Nem csak pálinkából, autóból is a hazai a kedvenc

Három évtizedes csúcson a Magyar Suzuki

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak az autópiac, az azt vezető Suzuki is rekord számokat ért el júliusban, az eladások több mint negyedét adta.

Miként arról tegnap beszámoltunk, júliusban több éves csúcsot ért el az autópiac. Nem meglepő, hogy az azt vezető Suzuki is all time rekordot töltött, 3944 autós eladásával 25,8 százalékos piaci részesedést ért el, ezzel nem csak saját, csaknem három évtizedes rekordjait döntötte meg, hanem az egyedüli olyan márka is volt, amely két számjegyű piacrészt tudhatott magénak.
Míg az eladások több mint negyedét adta a Suzuki, több mint ötödét (21,4 százalékát) két hazai, esztergomi gyártású és az eladási éllistát felváltva vezető modelljük, a Vitara és az SX4 S-Cross tette ki. A Suzuki nem csak júliusban, egész évben is igen erős volt, az első hét hónapban az autóeladások 17,4 százalékát a Suzuki modelljei adták, júniusról júliusra 6,5 százalékkal tudta növelni piacrészét a márka.
Hirdetés
A magánvásárlók körében különösen erős a Suzuki, júliusban minden harmadik, privát ügyfél nevén forgalomba helyezett autó Suzuki volt, éves szinten 27 százalékos a Suzuki részesedése a magánszemélyeknél. Az eladások 37,7 százalékát adó SUV szegmenst a Vitara 32,4 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti, január óta 6956 példány fogyott belőle, de csak júliusban 1863 példány, azaz az átlagos havi mennyiség másfélszerese.
A Vitara legfőbb konkurense a vele egy gyártósoron készülő SX4 S-Cross, ami a teljes személyautó-piacon a második helyet foglalja el, de az alsó-középkategóriát toronymagasan, 31,3 százalékos szegmensrészesedéssel vezeti. Mint azt a Suzuki írja, a típus egyre kedveltebb mind a privát, mind pedig a flotta vásárlók körében, olyannyira, hogy idén több hónapban is megszorongatta a piacvezető Vitarát. A két modell gyártását 3 200 dolgozó és 770 robot végzi két műszakban a Pilis lábánál, Esztergomban. „A kivezetett motor miatt a két típus árai közeledtek egymáshoz, így nőtt az érdeklődés az SX4 S-CROSS irányába, hosszú távon azonban továbbra is a Vitarában látjuk a nagyobb potenciált” – kommentálta a cég eddigi idei értékesítési tendenciáit Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója. A Suzuki tehát egyértelműen azt jósolja, hogy a SUV-divatnak messze nincs még vége.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.08.02. at 11:09
    Permalink

    Ismerősöm Vitarát szeretett volna venni, a szalonban volt egy SX4 mellette, próba után az utóbbi mellett döntött. Az értékesítő szerint sokan vannak így vele.

Vélemény, hozzászólás?