Phaeton után Phideon – újra luxusautót hoz a VW
Volkswagen Phideon - a németek Genfre, de Kínának készített luxusautója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elsősorban, illetve egyelőre csakis Kínának szánja a Genfi Autószalonon bemutatott luxusautóját a Volkswagen. Azért így is érdekes a Phideon.
Íme a Volkswagen Phideon, a Phaeton utódja. Több mint 5 méter hosszú, kereken 3 méter tengelytávolságú, mutatós szedán
Már 14 éve, hogy bemutatkozott a Volkswagen Phaeton, a tömeggyártó első próbálkozása a luxusszegmensben. Külön gyárat szenteltek neki, mesés átadóval, ám kiderült, hiába prémiumosodott el úgy általánosságban a márka, azért az igazi kemény vonal, a konszernen belüli Audi A8, illetve a még inkább versenytársnak tekinthető BMW 7-es sorozat és a Mercedes-Benz S-osztály ellenében nem vették komolyan a vevők. A minimális változtatásokkal egészen az idei évig gyártásban tartott Phaeton kapcsán a dízelbotrány hozta meg a végső döntést, Európa számára nem lesz utódja - legalábbis egyelőre így tűnik.
Európában nem kíván Audi A8 konkurenst kínálni a Volkswagen, Kínában azonban fog
Kína számára viszont igen, a Phateont a Phideon váltja, ami most, a Genfi Autószalonon mutatkozott be. Utóbbi azért felveti a kérdést: biztos, hogy nem jön Európába is az új zászlóshajó? Egyelőre nem, később azonban nem zárható ki, nyilván akkor majd, ha lesz belőle hibrid. Egyelőre nincs, de ígérik, hogy lesz. A Kínának szánt Phideont 3,0 literes, 300 lóerős turbós benzinmotor hajtja, ráadásul 4Motion összkerékhajtással. Ha valakinek ez sok lenne, 2,0 literes, szintén turbós benzinest is választhat majd, csupán fronthajtással.
Az ajtók éle igazából audis vonás, de szolidabb mértékben ma már Passat-sajátosságként is említhető
A gyári kommunikáció szerint a modellnév a hűség római istennőjétől, Fidestől származik. (Az áthallásokat mindenki tartsa magában!) Ennél sokkalta fontosabb, hogy az amúgy Németországban tervezett és fejlesztett Phideon az első Volkswagen, ami a konszern új MLB, azaz moduláris hosszmotoros platformjára épül. Így rokona az új Audi A4-nek és a második generációs Q7-nek is. Hosszúsága 5,05, tengelytávja 3 méter, szélessége 1,87, magassága 1,48 m. Formájával a Phideon akár egy túlnövesztett Passatnak is tűnhet; ez persze csak azt mutatja, hogy a Volkswagen is elég erőteljesen ráment az egységes formanyelvre.
Elöl-hátul LED-esnek ígérkeznek a lámpák, a fényszórók természetesen automata reflektorkapcsolásúak
Az utastérről egyelőre nincsenek fotók, az azonban nem titok, hogy lesz a luxusautóknál elengedhetetlen soft-close ajtóbehúzás, az elektromosan állítható, hűthető-fűthető ülések pedig masszázst is kínálnak majd, a hátsó utasoknak is. A futómű légrugósnak ígérkezik, a beltér három tónusú hangulatfényt ígér, lesz természetesen vetített, azaz head-up kijelző és éjjellátó is. A fényektől a sofőrsegédek felé fordulva említhető a távolságtartós tempomat, a holttérfigyelő és a sávtartó-asszisztens is. A fényszóró természetesen LED technológiás, automata reflektoros. Az ősszel a Volkswagen kínai, a Shanghai Automotive Industry Corporationnel közös üzemében már gyártásba is kerülő Phideon jó eséllyel a legkomolyabb helyi modell lesz.
A német ilyen a német olyan de azért eljárunk hozzájuk autóért , meg dolgozni. A kézi szerszámait is megvásároljuk az egyik legjobbak a piacról és nem a Robert termékekről van itt szó……
El se olvastam a cikket, de kapásból feltűnt, hogy ez egy Passat.
Aztán később olvastam is: “akár egy túlnövesztett Passatnak is tűnhet”
Szóval ezt ne hozzák Európába, nincs értelme. Kínának még jó lehet.
Szép napot!
Az egész autóból csak úgy sugárzik a német übermensch felsőbbrendűség szemlélete.
Remélem, hogy tényleg nem jön Európába – ez egy tömény katasztrófa. A VW mindig képes alulmúlni magát:)
Van azonban ennek a formanyelvnek egy óriási előnye: amikor este nem tudok elaludni, csak megfogok egy bármilyen VW-fotót, ránézek és már durmolok is:)