Mennyi? 265 ezer forint. Mit tudhat ennyiért egy 5-ös BMW?

BMW 525 tds automata, 1992 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ennél olcsóbban aligha szerezhető be álomautó, pláne olyan, aminek a fenntartása is vállalható. Tulajdonosa ez utóbbi miatt választotta.

Hozzájutni sem igazán lehet itthon olcsóbban harmadik generációs 5-ös BMW-hez használt tesztalanyunk 265 ezer forintos vételáránál. Nem véletlenül most is csak 5 autót kínálnak alacsonyabb áron a Használtautó.hu[/url] oldalon, de abból csak kettő dízel és az egyiket okmányok nélkül hirdetik. Ugye, hogy ezek után végképp nincs izgalmasabb tesztautó a 265 ezer forintos BMW-nél? Vajon milyen lehet egy ilyen autó, amit előítéletekkel teli autóvásárló látatlanban is bontószökevénynek minősít? Elárulhatom, hogy téved, aki előre keresztet vet - minden bizonnyal eddigi legolcsóbb, mégis prémiummárkás - tesztalanyunk fölött. Elsősorban munkába járáshoz keresett gazdaságosan fenntartható, olcsó, mégis kényelmes autót ennek az 5-ös BMW-nek jelenlegi tulajdonosa, mert sokat utazik otthona és munkahelye között. Messzemenően nem volt szempont, hogy szép legyen az autó, csupán műszakilag keresett megbízható példányt, pár százezer forintért. Persze ez utóbbi két elvárás így együtt talán eleve kizárt sokak számára, a BMW gazdája viszont nem akart ennél többet áldozni autóra. Korábban kipróbált már sok mindent, a használt Ladától az újonnan vásárolt középkategóriás típusokig és családi egyterűig, így kialakult egyfajta értékrendje arról, hogy számára milyen autó, mennyit ér.
Hirdetés
A fentieken túl szintén fontos kritériumként említhető, hogy mindenképpen dízelmotoros autót keresett a tulajdonos. A kényelmi szempontokat figyelembe véve pedig az is abszolút értéket képviselt, hogy ez az autó automataváltós, hiszen előzőleg egy szintén dízelmotoros és automataváltós Mercedes E-osztályt hajtott e BMW gazdája. A Mercedesben gyengébb motor és csak négyfokozatú automata szolgált, így ez a BMW sokkal inkább gazdája kedvére való, mint a korábbi Mercedes. Nem is annyira a menetteljesítmények, mint inkább a nagyobb tempónál is alacsony fordulat és az ebből adódó csendesebb, gazdaságosabb futás miatt. Más kérdés, hogy 1992-ben még csak az 530i és 540i modellek kaptak gyárilag ötfokozatú automataváltót. Kár ezen elmélkedni, hiszen akad még bőven más alkatrész is, ami nem eredeti ezen az autón. Jelenlegi tulajdonosa egy BMW-mániás ismerősétől vette az autót, akinek áll még néhány donor a garázsában. Úgymond garanciával adta el az 5-öst, mondván, amennyiben bármi gond akadna vele, vigye vissza bátran javításra. Mi tagadás, a jövőre negyedszázados autó megjelenésén túl sem hibátlan, bár az alapvető karbantartásnak is köszönhetően még soha nem hagyta cserben gazdáját. A légkondicionáló szíjának cseréje jelentett egyszer 2000 forintos beruházást, valamint a hűtőrendszer viszkokuplungját kellett cserélni. Az új alkatrészre 20 és 160 ezer forint közötti összeget mondtak, így inkább ismét az előző tulaj segítsége jelentett megoldást. Ő bontott alkatrésszel, munkadíjjal együtt 5 ezer forintért orvosolta a helyzetet, és azóta is hibátlanul fut így az autó. Nem csak gond nélkül, hanem valóban meggyőzően hömpölyög az úton a koros 525 tds. Állapotából adódóan persze nincs meg benne az a patina, ami egy makulátlan youngtimerben magával ragad, de messze nem volt olyan érzésem, hogy jaj, mindjárt szétesik alattam ez az autó. Sőt, hathengeres dízelmotorjának csupán a hangja is már-már szívmelengető a mai négyhengeresekhez képest. Mondom ezt azért, mert sokkal inkább a hengereinek számára jellemző morajjal jár, mint dízeles ketyegéssel - aktuálisan ugyan némi lánccsörgéssel fűszerezve, ami még vizsgálatot igényel. Mindemellett gond nélkül indul, olajat is alig eszik, remekül gyorsít, és nem túlzás, hogy ma is élmény vele az utazás. Nem vadló módjára lendül neki - már csak az automataváltó miatt sem - viszont nagyobb sebességnél is magabiztosan gyorsít, állítólag akár 200-ig. A motor állapotát mutatja az is, hogy átlagosan 6,5 literes fogyasztással jár az autóval tulajdonosa, általában autópályán és autóúton, nem hajtva, a sebességhatárok engedte keretek között tempomatozva. A váltó is hibátlanul teszi a dolgát, szépen lépked a fokozatok között, visszaváltásnál sem tétovázik. A futómű is rendben van, nem hallható kopogás, bár nem is fut álomszépen az autó, érződik, hogy ráférne egy futóműállítás, amit 4 új kerékkel együtt meg is kap jövőre. Sőt, a BMW fényezése is megújul, eltüntetik a rozsdafoltokat, amelyek már sok helyen megjelentek. Az autó kora alapján ez nem is meglepő, története pedig csak az előző tulajtól ismert, előtte nem. Így csak annyi tudható, hogy a küszöbök már nem eredetiek, egyéb szerkezeti javítás azonban nem történt az elmúlt 4 évben. Kiváló példa ez az autó arra, hogy van átmenet a múzeumba illő veteránautók és a végüket járó bontószökevények között, avagy nem csak akkor lehet használható egy több tízéves autó, ha OT rendszámot kap. Pár százezer forintért is létezik használható, netán élvezetes használt autó, amely kellő karbantartással fenntartható, némi kompromisszummal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    [i]“Rendberakva ezek 1-1.25mFt közt állnak meg, most mind1 mennyiért veszek 200-300-600eFt, de 1-1,25mFt körül mit kapsz? Valami ócska gyufásdobozt.”[/i]

