Olasz motorral kezdődött meg a hibrid Fiat 500 sorozatgyártása

Nem a Stellantis 1,2 literes háromhengeresét kapja az új, benzines Fiat 500

Az eredetileg kizárólag villanyautónak tervezett divat-Fiat végre megkapta a hőn áhított benzinmotort, ráadásul egy igazi, olasz erőforrás képében.

Megkezdődött a Fiat 500 jelenlegi, eredetileg kizárólag villanyautóként bemutatott generációjából a belső égésű motoros változat sorozatgyártása. A lágy hibrid rendszerrel megtámogatott benzinmotor továbbra sem a cégcsoport szinte minden modellben használt, 1,2 literes Puretech erőforrása, hanem a Fiat saját, 1,0 literes Firefly benzinmotorja, amelyet hatfokozatú kézi váltóval párosítottak. Ahogyan az a Stellantis háza táján lenni szokott, a lágy hibrid és az elektromos kivitel küllemében szinte tökéletesen megegyezik - előbbit csupán a frontrészen lévő extra hűtőnyílásról lehet megismerni. A Fiat továbbra is tartja, hogy még az idén elkészül 5000 példány az újdonságból, ezt követően évi 100 ezer lágy hibrid példánnyal számolnak. Az újdonság természetesen mindhárom karosszériaváltozatban, tehát hagyományos háromajósként, 3+1 ajtósként, illetve kabrióként is érkezik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Olasz motorral kezdődött meg a hibrid Fiat 500 sorozatgyártása

  • 2025.11.24. at 00:47
    Permalink

    Teljesítmény: 65 lóerő
    Csúcssebesség: 153 km/h
    0-100 km/h: 17, 3 másodperc
    Tömeg: 1141 kg
    Várható ár: ~8,5-10 millió forint

    Nagyon nem kell kommentálni – mint ha egy 50 évvel ezelőtt karburátoros új autó adatait nézegetné az ember. Talán csak annyit tennék hozzá, hogy a Fiat 600-asok kb. ugyanennyiért is a kereskedésekben fogják a port, pedig ott legalább a számok rendben vannak.

Vélemény, hozzászólás?