Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) közzétette tagjainak 2025 második negyedévére és első félévére vonatkozó csereabroncs-eladási adatait. Adam McCarthy, az ETRMA főtitkára ennek kapcsán elmondta: „
A második negyedévi fejlemények jól tükrözik a kihívásokkal teli gazdasági és geopolitikai környezetet, amely továbbra is aláássa a piaci bizalmat és a beruházásokat. Egyedül a motorkerékpár/robogó szegmens erősödött.” A második negyedév tendenciái 2025 első félévének eredményeiben is tükröződnek. A személyautó szegmensben a második negyedévben bekövetkezett 4%-os visszaesés az első félév egészére is rányomta a bélyegét. Mind a tehergépkocsi-, mind a mezőgazdasági gumiabroncsok szegmensében a második negyedév lényegében követte az első három hónap tendenciáját. Ennek eredményeként a motorabroncsok kivételével a volumenek elmaradnak a 2019 első félévében (a Covid-válság előtt) elért mennyiségektől: személyautó -2,8%, tehergépjárművek -14,3% és mezőgazdasági gumiabroncsok -47%.
A személygépkocsi- és kisteherautó-abroncsok importja Európába (EU27 és Egyesült Királyság) továbbra is növekszik: 2025 első öt hónapjában a mennyiség 15%-kal nőtt 2024 azonos időszakához képest. Kína szerepe vitathatatlan. Vietnam gyorsan feljebb lépett a vezető importőrök rangsorában, most az ötödik helyen áll, megelőzve Indiát és Indonéziát.
2024 végére az összesített utasmobilitás Európában megközelítette, de még nem érte el a 2019-es szintet. Az ingázó forgalomtól jobban függő közlekedési módok (busz, villamos, metró) esetében volt a leglassabb a fellendülés. A vasúti közlekedés nagyságrendje ezzel szemben már meghaladta a korábbi csúcsokat, annak ellenére, hogy egyes piacokon a sztrájkokkal kapcsolatos zavarok, a 2024. év eleji rossz időjárás és kapacitást bővítését célzó infrastrukturális munkálatok akadályozták a közlekedést.
Forrás: Magyar Gumiabroncs Szövetségről (HTA)