Mutatós, vagy mulatós?
BMW 440i vs. Mercedes-Benz C 300 - prémium kabriók egymás ellen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kategóriatársak, mondhatjuk, hogy ellenfelek. Mindkettő német csúcstechnika, és pár másodperc alatt ledobják a tetőt. Nagyjából ennyi a közös bennük, meg persze, hogy polgárpukkasztásra tökéletesek.
Összeeresztettük a két prémium kabriót, hogy meglássuk, melyik mit nyújt. Nagyon más karakterek, talán csak a feltűnéskeltés, amit mindketten egyformán tudnak

Fontos egy ekkora kabriónál, hogy mennyi cuccot vihetünk magunkkal. Túrázni abszolút kényelmesek két embernek, négynek már csak szűkösen, pár napra való holminak van csupán hely
BMW 4-es Cabrio | Mercedes-Benz C-Osztály Cabriolet |
|
Hosszúság [mm] | 4638 | 4686 |
Szélesség [mm] | 1825 | 2016 |
Magasság [mm] | 1404 | 1409 |
Tengelytáv [mm] | 2810 | 2840 |
Annak ellenére kisebb a Mercedes csomagtere, hogy a BMW összehajtott teteje több helyet foglal el,mint a Mercié, és annak csomagtérnyílása is elég kellemetlenül szűk. A BMW összehajtott tetejét legalább ki lehet emelni, így bepakolhatunk alá
Hely szempontjából bent nagy különbség nincs, négy teljes értékű helyet adnak, persze hátul 180 centinél magasabbak inkább ne próbálkozzanak. Komfortban viszont a Mercedesé a pálya, az első ülések szellőztethetők, a BMW-nél ilyen nem elérhető, pedig nagyon jól jön, ugyanakkor előbbinél az ülés magától előrecsusszan, ha valaki hátra akar beszállni. Körkamerás parkolóasszisztenst is csak a Mercedes nyújt, ahogy légrugós felfüggesztést is. Ezzel mondjuk nem győzött meg, mert az elnyújtott egyenetlenségeket ugyan szépen mozogja ki, de minden egyes tenyérnyi hibán képes volt csattanó hangokat kiadni, míg a BMW sportosra hangolt futóműve épp csak a nagyobb hibáknál sírt fel, de abból se volt annyi, hogy egy kezemen ne tudnám megszámolni. Számomra a BMW sokkal komfortosabb volt, annak ellenére, hogy feszesebb hangolású.
Mindkettőnek megvan az előnye, zárva a BMW valamivel jobb hangszigetelésű, esőben viszont ugyanolyan zajos mindkettő
Látszatra a BMW utastere tágasabb, a valóságban csupán néhány centivel több hátul a lábtér, a Merciben kicsit vaskosabbak az első ülések, így a lábfejnek szűk hátul. Elöl mindkettő tökéletes, a BMW-ben sportosabb az üléspozíció
A Mercedes inkább high-tech, mint a BMW, ez mondjuk azért is lehet így, mert évek vannak a két konstrukció között, ez sajnos beülve is egyből megfogalmazódik. A BMW egyszerű műszeregysége között épp csak megbújik egy kis kijelző, amin adatokat váltogathatunk, míg a C-osztálynak okostelefon méretű monitora van a kormány mögött, ráadásul színes, és a grafikája is részletekbe menő. Belül is tökéletesen nyújtja azt, amit a külső sugall, minőségi anyagokból összeválogatott. Parádés formavilágú belterében mindig sztárnak érezhetjük magunkat, orrán a hatalmas csillaggal a virító maszk közepén. A BMW sokkal egyszerűbb formavilága kívül-belül épp csak nyújt valami kis izgalmat a szemnek. Egyszerű középkonzol, fönt egy ágaskodó kijelzővel, semmi olyan részlet, ami komolyabban elvonná a figyelmünket, de az egész tökéletes összhangot sugároz, és minden ott van, ahol lennie kell, vagy ahol épp keresnénk.
