Nem meglepetés: a Renault mai arcát hozza az új Clio

Külső fotóival is debütált a Renault Clio ötödik nemzedéke, mutatjuk!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tegnap megjelentetett belső fotók után immár kívülről is látható a Renault Clio V, ami a márkára jellemző stílusjegyeket hozza.


Az új, ötödik generációs Renault Clio formáját tulajdonképp ki lehetett volna találni a korábbi, 2012 óta a franciák kedvenc kisautójának számító Clio IV és persze a Renault-ra ma jellemző formavilág alapján. Elegánsabb és dinamikusabb vonalakat kapott, a karosszéria 4048 milliméteres hossza 14 milliméterrel szerényebb lett, ami nem is ártott a kisautó szegmensben. A szélesség ugyanakkor 6,6 centiméterrel (1798 mm-re) nőtt, ami egyértelműen tágasabb utasteret ígér. Kereken 3 centiméterrel apadt (1440 mm-re) a magasság, ami jobb aerodinamikát eredményez. A sajtóanyag a leszorítóerőt növelő, az első kerékjáratokhoz telepített légcsatornákat is említ.
Hirdetés

A vadonatúj, CMF-B platformra épülő ötödik generációs Clio belterének állítólag minden eleme teljesen új. A platform természetesen elektromos verziókra is tervezett, s a Renault 2022-re 12 tagúnak ígért "elektrifikált" kínálatának első tagja lesz az új Clio - egy házon belül fejlesztett "E-Tech hybrid" hajtáslánccal, ami leginkább konnektoros hibridnek ígérkezik. A Clio a hálózatba kapcsolt és az önvezető modellek terén is úttörő lesz a márka ígéretei szerint (elérhető hozzá a távolságtartós tempomat és a sávtartó is), továbbá sportos R.S. Line és Initiale Paris verziókban is elérhető lesz.
A már tegnap látott beltér a korábbiaknál finomabb anyagokat, digitális sebességmérőt és elektronikus rögzítőféket tartogat. A műszerblokk egy 9,3 colos TFT, míg a középkonzolra kiviteltől függően 7-10 colos kijelző kerül, utóbbi a navigációt is adó verzió, ami nem csak minden eddigi Renault-énál, hanem a kategóriatársakénál is nagyobb. Nagyobb lett (26 literrel) a csomagtér is, ami immár 391 literes.
Minden új Clio 100 százalékban LED-es lámpákat kap - elöl-hátul, az R.S. Line 17 colos felniket és persze számos egyéb sportosítást is, a 17 colos kerék eltérő dizájnnal az Initiale Paris kivitelnél is jár, prémium kárpitozás és kiegészítők mellett. Az információk kapcsán úgy tűnik, a Renault is feliratkozott a "csepegtetők" táborába, ugyanis a Clio V motorpalettájáról még semmilyen információt sem árultak el. Ugyanakkor a Genfi Autószalonon már minden részletével pózoló kisautóról nagyjából egyértelműen tudható, hogy a Nissan Micrában nemrégiben debütált 1,0 literes, háromhengeres és az 1,33 literes, négyhengeres TCe - turbós benzines, valamint az 1.5 dCi motorokkal várható. Valódi R.S. változatról egyelőre nincs hír, ám az is sejthető természetesen, akár a Talisman, Espace esetén 225 lóerős, de a Megane R.S. kínálatában 280 lóerős 1,8 literes TCe motorral. Hogy utóbbi vagy a konnektoros Clio jön-e hamarabb, azt egyelőre nem tudni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?