Minden adat a Citroën luxusautójáról
Numéro 9 lesz a Citroën nagy limuzinja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Pekingi Autószalonon leplezik le hivatalosan az új luxustanulmányt, melynek sorozatgyártásáról még nem született döntés, de egy párizsi fotósorozaton már most megtekinthető.
Nem DS, Numéro 9, hirdeti büszkén fenekén az újdonság
Beszédes fotó: elegancia és luxus jellemzi a Pekingben debütáló újdonságot, melyet további DS-ek, kompakt limuzin, SUV és D-kategóriás négyajtós követnek
A Citroën három hete kevéssé feltűnő akcióval megmutatta a nagy nyilvánosságnak a DS-sorozat legújabb tagját, amely végül nem is az előzetesen sejtetett DS9, hanem Numéro 9, azaz Kilences szám néven debütál az április 24-én kezdődő Pekingi Autószalonon.
Bár ezzel a tanulmánnyal mutatja be Kínában a DS-sorozatot a Citroën, a Numéro 9 sorozatgyártásáról még nem született döntés, ezzel szemben a többi DS-modellt még idén bevezeti a rohamosan fejlődő kínai piacon. A 2010-es Metropolis tanulmány lábnyomait taposó Numéro 9 valamivel kisebb lett az évek során, a shooting brake karosszéria hossza 4,93 m, szélessége 1,94 m, magassága 1,27 m, az utastér tágasságát pedig a 3 méter hosszú tengelytáv garantálja.
Orrán azért ott figyel a DS-logó, nem véletlen, hogy ázsiai modellek között állítják ki
Formatervezési szempontból a Numéro 9 a már megszokott DS-es stílust követi új elemekkel, mint a teljesen integrált lökhárító-hűtőrács-lámpatest egység, illetve a három különálló üvegfelülettel tagolt tetőkiképzés: ezek a sorozat újabb tagjain is feltűnnek majd.
Kifinomult, sorozatgyártásban piszok drágán megvalósítható részletmegoldások
Természetesen hibrid hajtásláncot pakolt az autóba a Citroën, az első kerekeket a kiállítási példányban a BMW-től származó 1,6 literes benzines turbómotor forgatja, míg a hátsó tengelyre 70 LE/200 Nm erejű villanymotort helyeznek, ami a takarékosság mellett a négykerékhajtás lehetőségét is biztosítja, akárcsak a PSA/Citroën HYbrid4 (Citroën DS5, Peugeot 3008) modellekben.
A három külön üvegfelületet hordozó tető is érdekes elem. Természetesen aktív hidraulikus felfüggesztés támasztja alá
A Kia után a Citroënnél is a Kilences lehet a zászlóshajó, amely nagyobb mint egy E-osztályos Mercedes
A Citroën mérései szerint a hibridrendszer tudatos használatával akár 1,7 l/100 km-es fogyasztás is elérhető az autóval, de azért megvalósulása esetén szívesen megnéznénk, hogy normál forgalomban mennyire teljesíthető másfél tonnával a 2 liter alatti fogyasztás.