    Kérlek mesélj még…

    1: [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra_c/opel_vectra_c_caravan_1.9_cdti_elegance_klima_alu_8legzsak-10640246[/url]
    2: [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus_c-max/ford_focus_c-max_1.6_tdci_ghia_dpf_110_le._szervizkonyv-10455017[/url]
    3: [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/superb/skoda_superb_1.9_pd_tdi_limited-10663382[/url]

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    A célom :

    kifejleszteni és megépíteni egy teljesen új üzemanyag megtakarító családot 2016 – 2017 évre . Együttműködni a lehetséges Magyar partneremmel.
    A folyamatos fejlesztés több gépjárműveken alkalmazás

    Természetesen célom a legjobb üzemanyag megtakarító család elkészítése . Akár versenykörülmények között is figyelemre méltó eredményeket képes legyen produkálni.

    Read more: [url]http://uzemanyag.hupont.hu/8/leendo-temekek#ixzz4MknSbXN7[/url]

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    Egyébként érdekes, hogy mennyivel jobban eltalálták a testvér 7-es nyúlánk, lapos formáját – és az eleje, a hátulja annak ezerszer jobb. Ez valahogy nem jött össze. De ez elég gyakori eset a BMW-nél:)

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    Hű, ha ennyi rozsda egy japán autón lenne, akkor már el lenne hordva mindennek. De ez német – itt minden másképp van. A “rozsda, rohadás” szavakat itt nem illendő használni. Csúnya szavak. A helyes szó a vasoxid, kérem szépen. Kémiai vegyjele: Fe2O3.

    A japán autó szétrohad, porrá rohad, Frédi-Béni autó lesz belőle, stb…

    A német autónál ugyanez:

    “A gépkocsin bizonyos helyeken lévő barna foltok szemléltetik a fém és a nedvesség örökös, viharos háborúját, emellett pedig afféle különleges, díszítő, ornamentikus jellegű vonásokkal látják el a karosszéria lágy vonalait.”

