Olcsó kisautót készÃt a Porsche
A Macan után újabb modellel bÅ‘vÃt lefelé a Porsche
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Porsche 2015-ben már nem kevesebb mint 200 ezer autót szeretne értékesÃteni, ezért aztán nem is egy olyan projekten dolgozik, ami a paletta lefelé bÅ‘vÃtését eredményezheti.
A képen látható Panameránál kisebb autón is ügyködik a Porsche. Talán Pajun néven
Hogy tényleg Pajun (Panamera Junior) lesz-e a neve vagy sem, még nem tudni (mindenesetre sanszos, mert a Macanra is hasonlÃt annyiban, hogy rövid, 5 betűs és n-re végzÅ‘dik), ahogy azt sem, mikor kezdik gyártani és értékesÃteni. Egy felsÅ‘-középkategóriás Porsche limuzinról van szó, a Panameránál kisebb és olcsóbb személygépjárműrÅ‘l a Maserati Ghiblivel és a többi konkurenssel, például egy izmosabb 5-ös BMW-vel, E-osztályos Mercedesszel vagy XF Jaguarral rivalizálva. (Meg az Audival is, de errÅ‘l nem szól a fáma, mert Å‘ konszerntestvér...)
"Igen, ez az egyik tervünk" - mondta a Pajunról Matthias Müller Porsche-fÅ‘nök az Autocar brit magazinnak adott interjújában azt is hangsúlyozva, hogy még semmi sincs eldöntve. "Épp csak most léptünk egy hatalmasat a Macannal, hiszen nem csupán vadonatúj modellt fejlesztettünk, de a gyártókapacitást is megdupláztuk. Új összeszerelÅ‘ gépsort és festőüzemet is épÃtettünk. Nem kapkodhatunk, és minden fillért csak egyszer költhetünk el. MegvalósÃthatjuk ezt a projektet, vagy akár egy másikat - temérdek ötletünk van."
A leghamarabb 2016-ra, inkább 2017-re várható Pajun és/vagy más későbbi Porsche a VW konszern hátsó- és összkerekes autóinak fejlesztendő MSB-platformját használná a Bentley-vel és nyilván az Audival is közösködve.