Nem magyarok nyerték az autós tájékozódási verseny budapesti futamát

Nemzetközi autós tájékozódási verseny Budapesten

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lezajlott az Autonavigátor.hu kupa második fordulója, a Georallye Közép-Európa Kupa hazai fordulója.


Nemzetközi futam lévén szép számmal érkeztek külföldi (lengyel, román, szlovák és cseh) versenyzők, a 30 csapatból 20 külföldi és 10 magyar versenyző állt rajthoz. A verseny nehézségére jellemző, hogy a Magyar Bajnokság versenyzői közül is csak az első öt helyezett jött el, akiknek minden pont számít a végelszámolásnál, a többiek, akik inkább a játékosabb versenyeket kedvelik most otthon maradtak, vagy már nyaraltak.
A versenyre jövetellel a legnagyobb távot idén is a Lengyelországi Poznan-ból érkező autók tették meg. A helyszín ezúttal minden csapatnak új volt, hiszen Budapesten korábban sosem rendeztek még Georallye Közép-Európa Kupa futamot, eddig ennek a versenynek csak Kisújszállás és Pécs adott otthont.
A korábban már ismertetett elvű versenyen mindkét napon két ügyességi és két tájékozódási szakasz várt a versenyzőkre. Az ügyességi számokra az Őrmezei úton lévő helikopter leszállón került sor.
Az első ügyességit még szürkületben teljesítették a versenyzők, természetesen mindenki igyekezett a tőle telhető legjobbat kihozni az autójából, de a Csehországból érkező nagyszámú Fabia és Octavia RS-ekkel meggyűlt a hazai versenyzők baja, utóbbi versenyzők ugyanis legyőzhetetlennek tűntek. 21 órától elrajtolt az első éjszakai tájékozódási szakasz. A két éjszakai etapra összesen három órás szintidőt állapítottak meg a rendezők, mely alapvetően elegendő is volt, nem késtek a versenyzők az ideális időhöz képest. Az etapok alatt főleg a XI. és XII.-dik kerületeket járták be az autók. A két tájékozódási szakasz közt került sor a második ügyességire, már teljes sötétségben. Itt már több pályatévesztés és bójadöntés is előfordult, egyrészt a sötét, másrészt a nehezebb pálya miatt.

Az éjszakai etapokat néhány igen jól eltalált szakasszal nehezítették a szervezők, de a rutinosabb versenyzőknek ez sem okozott gondot. Éjfél körül ért véget az éjszakai verseny, kiadós pihenés után reggel 9-től folytatódtak a küzdelmek. A nappali verseny egy 1,5 órás tájékozódási szakasszal indult, melynek során ismét Kelenföld utcáit járták a versenyzők, majd ügyességi verseny következett és indultak az autók a leghosszabb, 3 órás etapra Törökbálintra. A Tóváros utcánál lévő szakasz kifejezetten jól felépített, gondolkodtató és egyben szórakoztató is volt, üde színfoltnak számított a három pecsételő fiatal, akik minden egyes alkalommal megvitatták, hogy előzőleg ki osztotta a pecsétet és most ki következik...
Az utolsó etap után még egy ügyességi következett, majd az értékelés.
A versenyzők visszajelzései alapján a szakaszok nagyon színvonalasak voltak és rengeteg figyelmet követeltek meg mind a pilótától, mind a navigátortól.
Az eredmények kifüggesztésénél volt némi óvás, de egy félórás tanácskozás után kialakult a végleges eredmény. Külön értékelték a nemzetközi sorozatban és az azon kívűl versenyzőket, valamint a tájékozódási és ügyességi versenyszámokat.
A nemzetközi tájékozódási verseny dobogós helyezettjei:
  1. Aleš Čejka Petr Dvorský (Csehország)
  2. Norbert Kuźniak Maurycy Skowroński (Lengyelország)
  3. Pańka Marek Czuczwara Wojciech (Lengyelország)

Az Autonavigátor.hu kupa (Magyar Bajnokság) tájékozódási verseny dobogós helyezettjei:
  1. Petr Černý Pavel Virl (Csehország)
  2. Pataki József Csíkvár László (Magyarország)
  3. Merkl Balázs Nemeskéri Klára (Magyarország)


Érdekesség, hogy Petr Černý, aki egy tűzpiros Fabia RS-el versenyez és a csehországi futamok egyik szervezője a Közép-Európa Kupa többi fordulójában nem indul, viszont a magyar versenyeket annyira kedveli, hogy minden évben eljön, bárhol is legyen a verseny, és mindig a dobogón végez. Már tavaly is ő nyerte ezt a kategóriát.

A budapesti versenyen egy újdonságnak számító Magyar Vándorkupát is készítettek a szervezők, melyet a nemzetközi kategória győztese vihet haza egy évre, idén ezt a kupát az Aleš Čejka - Petr Dvorský páros nyerte Csehországból. Az eredményhirdetés után már csak a megszokott, hajnalig tartó ünneplés maradt hátra a több országból érkezett versenyzők számára.
Az Autónavigátor.hu kupa harmadik futamára, mely egyben az éves Georallye Magyar Bajnokság zárófutama is lesz, 2011. szeptember 30. és október 1. között kerül sor Pécsett. A részletes programot természetesen közzétesszük, várhatóan szeptember elején.
A záró futam szervezői ismét egy könnyebb, játékosabb, a tavaszihoz hasonló versenyt ígérnek, és várhatóan ismét lesznek különlegességek (pl. gokartos ügyességi versenyszám) ahogy azt már a Pécsi Georallye Autósport Egyesülettől megszokhattuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?