Melyik a kékvérűbb? Lexus LS vs. Mercedes-Benz S 500

Sofőrös limuzin mindkettő, de nagyon eltérő karakterek. Melyik a jobb választás?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindjárt az elején le kell szögezni, hogy nem teljesen igazságos az összevetés, mert a Mercedes friss generációval érkezett a piacra, a Lexusnál pedig már évek óta fut az aktuális LS. De azért nem előre eldöntött a meccs.

Kalandozzunk az egy lakás áráért kapható autók világában! Mondjuk a két tesztalany olyan jármű, amiben simán „laknék”, persze egy kis túlzással. Mindkettőnek a jobbhátsó ülés a lényege, hiszen sofőrös limuzinként is használhatók, bár vezetni is nagy élmény őket. A 2020-ban felfrissült Lexus LS és a Mercedes-Benz S-osztály teljesen új generációja mérkőzik egymással. Mindjárt az első pillanatban egyértelmű, hogy teljesen más célközönséget szólít meg a két autó, ezért sajnos az elején le kell lőjem a poént. Teljesen mindegy, hogy melyik ad több luxust, vagy épp nagyobb presztízst. Egyszerűen nem látom a keresztmetszetet, magyarán azt a vásárlóközönséget, aki valóban mérlegre tenné, hogy melyik modellt vigye haza. Amint azt majd a végén elárulom, az árszabásban jelentkező különbség több milliós tétel, de ezen a szinten ez már nem olyan égbekiáltó tényező. Szóval nem tudom elképzelni, hogy akinek a Lexus formavilága jön be, inkább Mercedest vásárol és vica-versa.

A Lexus extrémebb, éles vonalakkal hívja fel magára a figyelmet, meg persze termetes karosszériájával. A Mercedes sokkal konzervatívabb formavilágú, még azt a „csúnya” jelzőt is meg merem kockáztatni, hogy ingerszegényebb. De csak addig, amíg közelebb nem megyünk hozzá!

Fantasztikusak a lámpatestjei elöl és hátul egyaránt, barnában játszó fényezésén ezernyi csillagként pompázik a gyöngyház fény, tetővonala is klasszikusabb limuzint mintáz, ezáltal eleganciából is egy kicsit többet sugároz magából. Ám félreértés ne essék, ez a Lexusból sem hiányzik, csak atletikusabb alkat, sportosabb irányba vitték a formáját, emiatt úgy gondolom, hogy még korosztályban is két különböző vásárlóréteget szólítanak meg. Azt pedig szemre nem gondoltam volna, hogy a Lexus a hosszabb, de az adatok alapján mégis ez a helyzet, ezt az alábbi táblázatban láthatjátok.
Lexus LS 500h AWD, Mercedes-Benz S 500 4MATIC - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Lexus LS 500h AWD 5235 1900 1461 3125 480
Mercedes-Benz S 500 5179 1954 1503 3106 550
Hirdetés
Bent végtelen kényelem fogad, bármelyik autóba is üljünk a hangulat pedig nincs kőbe vésve. Nagyon aprólékosan személyre szabható mindkét luxuslimuzin. Most viszont „azzal főzünk” amink van, tehát a tesztautók adott összeválogatásával, ami megint csak két szögesen eltérő karaktert ad. A Lexus a komorabb, hűvösebb, a sok sötét bőrburkolattal, amit próbál feloldani a Nishijin szövet az ajtóburkolatokon, illetve szintúgy a Haku platina díszbetétek. Sőt, nem is komor, inkább technokrata. Bár igazából a Mercedes sem kevésbé ilyen a frissebb technikával, de valahogy otthonosabb köntösbe csomagolva. Ráadásul bent fordult a kocka, mert a Lexus a klasszikusabb a 12,3 colos infotainment érintőképernyővel, ami a középkonzol tetején trónol, illetve a bár digitális, de hagyományos módon szétosztott műszeregységgel a sofőr előtt. Az ülései természetesen elöl is masszírozósak, hűthetők, fűthetők, jobb hátul pedig a háttámla is dönthető, lábtartó emelhető ki, megvannak a monitorok is az első ülések háttámláján. De a könyöktámaszt lehajtva is felbukkan egy kezelőmonitor, amelyen az utasok a klímát, a masszírozást és a további kényelmi extrákat tudják beállítani. Illetve beleszólni önhatalmúlag, hogy mit játsszon a 23 hangszórós Mark Levinson hangrendszer, esetleg a navigáció hova irányítson. Mindezt tudja a Mercedes is, csak épp frissebb kivitelben. Elöl ugyanis leköltözött az infotainment a műszerfal tetejéről, és jóval nagyobb táblagépet kapunk, mint a Lexusban, konkrétan 15 colosat, a digitális műszeregység is egyetlen nagy lap, ahogy az a Mercedesnél már megszokott. És egyértelműen előnyben van az új MBUX rendszerrel, kiterjesztett valósággal, amely nagyon intuitív, könnyű kezelni, pontosabban könnyű megtanulni a kezelését, de a menüben annyiféle funkció érhető el, hogy mindegyik felfedezéséhez még egy hét sem volt elég.

