Mindent az új VW Tiguanról

Itt a Touareg arcú Tiguan a VW-től

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Közvetlen befecskendezésű motorok és vezetést támogató elektronikák sora jellemezi a megújult, orrával a Touareghez hasonlatossá tett Volkswagen Tiguan kínálatát.


Sem formájával, sem technikai töltetével nem okoz meglepetést a Volkswagen Tiguan felújított változata. Átrajzolt, immár LED-es menetfényt bújtató fényszórói, és az általuk közrezárt hűtőmaszk megszólalásig hozza a nagytesó Touareg vonalait. Természetesen újak a lökhárítók és a hátsó lámpák is, a főbb frissítéseket pedig az elmúlt esztendő új Volkswagen típusaiból könnyen ki is lehetett volna következtetni.
A motorpaletta egésze turbós, közvetlen befecskendezésű, és új autóról lévén szó, magától értetődően Euro5-ös. A benzinesek közül az 1,4 literes "alapgép" 122 lóerős, ugyanezen turbós blokk kompresszorral kiegészítve 160 lóerőt tud, a paletta csúcsa pedig a 2,0 literes TFSI, 180 és 210 lóerővel. Dízelből a 2,0 literes, közös nyomócsöves, CR TDI 110, 140 és 170 lóerővel érhető el. A két (benzines és gázolajos) alapgép csakis front, a 180 és 210 lóerős benzines, és a 170 lóerős dízel viszont kizárólag az elektrohidraulikus vezérlésű, alapesetben a nyomaték 10 százalékát a hátsó kerekekhez közvetítő, de adaptív osztásarányú, 4Motion összkerékhajtással érhető el, a középső motorok esetében pedig választható a hajtáslánc. A fronthajtásúak kivétel nélkül Stop/Start-elektronikásak, ez a 140 lóerős, négykerékhajtású dízelhez is választható. A váltók alapáron mindegyik motor esetében 6 fokozatú manuálisak, 7 fokozatú, kétkuplungos DSG automata a 2,0 literes benzinesekhez, és a 140 lóerős TDI-hez kérhető. Az átdolgozott motorpaletta egyik vívmánya a belépő gázolajos 5,3 liter/100 km vegyes fogyasztása, illetve 139 g/km szén-dioxid emissziója.

A Tiguan frissítésének lényegét azonban nem a karosszéria, illetve a fogyasztási értékek kozmetikázása adja, hanem az, hogy az egyébként alapáron is tisztességesen (ESP, 6 légzsák, légkondicionáló, elektromos ablakok, központi zár, állítható magasságú első ülések, alufelnik) megpakolt szériához immár a márka komolyabb modelljeiből ismerős, vezetést támogató elektronikák - köztük sávtartó és fáradtság érzékelő, automatikus reflektor, parkoló asszisztens és elektromos differenciálzár - is elérhetők.
Az új Tiguan elsőként Németországban, június közepén, majd Európa többi részén augusztustól lép piacra. Kínálatának nem csak a friss extrák a különlegességei: az alapvetően városi szabadidőautónak gyártott széria a terepjárósabb, Track&Field ellátmányával a többinél komolyabb terepszögeket adó lökhárítókat és terepjáráshoz tanított ABS-t kap. A már megszokott Trend&Fun alap, illetve Sport&Style és Track&Field felszereléseken túl újdonság a Track&Style, mely a terepes lökhárítókhoz társít fényűző (egyebek mellett 17 colos alufelnik, sötétített hátsó ablakok, sportülések, Alcantara kárpitozás, esőszenzor, stb.) felszerelést. Extrák persze utóbbihoz is bőven kérhetők, például elektromágneses folyadékkal töltött, hangolható lengéscsillapító-rendszer, vagy nyitható panorámatető szintén választható a megújult Tiguanhoz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?