Megkezdődött a Fiat 500 jelenlegi, eredetileg kizárólag villanyautóként bemutatott generációjából a belső égésű motoros változat sorozatgyártása. A lágy hibrid rendszerrel megtámogatott benzinmotor továbbra sem a cégcsoport szinte minden modellben használt, 1,2 literes Puretech erőforrása, hanem a Fiat saját, 1,0 literes Firefly benzinmotorja, amelyet hatfokozatú kézi váltóval párosítottak.
Ahogyan az a Stellantis háza táján lenni szokott, a lágy hibrid és az elektromos kivitel küllemében szinte tökéletesen megegyezik - előbbit csupán a frontrészen lévő extra hűtőnyílásról lehet megismerni. A Fiat továbbra is tartja, hogy még az idén elkészül 5000 példány az újdonságból, ezt követően évi 100 ezer lágy hibrid példánnyal számolnak. Az újdonság természetesen mindhárom karosszériaváltozatban, tehát hagyományos háromajósként, 3+1 ajtósként, illetve kabrióként is érkezik.
Teljesítmény: 65 lóerő
Csúcssebesség: 153 km/h
0-100 km/h: 17, 3 másodperc
Tömeg: 1141 kg
Várható ár: ~8,5-10 millió forint
Nagyon nem kell kommentálni – mint ha egy 50 évvel ezelőtt karburátoros új autó adatait nézegetné az ember. Talán csak annyit tennék hozzá, hogy a Fiat 600-asok kb. ugyanennyiért is a kereskedésekben fogják a port, pedig ott legalább a számok rendben vannak.