Nem meglepetés: a Renault mai arcát hozza az új Clio
Külső fotóival is debütált a Renault Clio ötödik nemzedéke, mutatjuk!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tegnap megjelentetett belsÅ‘ fotók után immár kÃvülrÅ‘l is látható a Renault Clio V, ami a márkára jellemzÅ‘ stÃlusjegyeket hozza.
Elöl-hátul LED fényeket kap az elődjénél 1,5 centivel rövidebb Clio V
Az új, ötödik generációs Renault Clio formáját tulajdonképp ki lehetett volna találni a korábbi, 2012 óta a franciák kedvenc kisautójának számÃtó Clio IV és persze a Renault-ra ma jellemzÅ‘ formavilág alapján. Elegánsabb és dinamikusabb vonalakat kapott, a karosszéria 4048 milliméteres hossza 14 milliméterrel szerényebb lett, ami nem is ártott a kisautó szegmensben. A szélesség ugyanakkor 6,6 centiméterrel (1798 mm-re) nÅ‘tt, ami egyértelműen tágasabb utasteret Ãgér. Kereken 3 centiméterrel apadt (1440 mm-re) a magasság, ami jobb aerodinamikát eredményez. A sajtóanyag a leszorÃtóerÅ‘t növelÅ‘, az elsÅ‘ kerékjáratokhoz telepÃtett légcsatornákat is emlÃt.
Több mint 6 centivel szélesebb, 3 centivel alacsonyabb is lett a korábbihoz mérten, hozzá hasonlóan csakis ötajtósként debütált, a kombi Grandtour változatról sincs egyelÅ‘re hÃr. A hátsó kilincset most is a C-oszlopba rejtették
A vadonatúj, CMF-B platformra épülÅ‘ ötödik generációs Clio belterének állÃtólag minden eleme teljesen új. A platform természetesen elektromos verziókra is tervezett, s a Renault 2022-re 12 tagúnak Ãgért "elektrifikált" kÃnálatának elsÅ‘ tagja lesz az új Clio - egy házon belül fejlesztett "E-Tech hybrid" hajtáslánccal, ami leginkább konnektoros hibridnek Ãgérkezik. A Clio a hálózatba kapcsolt és az önvezetÅ‘ modellek terén is úttörÅ‘ lesz a márka Ãgéretei szerint (elérhetÅ‘ hozzá a távolságtartós tempomat és a sávtartó is), továbbá sportos R.S. Line és Initiale Paris verziókban is elérhetÅ‘ lesz.
Számos belsÅ‘ szÃnnel, akár az ajtókon is puha kárpitozással jön, meg persze digitális műszerblokkal és minden eddiginél nagyobb központi kijelzÅ‘vel
A már tegnap látott beltér a korábbiaknál finomabb anyagokat, digitális sebességmérÅ‘t és elektronikus rögzÃtÅ‘féket tartogat. A műszerblokk egy 9,3 colos TFT, mÃg a középkonzolra kiviteltÅ‘l függÅ‘en 7-10 colos kijelzÅ‘ kerül, utóbbi a navigációt is adó verzió, ami nem csak minden eddigi Renault-énál, hanem a kategóriatársakénál is nagyobb. Nagyobb lett (26 literrel) a csomagtér is, ami immár 391 literes.
Magasra került a csomagtér küszöbe, nőtt ugyanakkor az űrtartalma is, immár 391 literes
Minden új Clio 100 százalékban LED-es lámpákat kap - elöl-hátul, az R.S. Line 17 colos felniket és persze számos egyéb sportosÃtást is, a 17 colos kerék eltérÅ‘ dizájnnal az Initiale Paris kivitelnél is jár, prémium kárpitozás és kiegészÃtÅ‘k mellett. Az információk kapcsán úgy tűnik, a Renault is feliratkozott a "csepegtetÅ‘k" táborába, ugyanis a Clio V motorpalettájáról még semmilyen információt sem árultak el. Ugyanakkor a Genfi Autószalonon már minden részletével pózoló kisautóról nagyjából egyértelműen tudható, hogy a Nissan Micrában nemrégiben debütált 1,0 literes, háromhengeres és az 1,33 literes, négyhengeres TCe - turbós benzines, valamint az 1.5 dCi motorokkal várható. Valódi R.S. változatról egyelÅ‘re nincs hÃr, ám az is sejthetÅ‘ természetesen, akár a Talisman, Espace esetén 225 lóerÅ‘s, de a Megane R.S. kÃnálatában 280 lóerÅ‘s 1,8 literes TCe motorral. Hogy utóbbi vagy a konnektoros Clio jön-e hamarabb, azt egyelÅ‘re nem tudni.
Visszalépés a forma, nekem ennél az újnál sokkal jobban tetszik az elődje.