Munkaterületbe csapódott egy kamion az M1-es autópályán

Az autópálya túloldalára dobta a Magyar Közút teherautóját a belecsapódó kamion

Döbbenet, hogy szinte hétről hétre csapódnak autók és akár kamionok is a Magyar Közút területbiztosító teherautóiba.

Legutóbb két napja adott közre videót arról a Magyar Közút, hogy az M0 autóúton egy belső sávból lehajtani kívánó autós végül nem jutott el a kihajtóig, hanem a Dunakeszi mérnökség egyik ütközési energiaelnyelő moduljába hajtott bele. A sofőr alighanem úgy gondolta, a lehajtás előtt még megelőz egy kamiont, így viszont a lehajtás nem jött össze, a leállósávon pedig épp a Magyar Közút területbiztosító autója állt. Szerencsére a cég munkatársai a szalagkorláton túl tartózkodtak, így nem sérültek meg. Ugyanakkor az az eset is kiválóan mutatja:

nem árt, ha látjuk a területet, ahova menni kívánunk, nem szabad vakon vezetni.

Hirdetés
Most pedig itt egy újabb, ma reggeli eset. Miként az a Magyar Közút közleményében olvasható, az M1-es autópálya 144-es kilométernél, a Hegyeshalom felé tartó oldalon dolgoztak ma reggel a komáromi mérnökség szakemberei, amikor egy külföldi kamionos nagy erővel becsapódott a munkaterületet és az ott dolgozókat védő ütközésienergia elnyelő berendezésbe.

Az ütközés akkora erejű volt, hogy a több tíz tonnás teherautót beforgatta a pályára, ha nem lett volna szalagkorlát, az árokba lökte volna a kamion.

Ahogy más gyorsforgalmi tereléseknél, itt is több lépcsőben szerepelt sebességkorlátozás, előjelző autókkal hívták fel 500 és 250 méterrel korábban is a járművezetők figyelmét, ahogy a munkaterületet védő nagy, jól látható narancssárga teherautókon is számos fényjelzést használtak. A berendezés előtt ráadásul 100 méter hosszan terelőkúpok is ki voltak helyezve, ennek ellenére a kamion vezetője csak az ütközésienergia elnyelő modul előtti 10-15 méteren fékezett, nyilvánvalóan már későn a szerelvény megállításához.
Hirdetés

Csodával határos módon nem történt személyi sérülés a balesetben, de a képsorok legyenek itt mementóként: vezetés közben nem csak nézni, látni is kell, hogy merre megyünk, ha pedig ott nem szabad a pálya, bizony másfelé kell haladni, vagy épp meg kell állni!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.04.22. at 13:51
    Permalink

    Lehet, hogy a bólyák mögé valami szöges lánc kellene. Akkor a defekt egyből felébresztené aki eddig aludt. Egyébként nem úgy van, hogy ezekben a modern kamionokban már jó idelye kötelező a vészfék? Vagy az is csak csipog, illetve lehet, hogy az fékezett a modul előtt 10-15 méterrel és nem is a sofőr. De rendőrség is lehetne kicsit aktívabban jelen az ilyen tereléseknél az utóbbi idők tapasztalatai alapján. Ahelyett, hogy civil autóból másznak rá a másikra, vagy kamionból tartják fel a többi fuvarozót.

  • 2021.04.23. at 13:47
    Permalink

    Vajon hová nézhetett… nem nehéz kitalálni, nyilván a mobilját nyomkodta mint ma mindenki. Már tizensok éve is vezetés közben chat-eltek, aztóa nyilván nem változott semmi hiszen lehet. Nem szabad, de lehet. Illetve az változott, hogy azóta már mindenki a telefonját nézegeti vezetés közben.

    Lefoglalnám a hatóság helyében. Vagy 2 hónapra.

    Az autóját.

    A telefonjával meg mehetne haza, legalább lenne ideje nyomkodni.

Vélemény, hozzászólás?