A BMW Individual-csomagos belterében nagyom finom tapintású a bőr, akárcsak a Mercedesé, amely ráadásul perforált, szinte mindenhol, ami alapból kellemesebb, és ott elöl még szellőztethetők is az ülések. Ilyet a BMW még felárért sem tud
BMW 4-es Cabrio | Mercedes-Benz C-osztály Cabriolet |
|
Belső szélesség elöl | 1410 | 1390 |
Belső szélesség hátul | 1220 | 1200 |
Belmagasság elöl | 880-960 | 900-990 |
Belmagasság hátul | 930 | 900 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött | 150 | 170 |
Ülőlap hossza elöl | 520-570 | 520-570 |
Ülőlap hossza hátul | 480 | 450 |
Csomagtér hossza [mm] | 900 | 1100 |
Csomagtér szélessége [mm] | 760-1400 | 950-1280 |
Csomagtér magassága [mm] | 340-470 | 250-400 |
Csomagtér mérete [liter] | 370-480 | 285-360 |
Légsál mindkettőben van, ha kicsit hűvösebb időben is ledobnánk a tetőt
A két autó között leginkább olyan stílusbeli különbség fedezhető fel, ami alapján leginkább preferencia kérdése, hogy kinek melyik szimpatikusabb. A Mercedes kívül-belül lenyűgöz látványával. Míg benne igazából mindegy, milyen vezetni, csak az a lényeg, hogy minden szem ránk szegeződjön, addig a BMW a vezetési élményével küld padlóra. Hosszan időztem a Mercedesben, mire elindultam vele, mindent át kellett néznem, mert csodás. A BMW-t viszont alig vártam, hogy beindíthassam és végre úton legyek vele, komolyabban csak másnap reggel kezdtem vizsgálgatni a kocsit. Az biztos, hogy aki szeret vezetni, az az utóbbit választja. Az üléspozíció tökéletes, mélyen ülünk benne, egészen hátratolható az ülés, mert a kormányt is hosszan magunkra húzhatjuk. Minden pillanatban arról szól, hogy a sofőr jól érezze magát.
Nagy előnye a légrugós felfüggesztésnek, hogy gombnyomásra néhány centit képes emelni a kocsin, így kisebb az esélye, hogy szorult helyzetbe kerülünk, egyébként még mindig inkább hagyományossal kéne
BMW 440i Cabrio xDrive | Mercedes-Benz C 300 Cabriolet |
|
Hengerűrtartalom [cm3] | 2998 | 1991 |
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | automata/9 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 326 (5500) | 245 (5500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 450 (1380-5000) | 370 (1300-4000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 5,4 | 6,4 |
Végsebesség [km/h] | 250 | 250 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 10,3/6,1/7,6 | 8,9/6,0/7,1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 165 | 161 |
Menetkész tömeg [kg] | 1850 | 1690 |
Menetzaj 50 km/h-nál [dB(A)] | 56 | 60 |
Menetzaj 90 km/h-nál [dB(A)] | 64 | 64 |
Menetzaj 130 km/h-nál [dB(A)] | 70 | 69 |
Alapár (Ft) | 18 443 600 | 15 662 910 |
Tesztautó ára (Ft) | 24 531 300 | 23 986 490 |
Két helyről nyílik szélfogó a Mercin, ráadásul elektromosan, ezek nagy sebességnél sokat érnek. A BMW csak egy nagy hálót ad, azt is macerásan, kézzel kell a helyére tenni, ráadásul úgy hátul utas nem ülhet
Na tessék, csak elfogult lettem a végére. Van még pár ütőkártyája a BMW-nek, például hogy piszkosul masszív, minden kanyart tűpontosan vehetünk vele, és közben semmi nem vonja el a figyelmünket. A Mercedesről sajnos ez nem mondható el, valahonnan folyamatosan adott zajt, mindig épp ahonnan kedve volt, de a napellenzők és főleg a baloldali A-oszlop borítása állandóan társalogtak. Szörnyű dolog ezt hallani egy még szinte zsír új kocsiból, ami ráadásul a 24 millió forintot kergeti. Az is igaz, hogy frissebb konstrukció a BMW-nél, később biztos megoldják ezt a merevségi problémát, viszont a BMW szinte csúcsfelszereltségével sem volt sokkal drágább. Hasonló motorral meg végképp kevesebbért hazavihető, több élményt nyújt, minőségi anyagokból, egyszerűbb tálalásban. Mindkettő sokat mutat, de a Merci csillogása kilométerekről kiborítja az irigykedőket. Akinek ez kell, egyértelmű a döntés, aki mókát keres, az a BMW-hez menjen.
Egyértelmű, hogy melyik a mutatósabb, ráadásul az áraik is hasonlók ebben az összeállításban. Kisebb és gyengébb motorral kaptuk a C-osztályt, de alig olcsóbb
Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy mindkettőt nemrég tesztelték külön-külön. Az meg, hogy én nem írtam kommentet, az érdeklődés teljes hiánya miatt volt:)
Két remek verda, nagyobb kommentáradatra számítottam… 🙂
Én talán a Mercit választanám, bár én tipikusan nem ilyen autóknál kötök ki… 🙂
Hát ez a BMW gyönyörű!