Emellett a Burmester hangrendszer is ráver a Mark Levinsonra a 30 hangszóróval, illetve a 4D hangzással, ami azt jelenti, hogy a háttámlákban is érezzük a basszust.

Mivel az utastéri burkolatok színe világosabb, mint a Lexusban, ezért a térérzet is jobb, de a lenti táblázatból kiderül, mit mutattak a mérések. Hátul ugyanúgy félig fekvő helyzetbe kerülhet a jobb hátsó utas, a monitorok innen sem hiányoznak, a kartámaszból pedig ugyanúgy egy külön vezérlőegység köszön vissza, mint a japán limuzinban, ám ez már kivehető, és a grafikája is szebb. Masszírozni persze mindegyik nagyszerűen tud, ez már alap ebben a kategóriában. Végül van még egy előnye a Mercedesnek, a hűtőgép, ami a csomagtér ajtaját felnyitva hátránnyá változik, mert rengeteg helyet foglal el az alaphelyzetben 550 literes térből, viszont a Lexus csak 480 liter ad alapból.
Lexus LS 500h AWD, Mercedes-Benz S 500 4MATIC
Lexus LS Mercedes S-osztály
Belső szélesség elöl 1590 1630
Belső szélesség hátul 1540 1580
Belmagasság elöl 830-920 880-910
Belmagasság hátul 890-920 900-950
Ülőlap hossza elöl 490-540 520-580
Ülőlap hossza hátul 490-800 500-850
Raktérnyílás szélessége 1130 1120
Raktérnyílás magassága 490 500
Hirdetés
Motorizáltság terén is a karakterek különbözőségére kell felhívnom a figyelmet. Habár mindkettő orrában hathengeres benzinmotor dolgozik, a Lexusban öntöltő hibrid hajtáslánccá gyúrva, a Mercedesben viszont lágy hibrid rásegítéssel. A Lexus 3,5 literes hajtásláncának rendszerteljesítménye 359 lóerő, a szívó benzinmotor nyomatéka 350 Nm. Ezzel 5,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót álló helyzetből, a végsebessége pedig 250 km/h. A Mercedes „csak” háromliteres, de turbós, a teljesítménye nagyobb, hiszen 435 lóerős, a nyomatéka pedig 520 Nm. Ezzel 4,9 másodperc a százas sprintje, de a végsebességét szintén 250 km/h-ban limitálták. Váltóból a Lexusba 10 fokozatú jutott, a Mercedesbe pedig 9 fokozatú, mindkét autóban az összes kerék hajtott.
Lexus LS 500h AWD, Mercedes-Benz S 500 4MATIC - adatok
Lexus LS 500h AWD Mercedes-Benz S 500 4MATIC
Benzinmotor
Emissziós norma Euro6d-TEMP Euro 6D-ISC-FCM
Hengerűrtartalom [cm3] 3456 2999
Hengerek/szelepek száma 6/24
Teljesítmény [LE] 359 (6600) 435 (5900-6100)
Nyomaték [Nm] 350 (4900) 520 ( 1800-5500)
Váltófajta/-fokozat automata/10 automata/9
Gyorsulás 0-100 km/h [s 5,5 4,9
Végsebesség [km/h] 250 250
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 9 7.8-8.4
CO2-kibocsátás [g/km] 211-218 181-214
Saját tömeg [kg] 2389 1970
Megengedett össztömeg [kg] 2800 2810
Alapár [Ft] 49 100 000 42 500 000
A tesztautó ára [Ft] 49 550 000 58 300 000
Hirdetés
Kényelem terén nem tudok egyértelmű nyertest hirdetni. Továbbra is a kétféle karakter érvényesül, de ezt leginkább a kormánykerék mögött érezni. A Lexus feszesebb hangolású futóművet kapott, ám ebből hátul ülve mit sem érezni. Ugyanolyan andalítóan ringat el, mint a Mercedes. Viszont a vezetőülésben nekem ez a feszesség tetszik jobban, mert több visszajelzést kapok az útról. A Mercedes kicsit hajósabb élmény, bár ugyanolyan szépen betapad az ívre tempós kanyarokban is, csak valahogy több dőlést érezni a karosszérián. Viszont mind a két autóban segít a hátsókerék-kormányzás akár a gyors kanyarodásnál, akár parkolás, manőverezés közben a hihetetlenül kis fordulókörrel. A biztonsági tételek felsorolásába bele sem kezdenék, oldalakat lehet megtölteni velük, a legmodernebb vezetéstámogató rendszer mindkét luxuslimuzinban megtalálható. Nézzük hát az árakat! A Lexus LS 500h alapára 33,5 millió forint, de a Supreme változat már 49,1 millió forintról indul, amihez a tesztautónál már csak az Asztroszürke fényezés csapódott hozzá 450 ezer forintért. A Mercedes-Benz S 500 viszont 42,5 millió forintról indul és jóval szerteágazóbb az extrázási rendszere, így a tesztautó végül 58,3 millió forintnál állt meg. Az biztos, hogy multimédia terén a Mercedes a frissebb, az S-osztály nyújt többet a kiterjesztett valósággal, 4D hangrendszerrel, online lehetőségekkel. Az viszont már más kérdés, hogy ez kinek, mekkora felárat ér meg.
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.08.24. at 08:02
    Permalink

