a Lexusból sem hiányzik, csak atletikusabb alkat, sportosabb irányba vitték a formáját, emiatt úgy gondolom, hogy még korosztályban is két különböző vásárlóréteget szólítanak meg. Azt pedig szemre nem gondoltam volna, hogy a Lexus a hosszabb, de az adatok alapján mégis ez a helyzet, ezt az alábbi táblázatban láthatjátok.A Lexus egy kicsit hosszabb
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Lexus LS 500h AWD | 5235 | 1900 | 1461 | 3125 | 480 |
Mercedes-Benz S 500 | 5179 | 1954 | 1503 | 3106 | 550 |
A Mercedes modernebb belül
Belső színei nagyobb térérzetet biztosítanak
Emellett a Burmester hangrendszer is ráver a Mark Levinsonra a 30 hangszóróval, illetve a 4D hangzással, ami azt jelenti, hogy a háttámlákban is érezzük a basszust.
Mivel az utastéri burkolatok színe világosabb, mint a Lexusban, ezért a térérzet is jobb, de a lenti táblázatból kiderül, mit mutattak a mérések. Hátul ugyanúgy félig fekvő helyzetbe kerülhet a jobb hátsó utas, a monitorok innen sem hiányoznak, a kartámaszból pedig ugyanúgy egy külön vezérlőegység köszön vissza, mint a japán limuzinban, ám ez már kivehető, és a grafikája is szebb. Masszírozni persze mindegyik nagyszerűen tud, ez már alap ebben a kategóriában. Végül van még egy előnye a Mercedesnek, a hűtőgép, ami a csomagtér ajtaját felnyitva hátránnyá változik, mert rengeteg helyet foglal el az alaphelyzetben 550 literes térből, viszont a Lexus csak 480 liter ad alapból.A Lexus műszerfala más sémát követ
Kényelemben ugyanazt nyújtja, amit a Mercedes
Lexus LS | Mercedes S-osztály | |
Belső szélesség elöl | 1590 | 1630 |
Belső szélesség hátul | 1540 | 1580 |
Belmagasság elöl | 830-920 | 880-910 |
Belmagasság hátul | 890-920 | 900-950 |
Ülőlap hossza elöl | 490-540 | 520-580 |
Ülőlap hossza hátul | 490-800 | 500-850 |
Raktérnyílás szélessége | 1130 | 1120 |
Raktérnyílás magassága | 490 | 500 |
Mindkettő hathengeres, de az egyik öntöltő-hibrid a másik lágy, a Lexusban V-alakban helyezkednek el a hengerek, a Mercedesben sorban
Lexus LS 500h AWD | Mercedes-Benz S 500 4MATIC | |
Benzinmotor | ||
Emissziós norma | Euro6d-TEMP | Euro 6D-ISC-FCM |
Hengerűrtartalom [cm3] | 3456 | 2999 |
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | |
Teljesítmény [LE] | 359 (6600) | 435 (5900-6100) |
Nyomaték [Nm] | 350 (4900) | 520 ( 1800-5500) |
Váltófajta/-fokozat | automata/10 | automata/9 |
Gyorsulás 0-100 km/h [s | 5,5 | 4,9 |
Végsebesség [km/h] | 250 | 250 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 9 | 7.8-8.4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 211-218 | 181-214 |
Saját tömeg [kg] | 2389 | 1970 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2800 | 2810 |
Alapár [Ft] | 49 100 000 | 42 500 000 |
A tesztautó ára [Ft] | 49 550 000 | 58 300 000 |
A Lexus sportosabb karakter
Nincs egyértelmű győztes. A Mercedes a digitalizációban előrébb jár, vezetni a Lexust kellemesebb
Az S-osztállyal felesleges bármit is összevetni, mint tudjuk. A8, 7-es BMW? Háhhh!!! Lexus LS? Muhhahh!!! Phantom, Flying Spur? Azok meg mik!? 😀 A világ legjobbja, az alfa és omega, a mérce, az etalon, a csúcsok csúcsa, a kvintesszencia, a csimborasszó maga. UFO-k készítik hosszú évtizedek óta – hogy is vehetné fel vele a versenyt halandó emberek által összetákolt bármiféle kacat!? 😀
A Lexus megint oda célzott ahol a Mercedes eddig volt, viszont a Mercedes igen nagyot ugrott előre ezzel az S-Osztállyal.
Alnézve az LC-t talán itt lenne az ideje egy önálló Lexus LS-nek ami nem az S-Osztályt próbálja imitálni.
A Lexus ls a világ egyik legjobb autója, a Mercedes S Klasse pedig a világ legjobban túlértékelt autója.
Az S Mercihez valóban kár hasonlítani bármit is. Ez a jelenlegi is mindent visz, nagyon sok mindent fejlesztettek rajta. Több tesztet is megnéztem róla, és még a szakértők is azt mondják, hogy a 7-es BMW és az A8-as Audi sincs a fasorban sem.
Úgy gondolom, ez már az a kategória, amihez átlag ember nem tud hozzászólni. Rengeteg felesleges extra a Merciben, kíváncsi vagyok, mennyire fogja az árát tartani. Már új dolgokat nem tudnak a Mercinél sem kitalálni. A Lexus biztos jobban fogja az árát tartani, a Lexusok megbízhatósága közismert.
A tesztektől nem ájulok el, mindig a német kocsi győz, itthon is.