Nem meglepetés: a Renault mai arcát hozza az új Clio
Külső fotóival is debütált a Renault Clio ötödik nemzedéke, mutatjuk!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tegnap megjelentetett belső fotók után immár kívülről is látható a Renault Clio V, ami a márkára jellemző stílusjegyeket hozza.
Elöl-hátul LED fényeket kap az elődjénél 1,5 centivel rövidebb Clio V
Az új, ötödik generációs Renault Clio formáját tulajdonképp ki lehetett volna találni a korábbi, 2012 óta a franciák kedvenc kisautójának számító Clio IV és persze a Renault-ra ma jellemző formavilág alapján. Elegánsabb és dinamikusabb vonalakat kapott, a karosszéria 4048 milliméteres hossza 14 milliméterrel szerényebb lett, ami nem is ártott a kisautó szegmensben. A szélesség ugyanakkor 6,6 centiméterrel (1798 mm-re) nőtt, ami egyértelműen tágasabb utasteret ígér. Kereken 3 centiméterrel apadt (1440 mm-re) a magasság, ami jobb aerodinamikát eredményez. A sajtóanyag a leszorítóerőt növelő, az első kerékjáratokhoz telepített légcsatornákat is említ.
Több mint 6 centivel szélesebb, 3 centivel alacsonyabb is lett a korábbihoz mérten, hozzá hasonlóan csakis ötajtósként debütált, a kombi Grandtour változatról sincs egyelőre hír. A hátsó kilincset most is a C-oszlopba rejtették
A vadonatúj, CMF-B platformra épülő ötödik generációs Clio belterének állítólag minden eleme teljesen új. A platform természetesen elektromos verziókra is tervezett, s a Renault 2022-re 12 tagúnak ígért "elektrifikált" kínálatának első tagja lesz az új Clio - egy házon belül fejlesztett "E-Tech hybrid" hajtáslánccal, ami leginkább konnektoros hibridnek ígérkezik. A Clio a hálózatba kapcsolt és az önvezető modellek terén is úttörő lesz a márka ígéretei szerint (elérhető hozzá a távolságtartós tempomat és a sávtartó is), továbbá sportos R.S. Line és Initiale Paris verziókban is elérhető lesz.
Számos belső színnel, akár az ajtókon is puha kárpitozással jön, meg persze digitális műszerblokkal és minden eddiginél nagyobb központi kijelzővel
A már tegnap látott beltér a korábbiaknál finomabb anyagokat, digitális sebességmérőt és elektronikus rögzítőféket tartogat. A műszerblokk egy 9,3 colos TFT, míg a középkonzolra kiviteltől függően 7-10 colos kijelző kerül, utóbbi a navigációt is adó verzió, ami nem csak minden eddigi Renault-énál, hanem a kategóriatársakénál is nagyobb. Nagyobb lett (26 literrel) a csomagtér is, ami immár 391 literes.
Magasra került a csomagtér küszöbe, nőtt ugyanakkor az űrtartalma is, immár 391 literes
Minden új Clio 100 százalékban LED-es lámpákat kap - elöl-hátul, az R.S. Line 17 colos felniket és persze számos egyéb sportosítást is, a 17 colos kerék eltérő dizájnnal az Initiale Paris kivitelnél is jár, prémium kárpitozás és kiegészítők mellett. Az információk kapcsán úgy tűnik, a Renault is feliratkozott a "csepegtetők" táborába, ugyanis a Clio V motorpalettájáról még semmilyen információt sem árultak el. Ugyanakkor a Genfi Autószalonon már minden részletével pózoló kisautóról nagyjából egyértelműen tudható, hogy a Nissan Micrában nemrégiben debütált 1,0 literes, háromhengeres és az 1,33 literes, négyhengeres TCe - turbós benzines, valamint az 1.5 dCi motorokkal várható. Valódi R.S. változatról egyelőre nincs hír, ám az is sejthető természetesen, akár a Talisman, Espace esetén 225 lóerős, de a Megane R.S. kínálatában 280 lóerős 1,8 literes TCe motorral. Hogy utóbbi vagy a konnektoros Clio jön-e hamarabb, azt egyelőre nem tudni.