Piroson áthajtók, záróvonalon előzők – Pofátlan(TAN)ítás 22.

Pofátlan(TAN)ítás 22. rész - a bírságtételek lemaradtak, az akció maradt

A legutóbbi Pofátlan(TAN)ítás videókban már a büntetési tételeket is láthattuk, most azok elmaradtak, a szabályszegések azonban nem.

Legutóbb október végén, azaz három hete láttunk Pofátlan(TAN)ítás videót, akkor azonban jelentőset újított a rendőrség: nem csak a valóban nem kicsit pofátlan szabályszegéseket, hanem azt is megmutatta, hogy az egyes mutatványoknak mi a "díjszabása", magyarán milyen bírság jár értük. Ezúttal utóbbi információ elmaradt, csak az "akciók" láthatók. Szokás szerint akad bőséggel piroson áthajtás, záróvonalon előzés, de még kerékpározás közbeni telefonhasználat és sisak nélküli motorozás, segédmotoros kerékpárral utasszállítás is látható. A rendőrség nem a bírságokért üldözi ezeket, hanem azért, mert mind-mind jelentős veszélyforrás. Érdemes megnézni, hogy piros lámpánál sem a váltáskor áthajtók után, hanem a már nagyon piroson áthajtók után erednek csak, hiszen a pofátlan sofőröket kívánják tanítani. Nem móresre, hanem a biztonságos közlekedésre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

        • 2020.11.22. at 09:50
          Permalink

          A dilettantizmus magasiskolája, amikor a sok tehetségtelen mazsola még azt sem látja át, hogy mi az igazán veszélyes és mi az, ami csak simán szabálytalan.
          Ebben a videóban max. az utolsó VW volt veszélyes, mert a már 2-3 másodperce piros volt a lámpa, amikor áthaladt rajta.

          • 2020.11.22. at 12:12
            Permalink

            Értem válaszod lényegét, sajnállak.
            (A törvények és szabályok betartása nem opció,
            ha jó, ha nem jó.)

          • 2020.11.22. at 15:32
            Permalink

            Túl sok a hülye szabály (záróvonal, előzni tilos, sebességkorlátozás, stop tábla, kötelező haladási irány stb.) ahhoz, hogy mindegyiket betartsam. Sajnos a sok tehetségtelen birkákhoz igazították őket. Jó pár példát tudnék rá írni, de az “eszetleneknek” a szabály az szabály és kész. 🙂

    • 2020.11.23. at 23:16
      Permalink

      Interneten név és arc nélkül mindenki azt ír le magáról, amit nem szégyell, így teljesen irreleváns, hogy miket soroltál fel.
      A közlekedésben, hiszen itt arról van szó, sokkal többet számít a tapasztalat, a levezetett km, a tehetség, a képzettség és a rátermettség. Lehet bárkinek bármilyen diplomája és intelligenciája, ha abszolút tehetségtelen a közlekedéshez.
      Ennek megértéséhez szerintem nem kell sok ész.
      Ahhoz viszont valóban kell némi intelligencia, hogy tisztában legyünk a szabályok értelmével és céljaival. Megfelelő körülmények között így azok simán ignorálhatók. Tehát nem igazán érdekelnek a szabályok, ha nem állnak fenn a körülmények, amiért megalkották azokat.
      Egy példa:
      A 8-as út autóút szakaszán, ahol 110-zel lehet menni, minden egyes kereszteződésben beraktak egy 70-es táblát. Érthető, hiszen könnyebb a becsatlakozás a mellékútról egy lassabban haladó autó elé és megállni, vészfékezni is kisebb sebességről kell, ha valami gond adódna.
      Viszont, ha láthatóan semmilyen jármű nincs a kereszteződés közelében, hiszen jól belátható, akkor minek lassítsak 70-re? Azért mert az a szabály? Nem teszem meg!
      Sok hasonló példát tudnék hozni.

    • 2020.11.24. at 17:42
      Permalink

      Mint írtam, nem ez a lényeg, de ha neked számít, akkor leírhatom.
      Nekem is két műszaki diplomám van, saját cégem és alkalmazottaim. Nem végeztem IQ tesztet, mert nem volt rá szükségem.
      Ami szerintem inkább lényeges a mostani témához az az, hogy évi több mint 40.000km-t vezetek, főleg országutakon, egy olyan autóval, amit kifejezetten a “száguldozásra terveztek”.
      Évente kétszer járok vezetéstechnikai tréningre, pályanapokra is ki szoktam menni és rendszeresen gokartozom, tehát a vezetés nálam hobbi. Én nem csak simán el akarok jutni A-ból B-be, hanem közben szeretem élvezni a vezetést is.

  • 2020.11.25. at 09:03
    Permalink

    A megnyilvánulás alapján ecserin vett papírok lehetnek.
    Mellesleg te “ász”, az IP cím alapján bárkit beazonosítanak, vajon a hatóság mit szólna a fenti kinyilatkoztatáshoz?

Vélemény, hozzászólás?