Okosabb és aszkétább Mercedes C

Bátyjára üt a frissített Mercedes- Benz C-osztály

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elérkezett az aktuális Mercedes-Benz C-osztály félidős modellfrissítése, amely formájával és tudásával is az E-t idézi.

A C-osztály formai frissítése aligha nevezhető újdonságnak. Már tavaly decemberben végleges gyári fotókat közölhettünk az idén három éves W204 sorozat félidős frissítéséről. A teljes információcsomagot azonban mostanáig titkolta a Mercedes. (Figyelik, véletlenül sem a Genfi Autószalonon adták közre az infókat, ott elveszett volna a tömegben a félig új C, most viszont mindenki figyelhet rá.)
Nem csak a LED-es nappali fényekkel szerelt, frissített lökhárítós orr, bizony a technikai töltet is alaposan az E-osztályt idézi. A 2 éve ott megjelent vezetést-támogató elektronikák ugyanis immár egy osztállyal lejjebb is elérhetővé váltak, azaz a C-be is kerülhet automata reflektorkapcsoló, sávtartó elektronika, holttérfigyelő-rendszer, távolságtartós tempomat, éberség-érzékelő, radaros, utasításokkal is segítő parkolássegéd, és a sebességkorlátozó táblákat olvasó, azokat a műszerfalra vetítő kamerarendszer is.
Kétség kívül fontosabbak a belső változások, mint a külsők: nem csak a technikai vívmányokra gondolunk, a műszerfal friss vonalaival az E-osztályt idézi, az Avantgarde-felszereléshez elérhető a tavaly a CLS-ben debütált háromküllős bőrkormány. A fix központi kijelző immár internet-böngészőt is megjeleníthet - a józan ész és a biztonsági előírások alapján természetesen csak álló helyzetben.
Bőven van újdonság a motorpalettán, immár a négy (C 180, 156 LE; C 200, 184 LE; C 250, 204 LE; C 350, 306 LE) benzines is közvetlen befecskendezéses, és csakúgy, mint az öt (C 180 CDI, 120 LE; C 200 CDI, 136 LE; C 220 CDI, 170 LE; C 250 CDI, 204 LE; C 300 CDI, 231 LE) turbódízel start/stop-elektronikás, azaz a különösen takarékos Mercedeseket jelölő BlueEfficiency-címkés.
A fogyasztási értékek mindegyik motor esetében csökkentek, akár 31 százalékkal. A legtakarékosabb C, a 100 km/órás tempóra 8,4 másodperc alatt gyorsuló, 231 km/óra végsebességű, 4,4 l/100 km kombinált fogyasztású, 117 g/km szén-dioxid emissziójú C 220 CDI alapáras hatfokozatú kéziváltósa. Igencsak tiszteletre méltó a korábbinál 34 lóerővel izmosabb C 350 3,1 literrel (!) apasztott, 6,8 l/100 km vegyes fogyasztási értéke is, hiszen ez 6,0 másodperces 100 km/órára gyorsításával, 250 km/órára korlátozott végsebességével már valódi ragadozó.
Noha a frissített C-osztály részletes adatait csak ma közölte a Mercedes-Benz, az új sorozat már itthon is rendelhető. A bővített ellátmánnyal érkező újdonság 8 817 000 forintos alapára gyakorlatilag változatlan (konkrétan 4 000 forinttal több, mint a korábbi). A paletta csúcsát jelentő, alapáron 7 fokozatú automata váltós C 350 14 697 000, 4Matic összkerékhajtással 15 284 000 forintos árcédulája pedig izmosabb motorja ellenére is bő 200 000 forinttal kedvezőbb.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?