Mesterséges madárürülékkel tesztelik a Fordok fényezését

A Ford számos tesztnek veti alá a karosszéria védőrétegét, melyek között akadnak furcsák is

UV-lámpa alatt, fagyban és hőségben strapálni az autók fényezését a Ford szerint nem elég: laborjukban kikotyvasztottak egy mesterséges anyagot, ami a szárnyasok végtermékét hivatott imitálni.

Autóink fényezését elképesztő mértékben igénybe veszik a környezeti hatások: az év egyik felében a napon ég, a másik felében fagypont közeli hőmérsékletet kell kibírnia, miközben por, sár és mindenféle piszok éri. Felmerül tehát az igény a vásárlókban, hogy új autójuk színezése évekkel a vásárlás után is hasonlóan csillogjon, mint a gyártósor végén lévő fényalagútban. A Ford pedig készségesen kielégíti ezt az igényt, ráadásul maradéktalanul, mert még a madárürülék elleni védelemre is odafigyelnek modelljeik fényezésekor.
Hirdetés
A fenti, témához illő komolyságú videóban láthatjuk, ahogy a Ford tudósai addig kísérleteztek, míg létre nem hozták a mesterséges madárpottyantást. A (vég)termék felhasználási köre valószínűleg csupán az autók fényezésének tesztelésére korlátozódik, ezért talán kissé fölöslegesnek tűnhet az a sok munka, amit a Ford beleölt az anyag elkészítésébe. Viszont élő madarakat befogni az autók bepiszkítására nem lenne túl állatbarát, a szabadon élő állatoktól potyadékot begyűjteni pedig sem kiszámíthatónak, sem kellemes munkakörnek nem tekinthető, így hosszú távon ez tűnik a legjobb megoldásnak - ráadásul tudományos munkájuk révén megtudhattuk azt is, hogy a madárürülék azért áll fehéres és feketés-barnás részekből, mert az állat testében termelődő folyékony és szilárd végtermék olyan gyorsan távozik, hogy nincs ideje rendesen összekeveredni. Jó tudni ezt is!
Hirdetés
A Ford annyira részletesen kutatta a gusztustalan keveréket, hogy az elmondásuk szerint hűen tükrözi Európa legtöbb madárfajának étrendjét. Szükséges is az ilyen alapos munka, hiszen közeledik a nyár, a lezárások és korlátozások miatt pedig sokunk járműve áll odakint magányosan, pont a madárszezon kezdetekor. Természetesen nem csak ilyen különös teszteknek vetik alá az autók fényezését, hagyományosabb anyagokkal is felkészítik a karosszéria védőrétegét, például pollenekkel, növények terméseivel bombázzák, amit még akár 80 °C-os kemencében is rásütnek a felületre. Emellett UV-lámpával tesztelik a napfény hatását, valamint külön kamráik vannak a fagyos és sós környezet imitálására, de még az elcsöppent üzemanyagra is figyelnek. A Ford fényezése tehát szinte minden eshetőségre felkészül, ami viszont a madárürüléket illeti, még ha ellenálló is a festék, érdemes minél hamarabb eltávolítani az autó felületéről, hiszen hosszabb idő után akár maradandó nyomot is hagyhat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?