    Az S-osztállyal felesleges bármit is összevetni, mint tudjuk. A8, 7-es BMW? Háhhh!!! Lexus LS? Muhhahh!!! Phantom, Flying Spur? Azok meg mik!? 😀 A világ legjobbja, az alfa és omega, a mérce, az etalon, a csúcsok csúcsa, a kvintesszencia, a csimborasszó maga. UFO-k készítik hosszú évtizedek óta – hogy is vehetné fel vele a versenyt halandó emberek által összetákolt bármiféle kacat!? 😀

  • 2021.08.24. at 08:51
    Permalink

    A Lexus megint oda célzott ahol a Mercedes eddig volt, viszont a Mercedes igen nagyot ugrott előre ezzel az S-Osztállyal.

    Alnézve az LC-t talán itt lenne az ideje egy önálló Lexus LS-nek ami nem az S-Osztályt próbálja imitálni.

  • 2021.08.24. at 19:25
    Permalink

    Az S Mercihez valóban kár hasonlítani bármit is. Ez a jelenlegi is mindent visz, nagyon sok mindent fejlesztettek rajta. Több tesztet is megnéztem róla, és még a szakértők is azt mondják, hogy a 7-es BMW és az A8-as Audi sincs a fasorban sem.

  • 2021.08.25. at 14:47
    Permalink

    Úgy gondolom, ez már az a kategória, amihez átlag ember nem tud hozzászólni. Rengeteg felesleges extra a Merciben, kíváncsi vagyok, mennyire fogja az árát tartani. Már új dolgokat nem tudnak a Mercinél sem kitalálni. A Lexus biztos jobban fogja az árát tartani, a Lexusok megbízhatósága közismert.
    A tesztektől nem ájulok el, mindig a német kocsi győz, itthon is.

Vélemény, hozzászólás?