Nevet változtat és fejlődik a DriveNow autómegosztó szolgáltatás

A Mercedes-Benz és a BMW közösségi autó programja SHARE NOW néven fut tovább

Integrálja hazai tevékenységét a DriveNow a már 16 városban működő, a Mercedes-Benz és a BMW által indított SHARE NOW rendszerbe. Érkezik új alkalmazás, a kilométerkorlátok megszüntetése és autópálya-matricát tartalmazó árak.

Az autóiparban otthon levők tudják, hogy az elektromos járművek mellett az autómegosztás a legfontosabb jelszó manapság. A környezetnek jót tesz a közösségi autózás, az autógyáraknak viszont kevésbé előnyös ez az irány - legalábbis a hagyományos üzleti modelljük alapján -, hiszen kevesebb új autót tudnak eladni. Éppen ezért nagy a verseny a vállalatok között, ki tud minél hamarabb beszállni ebbe a piacba és ezáltal nagyobb részesedésre szert tenni. A Mercedes-Benz és a BMW tavaly jelentette be együttműködésüket, melynek részét képezi egy autómegosztó szolgáltatás - ennek magyarországi változata DriveNow néven volt elérhető, ez viszont mostantól SHARE NOW néven fut majd.
Hirdetés
Nem puszta névváltoztatásról van szó, a szolgáltatást bekötik az Európa 8 országának 16 városában elérhető rendszerbe, így egyetlen fiókkal és alkalmazással könnyedén igénybe lehet venni a szolgáltatást máshol is, például nyaralás vagy üzleti utazás során. Autóhiány miatt sem kell aggódni, hiszen 14 ezer járműből áll a cég flottája, ebből több mint 3 ezer pedig elektromos. A DriveNow eddigi felhasználói elvileg zökkenőmentesen átmenthetik adataikat a SHARE NOW fiókjukba, és már élvezhetik is a kibővített szolgáltatási kört. Egy új, napidíjas csomagot vezet be a SHARE NOW, melyben nincs kilométerkrolát, továbbá a korábbi első 15 perc helyett 20 percig lehet ingyenesen lefoglalni az autókat. Bővül a BMW, MINI, smart és Mercedes-Benz márkájú autókból álló flotta is, az új alkalmazásban pedig további kényelmi funkciók lesznek elérhetők, mint például az adatmódosítás vagy a kárbejelentés. Az autók fővároson kívüli használatát pedig megkönnyíti, hogy a foglaláskor a biztosításra kifizetett összeg a legtöbb modell esetében autópálya-használati jogosultságot is tartalmaz majd. Egyre kényelmesebb tehát a szolgáltatás, ami a felhasználók számának növekedését segíti, a cég elmondása szerint már hárommillió felhasználót szolgáltak ki Európában. Saját kutatásuk szerint a környezet számára is hasznos az autómegosztás, egy közösségi autó akár 4-6 magántulajdonú autót is kiválthat, ezáltal parkolóhelyeket szabadítanak fel, valamint csökkentik a dugók kialakulását. Koppenhágában a felhasználók 16 százaléka mondott le saját autó beszerzéséről a szolgáltatás miatt. Emellett az új, digitális technológiák, valamint az adatelemző képességek fejlődésével olyan információkat lehet kinyerni a felhasználók szokásaiból, melyek segítségével hatékonyabban meg lehet szervezni a túlzsúfolt nagyvárosok közlekedését, a SHARE NOW pedig ebben is szeretne részt venni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?