    Rőzsike agya ennél a mondatnál már elfüstölt. “General malfunction. System error.”

    :)))))

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    “A futómű is rendben van, nem hallható kopogás, bár nem is fut álomszépen az autó, érződik, hogy ráférne egy futóműállítás,”

    Gyárilag csak összetartás állítható elöl és kifujt. Ha nem jól fut biztos kivan a futómű(elsőfutóműbe a nagy lengőkar szilentek meg segédirányitókar, hátsófutónűben meg gondolom a hídszilentek).
    Kíváncsi lennék a kézifék működik e rajta, mert 10ből 9en baxák beállítani…Pedig belehet,enyémen működik!

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    1. lofaksztot! Gyári aksi méret kell bele, ami felszerelés függő de kb. 72-95Ah körüliek.
    2. az is hülye aki TDS -t vesz 20km munkábajárásra, mire odaér melegszik teljesen be egy téli napon. Fogyasztásból meg nincs csoda 1,5tonna üresen…
    3. inkább a feneke csússzon, mint a kormányzott kerék
    4. sajnos 🙁 hány ilyen van az öreg luxuskocsikkal(lásd totálcar rulettkerék bálnája ami mélygarázsban porosodott)
    6. rendberakva én simán járnék vele napi szinten, enyémmel is járok, igaz benzines nem dízel. Nem értem miért nézi le sok ember ezeket, sok dologban jobb egy e34, mint valami új dácsia, lada, suzuki, stb.! Rendberakva ezek 1-1.25mFt közt állnak meg, most mind1 mennyiért veszek 200-300-600eFt, de 1-1,25mFt körül mit kapsz? Valami ócska gyufásdobozt. Ez meg technikailag már nagyon modern de formavilágban még a 80as éveket idézi. Gyönyörű forma és modern technika.

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    1. itt a hideg, valószínűleg kell bele egy jó és nagy akksi
    2. munkábajáráshoz általában 10-20km-re vesznek kocsit, de ha ez “lomha országutazásnál” evett 6.5L-t, ránézésre azt is kannázott nyállal, az simán lehet 7L felett, akkor az városi 9-10L lenne
    3. a képek alapján nem már, hanem MÉG rajta van a téligumi , ami a hátsókerekes mivoltából adódóan erősen kéne hozzá, plusz 2db 50kg vastömb a hátuljába
    4. valyon hányadik üzembentartónak az üzembentartója árulja most ?
    5. mennyibe lenne egy szokásos folyadékok, olajok, gumik, szűrők, fékek, kopóalkatrészek csere
    6. ezzel max egy tréleres merne munkába járni, úgy hogy fent van rajta :DDD

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    Rossz alap lenne ez mindenhez. Ebben az autóban valószínűleg semmi használható sincs. Az is nagy madár lehet aki elhiszi hogy egy 24 éves dízel nagy utazó autóban 320e km van:) Persze 13e km/év :D, mikor a mostani kb 8.tulajdonos is kilométerfalásra vette az autót. Ezen autók legtöbbjében 3-4 éves korában volt ennyi kilométer.
    Egy ismerősöm Németországban vett egy dízel A5-öt. Most 9 éves az autó, amikor kiderült hogy 3 évesen volt benne 160e km, majd évente csökkent mire elérte 9 éves korára a 90ezer km-et. Német használtauto kereskedőtöl vette, nem töröktől, arabtól.

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    Rossz alap lenne ez mindenhez. Ebben az autóban valószínűleg semmi használható sincs. Az is nagy madár lehet aki elhiszi hogy egy 24 éves dízel nagy utazó autóban 320e km van:) Persze 13e km/év :D, mikor a mostani kb 8.tulajdonos is kilométerfalásra vette az autót. Ezen autók legtöbbjében 3-4 éves korában volt ennyi kilométer.
    Egy ismerősöm Németországban vett egy dízel A5-öt. Most 9 éves az autó, amikor kiderült hogy 3 évesen volt benne 160e km, majd évente csökkent mire elérte 9 éves korára a 90ezer km-et. Német használtauto kereskedőtöl vette, nem töröktől, arabtól.

