Összefog a Suzuki és a Toyota

Közösen fejleszthet a jövőben két japán márka, a Suzuki és a Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új márkát nem alapítanak Tozuki néven, viszont több területen fejleszthetik közösen autóikat. A két japán cég közel azonos érdekei miatt fontolgatja az együttműködést.

Egyelőre még nincs kihirdetve az összefogás, de a Suzuki és a Toyota a hírek szerint komolyan fontolgatja a dolgot. A két japán márka legkevesebb három területen osztozna a fejlesztéseken, mégpedig a környezetvédelem, az informatika és biztonsági kérdésekben egyeznének meg.
Hirdetés
A két vállalat elnökei abban már egyetértenek, hogy az autógyártás mai világában szükség van azonos célú partnerekkel való együttműködésre és csak hasznukra válhat a partnerkedés. Nagy valószínűséggel nem kell várnunk tőlük közös modelleket, viszont a fent említett pontokban komoly lehet a hasonlóság a jövő Toyotáiban és Suzukijaiban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:58
    Permalink

    A Suzuki már sok gyártóval kezdeményezett kooperációt. A GM-Opel is rajta volt a listán, és nemcsak Opel Agila, hanem Fiat néven is forgalmaztak Suzukit. Nos a Suzuki sokkal jobb kocsi, mint amilyennek elismerik, de a piachoz ez még nem elég. Szóval egyedül a nagyok között nem boldogul.

  • 2017.10.28. at 00:58
    Permalink

    Miért kellene részvényt vennie?

    kevered a dolgokat…

    A PSA sem vett Mitsu részvényt (pláne fordítva) a 5008-asért, a Toyota sem cserélt részvényt a PSA-val pedig nemcsak platform, de még a cseh gyártelep vegyesvállalata is közös. Ugyanúgy példa a NEDCAR (Micu Volvo), a “szövetség” lényege egy vegyesvállalat, amit közösen alapítottak pár modell gyártására (ahonnan folyamatosan kivásárolták magukat, és a Micu maradt egyedül, amíg el nem adta).

    Ha részvényes vagy tulajdonossá válsz a szavazatod erejéig, betekintést nyersz a vállalati stratégiába és befolyásolhatod a döntéseket (vagy akár blokkolhatod másokét).

  • 2017.10.28. at 00:58
    Permalink

    A közös padlólemezek használata már egy olyan mélységű partnerségi viszony, amihez a Toyotának Suzuki-részvényt is kéne vennie – ilyesmit viszont nem lehet olvasni sehol. Zöldike, a bloggerbolond jönne is a kreált, buta agyrémeivel, hogy a Toyota megveszi a Suzukit:)

    Erre az egészre a VW-Skoda viszony több szempontból sem jó példa. De majd lesznek erről még hírek, és akkor tisztábban fogunk látni. A Toyotának nem lenne szüksége a Suzukira szinte semmilyen szempontból, mikor a Daihatsu ott van neki, amit ráadásul teljesen be is kebelezett. Egyedül az hibádzik, hogy Európában nincs jelen a Daihatsu, ezért kellhet a Toyónak egy másik, itt is jelen lévő partner.

  • 2017.10.28. at 00:58
    Permalink

    még jó, hogy nem te vezetsz autógyártó cégeket !
    egy ilyen partnerségi viszony, annyiban fog megnyilvánulni, hogy egy csomó közös alkatrész lesz a kocsikban, a műanyag patentektől, a világításkacsolón keresztül, a közös padlólemezik bezárólag, ami által még olcsóbban tudnak gyártani.
    ergó az EU-s piacon, csinálnak egy vw-skoda viszonyt.
    amikor a magyar ignis és wagonR+ ment tele voltak opel cuccokkal (GM-es időszak), de ami beszarik ezen a két szuzukin annak a 90%-a GM hozadék, mint ahogy 2005 utáni ABS kocka is GM-es, ezért nem kell fikázni a suzuki fékpedál beesést, mert ugyan úgy beesik a deawoo/chevrolette/opel-nál is …

  • 2017.10.28. at 00:58
    Permalink

    Remélhetőleg ez a partnerségi viszony nem lesz olyan viharos, mint a rövidke “liezon” a VW-nel:)))

    “A jövőben közösen fejlesztenének informatikai, biztonsági és környezetvédelmi területen…”

    Akkor közösen fejlesztett típusok várhatóan nem lesznek – szóval nem részvényvásárláson alapuló közösködés lesz. Szerintem abszolút nincs is értelme, hiszen hamarosan beindul a Daihatsu-val a Toyota budget-gépezete és szuperolcsó Toyoták fognak érkezni: ergo nincs szükségük ezen a téren a Suzukira, ott van nekik a Daihatsu. Ennek köszönhetően még képesek is lehetnek némi borsot törni a Suzuki orra alá például annak egyik legfontosabb piacán, Indiában.

Vélemény, hozzászólás?