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    Fáj? Neked is ilyen van? Dehogy, de igényed lenne egy ilyen fostalicskára, csak nem telik rá, ebben kb 100%-osan biztos vagyok. Igénytelen gyökér vagy és trollkodással kompenzálsz.

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    Maga a modell nem lenne rossz alap egy későbbi oldtimerhez, de ahhoz túlságosan rossz állapotban van.

    Szóval amit ez az autó kínál:
    1. Donor más BMW-khez, mert ennyi km-rel nem sok másra jó.
    2. Pár nap gondoltan bohóckodást többletköltségek nélkül (az elbontás talán fedezi a kiregisztrálást).

    20 éves autók pont a mélyponton vannak, már alig van használati értékük de még éveik kell kímélni hogy oldtimer lehessen. Viszont ahhoz hogy oldtimerré válhasson rengeteg dolgot helyre kellene tenni (pl kormány).

    Ismerősi körben sokkal fiatalabb autókat is rég kidobtak ismerőseim, legyen az Golf, vagy Mazda 323, ezek már nem “autónak” valók hanem hobbitárgynak.

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    Te kezet mosol vizelés előtt is igaz? Biztos vagyok benne. És az út szélén akkor se brunyálsz, ha beléd kövesedik, mert ott nincs vízcsap a prehugyozásos kézmosáshoz.

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    “Elsősorban munkába járáshoz keresett gazdaságosan fenntartható, olcsó, mégis kényelmes autót ennek az 5-ös BMW-nek jelenlegi tulajdonosa, mert sokat utazik otthona és munkahelye között.”
    NEM LESZ OLCSÓ! Nekem is e34 van….

    “Az állóhelyzeti fűtésnek csak a panelja maradt az autóban, így órának jó, másra nem.”
    Az nem állófütés panel, azokon több gomb volt. Ez sima hőmérős digit óra. Állófűtést a bc2, bc3 és bc4 kezeli.

    “A légkondicionáló szíjának cseréje jelentett egyszer 2000 forintos beruházást, valamint a hűtőrendszer viszkokuplungját kellett cserélni. Az új alkatrészre 20 és 160 ezer forint közötti összeget mondtak, így inkább ismét az előző tulaj segítsége jelentett megoldást. Ő bontott alkatrésszel, munkadíjjal együtt 5 ezer forintért orvosolta a helyzetet, és azóta is hibátlanul fut így az autó.”
    ITT KEZDŐDNEK A BAJOK. Mire a szíj elöregszik bőven cserélni kellene mindent és újban. Új viszkó 20körül vízpumpa 10körül, stb. Szíjfeszítőknél se csak hidraulika patron meg esetleg görgőt hanem megvenni kompletten a teljes feszítőszerkezetet 20körül, ha klimás mind a kettőt. Igen így már közelit csak az alkatrész a 80-100hoz de garantált gondmentes újból megtehető 100-150ekm lesz!

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    Kategórián belül olcsó az alkatrész hozzá, és igen lehet 1mFt kell mire tipptopp lesz. DE 1mFt ért mit kapsz? Főleg ami már mindjárt veterán, tehát érdemes rákölteni…

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    Ilyen autót már nem szabad megvenni! Főleg Bmw amihez jó drága az alkatrész még akkor is ha öreg. Erre a roncsra még kellene legalább 1 milla mire használható lenne. Mehet a zúzdába!

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    Lejössz ide keletre egy ilyennel Bélám, a lidül parkolóba olyan presztízsed lesz a sok f astra meg ezres stift között, mintha monte kárlóból csöppentél volna ide…:D

  • 2017.10.28. at 01:18
    Permalink

    Hát mi a bontószökevény ha nem ez? Számomra a bontószökevény az amire az az autó amire messze az értékén felül kellene költeni ha nem szeretnénk rozsdafoltokat, és azt szeretnénk hogy kb ne legyen gusztustalan az autó. Ebbe ez autóba még rövid kör erejéig sem szívesen ülnék be. Ez az autó a képek alapján gusztustalan lelakott ágytál kategóriában van nálam.

Vélemény, hozzászólás?